Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor jeg hater serien Skam uten engang å ha sett en eneste episode...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du virker som en skikkelig dust :)

 

Hvorfor det? Jeg er velidg misunnelig, det er sant.

 

Hvis du leser gjennom det du skriver så vil en del av det du skriver kunne beskrive deg utifra det du skriver.

 

 

Alle mennesker tilstrever selvrettferdiggjørelse. Disse menneskene har alt i livet jeg ikke har. Hvis ikke jeg lar meg selv tro at de er mindre verdt enn meg, reduseres jeg til et null i både teori og praksis. Hvorfor vil du frata meg retten til å i det minste like meg selv (selv om jeg hater andre)?

 

Anonymous poster hash: 094d9...463

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

fremfor gentlemannen med doktorgrad bak dem i køen.

Faen som jeg hater det hele. Herregud.

 

Anonymous poster hash: 094d9...463

 

Kommer damer som har doktorgrad først i køen hos deg, selv om de evt har dårlig utseende, personlighet og er mye eldre (da du mener at en vgs-jente tydeligvis ikke skal like vgs-gutter)...? :p 

 

 

Og hvorfor står en gentleman med doktorgrad i kø hos en slik jente du snakker om i Skam...? Bare fordi hun er født pen? Kanskje han ikke er så smart eller gentleman likevel, og bare tenker på utseendet deres.

Endret av Kablam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du virker som en bitter mann. 

 

Hva er det egentlig du hater? :)

 

Bitter kan du vedde på.

Prøv å være i den prosentandelen på kanskje 1-3% av mennesker i Norge som dømmes som minst attraktive av absolutt alle. Du vil merke det slik:

Du forblir evig jomfru

Du opplever aldri kjærlighet bortsett fra den fra dine foreldre

Du blir ekstremt sjenert

Du får mindreverdighetskomplekser

Du er i den gruppen av mennesker som blir overrasket når du innser at de fleste ungdommer i din generasjon sendte nakenbilder til hverandre på videregående skole.

Når du en dag våkner og innser hvilken jævla pingle du var gjennom hele fuckings barndommen, gjennom hele fuckings ungdommen. Hvor utrolig lett det egentlig er å manne seg litt opp. Ikke være redd for å gjøre feil. Da vil du også bli fortært av tanken over hva livet ditt er, og hva det kunne ha vært frem til nå. Hvor mye tid du kastet bort på å isolere deg og spille dataspill. Hva livet ER for andre mennesker, som ble født med denne kunnskapen. For folk som lærte den av sine foreldre.

 

Anonymous poster hash: 094d9...463

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

fremfor gentlemannen med doktorgrad bak dem i køen.

Faen som jeg hater det hele. Herregud.

 

Anonymous poster hash: 094d9...463

 

Kommer damer som har doktorgrad først i køen hos deg, selv om de evt har dårlig utseende, personlighet og er mye eldre (da du mener at en vgs-jente tydeligvis ikke skal like vgs-gutter)...? :p 

 

 

Og hvorfor står en gentleman med doktorgrad i kø hos en slik jente du snakker om i Skam...? Bare fordi hun er født pen? Kanskje han ikke er så smart eller gentleman likevel, og bare tenker på utseendet deres.

 

 

Hm, nei. Akkurat her på internettforumet virker jeg nok som en skikkelig ufyselig jævel kanskje. Akkurat nå kommer alle de innestengte, tabu tankene ut som jeg aldri får luftet.

 

I virkeligheten finner du ikke en snillere, mer omtenksom person enn meg. Men i 100% av tilfellene vil en jente velge badboyen på festen fremfor meg. Hun vil ha spenning. Men i noen av tilfellene er badboyen også voldtektsgutten. Og dagen etter leser jeg om ham i dagbladet. Nok en jente voldtatt, fordi hun lot badboyen innpå. Han som så litt "farligere" ut. Og som faktisk var farlig.

 

Du kan bare forestille deg hvordan det er for en som prøver å være snill og grei, å oppleve at alle i samfunnet. Alle. Absolutt alle. Ja, selv voldtekstgutter, har hatt sex flere ganger enn deg. 10% av alle norske jenter har blitt voldtatt, var det en undersøkelse som hevdet. Hvorfor slipper jentene sånne gutter innpå? Men MEG? Nei, jeg bedømmes uattraktiv for grunner som jeg ikke engang kan komme i nærheten av å skjønne.

 

Anonymous poster hash: 094d9...463

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at du lufter deg på nett, mye enklere og det hjelper mer enn mange tror. Jeg har fått god hjelp av forumet her til å "komme meg til hektene igjen" :)

 

Det hjelper dog lite å låse seg fast i hat. Mennesker leser mennesker (duh) og hat skinner gjennom. Du vil også få en personlighet som former seg etter hatet. Å lære seg å drite i andre er en god egenskap, du vil ikke sitte fast der du er nå. Å la misunnelse og hat bremse livet er dumt.

 

Jeg har selv vært oppslukt av misunnelse og hat. Jeg kan love deg at livet blir bedre når du legger misunnelse og hat bak deg.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Anbefaler deg og se denne episoden; http://skam.p3.no/2016/11/03/pride/ Så ser du vel straks at alle dine fordommer ca er feil.

 

Isak er akkurat den typen gutt jeg misliker! Han har guts nok til å ha på seg caps (badboy) over sin silkemyke manke, med sitt silkemyke ansikt med perfekte kinnbein. Han er en homofil gutt som allerede får oppmerksomhet fra andre menn allerede i ung alder. Han er ikke en fuckings pingle frem til han fyller 22 år. I mitt verdensbilde akkurat nå, virker det som at alle disse tingene kommer nesten utelukkende avhengig av utseendet ditt. Tenk over de kule guttene og jentene i klassen din. De som alltid snakket høyest. De som var mest aktive. De som hadde flest venner. Kanskje du var en av dem? Så du merket det ikke. Det er de som har sex, det er de som har venner, det er de som opplever kjærlighet, det er de som får alt her i livet. Vi andre satt hjemme og spilte call of duty hele videregående, vi. Isolerte oss, for vi opplevde bare motgang hvis vi prøvde oss sosialt.

Se på dine venner. Hvor pene er dine venner i forhold til deg? Like pene kanskje? For jeg merker nemlig det. At mennesker velger venner etter hvor pene de er. Pene mennesker har pene venner. Mindre pene mennesker har mindre pene venner. Bare se deg litt rundt. Du vil merke det. Verden er helt råtten. 

 

Anonymous poster hash: 094d9...463

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Du virker som en bitter mann. 

 

Hva er det egentlig du hater? :)

 

Bitter kan du vedde på.

Prøv å være i den prosentandelen på kanskje 1-3% av mennesker i Norge som dømmes som minst attraktive av absolutt alle. Du vil merke det slik:

Du forblir evig jomfru

Du opplever aldri kjærlighet bortsett fra den fra dine foreldre

Du blir ekstremt sjenert

Du får mindreverdighetskomplekser

Du er i den gruppen av mennesker som blir overrasket når du innser at de fleste ungdommer i din generasjon sendte nakenbilder til hverandre på videregående skole.

Når du en dag våkner og innser hvilken jævla pingle du var gjennom hele fuckings barndommen, gjennom hele fuckings ungdommen. Hvor utrolig lett det egentlig er å manne seg litt opp. Ikke være redd for å gjøre feil. Da vil du også bli fortært av tanken over hva livet ditt er, og hva det kunne ha vært frem til nå. Hvor mye tid du kastet bort på å isolere deg og spille dataspill. Hva livet ER for andre mennesker, som ble født med denne kunnskapen. For folk som lærte den av sine foreldre.

 

Anonymous poster hash: 094d9...463

 

 

Hvor gammel er du? :) 

 

Det virker som om du tror verden skylder deg noe. Det gjør den ikke. 

 

Du er herre over ditt eget liv, så det er opp til deg å ta de steg som er nødvendig for å få det livet du vil ha. Kanaliser den bitre og negative energien din over til noe positivt og konstruktivt og la det motivere deg til endring. Fortiden kan du gjøre lite med nå! :) 

 

Debuterte forøvrig sent selv, hadde generelt liten tro på meg selv og kan aldri huske noe om nakenbilder på videregående. :D 

Lenke til kommentar

 

Fordi for meg ser det ut som en serie som viser livet til alle de som ble født pene. Alle de som hadde sex før fylte 16 år. Alle de bortskjemte jævla drittungene jeg hater. De 100% norsk-ættede guttene (med feminine navn som "william", "peter", "benjamin", "sindre", "linus", "sussipus") som farger håret sitt blondt og drar den gyldne sleiken sin bakover før de drar den grå-hvite hettegenseren sin over og lager trutmunn og leker badboy og strutter bortover den snøkledde gaten i ankelsokker, uten lue (selv om det er minus 10 grader ute) fordi de kan ikke "ødelegge sveisen" i sin 185 centimeter høye kropp, med syltynne, svake, pinglete fyrstikker av noen bein. Som skal jobbe i kassa i rema når de blir stor (for utdanning spiller ingen rolle i norge. Jenter tar gjerne den kjekke kuken i kassa som har voldtatt alle jentene i omgangskretsen på fest uten å skjønne det selv (for han bryr seg bare om å get laid så mye som mulig) (og ingen av jentene anmeldte ham, for de skjønte ikke at det var voldtekt) for så å være utro, fremfor gentlemannen med doktorgrad bak dem i køen.

Faen som jeg hater det hele. Herregud.

 

Anonymous poster hash: 094d9...463

 

Hahaha, dagens, gidder ikke engang ramse opp alt som er vilt her, blir nesten for mye av det gode.

 

Har ikke sett en eneste episode skam selv, fordi jeg ikke er så interessert i ungdommer og relasjonene dems, så første par sesongene skins da jeg var i rette alderen (14-15) og syntes det var helt konge. Nå har jeg nok med mitt eget liv til å følge med på en gjeng ungdommer. 

 

Vet ikke helt hvorfor jeg måtte dele min grunn til å ikke se på skam men, når det er sagt synes jeg det er hysterisk hvordan du klarer å passe inn i alle rollene som patetisk mannefigur. 

 

Tydligvis både white knight og kvinnehater, det du skriver minner mye om han her. 

Elliot Rodger

Lenke til kommentar

 

 

Du virker som en bitter mann. 

 

Hva er det egentlig du hater? :)

 

Bitter kan du vedde på.

Prøv å være i den prosentandelen på kanskje 1-3% av mennesker i Norge som dømmes som minst attraktive av absolutt alle. Du vil merke det slik:

Du forblir evig jomfru

Du opplever aldri kjærlighet bortsett fra den fra dine foreldre

Du blir ekstremt sjenert

Du får mindreverdighetskomplekser

Du er i den gruppen av mennesker som blir overrasket når du innser at de fleste ungdommer i din generasjon sendte nakenbilder til hverandre på videregående skole.

Når du en dag våkner og innser hvilken jævla pingle du var gjennom hele fuckings barndommen, gjennom hele fuckings ungdommen. Hvor utrolig lett det egentlig er å manne seg litt opp. Ikke være redd for å gjøre feil. Da vil du også bli fortært av tanken over hva livet ditt er, og hva det kunne ha vært frem til nå. Hvor mye tid du kastet bort på å isolere deg og spille dataspill. Hva livet ER for andre mennesker, som ble født med denne kunnskapen. For folk som lærte den av sine foreldre.

 

Anonymous poster hash: 094d9...463

 

 

Hvor gammel er du? :)

 

Det virker som om du tror verden skylder deg noe. Det gjør den ikke. 

 

Du er herre over ditt eget liv, så det er opp til deg å ta de steg som er nødvendig for å få det livet du vil ha. Kanaliser den bitre og negative energien din over til noe positivt og konstruktivt og la det motivere deg til endring. Fortiden kan du gjøre lite med nå! :)

 

Debuterte forøvrig sent selv, hadde generelt liten tro på meg selv og kan aldri huske noe om nakenbilder på videregående. :D

 

 

Du har så rett, så rett. Egentlig går alt veldig fint med meg. Jeg er et annet sted nå, hvor jeg faktisk opplever at jeg settes pris på. Men så begynte jeg å tenke tilbake på Norge, og jeg ble fryktelig misunnelig på alle de jeg tror har hatt det så mye lettere enn meg selv. Nå må jeg virkelig komme meg til sengs. Hodet er mest ustabilt om kvelden og morgenen.

 

Anonymous poster hash: 094d9...463

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Du har så rett, så rett. Egentlig går alt veldig fint med meg. Jeg er et annet sted nå, hvor jeg faktisk opplever at jeg settes pris på. Men så begynte jeg å tenke tilbake på Norge, og jeg ble fryktelig misunnelig på alle de jeg tror har hatt det så mye lettere enn meg selv. Nå må jeg virkelig komme meg til sengs. Hodet er mest ustabilt om kvelden og morgenen.

 

Jeg skrev det i en annen tråd jeg laget, men det er verdt å repetere:

 

Det er veldig enkelt å tenke at alle andre har et perfekt liv og null problemer, men alle har problemer i varierende grad. Du vet ingenting om hva andre har gjort for å få det livet de har. Eller at de kanskje egentlig hater seg selv og er verdens mest usikre person, men tar på seg en maske som de bærer utad.

 

Tror særlig menn som ikke har hatt hell med det motsatte kjønn tenker slik. De ser kanskje en perfekt gudinne og greier ikke tenke seg at hun både fiser, raper, har dårlig ånde og er full av usikkerheter og negative tanker. :)

 

Det er bra at du nå blir satt pris på, men det aller viktigste er å sette pris på seg selv. DU er den eneste konstanten i livet ditt. Familie dør, venner forsvinner og kjærester slår opp. Så, sett pris på deg selv. ;) 

Lenke til kommentar

 

 

Fordi for meg ser det ut som en serie som viser livet til alle de som ble født pene. Alle de som hadde sex før fylte 16 år. Alle de bortskjemte jævla drittungene jeg hater. De 100% norsk-ættede guttene (med feminine navn som "william", "peter", "benjamin", "sindre", "linus", "sussipus") som farger håret sitt blondt og drar den gyldne sleiken sin bakover før de drar den grå-hvite hettegenseren sin over og lager trutmunn og leker badboy og strutter bortover den snøkledde gaten i ankelsokker, uten lue (selv om det er minus 10 grader ute) fordi de kan ikke "ødelegge sveisen" i sin 185 centimeter høye kropp, med syltynne, svake, pinglete fyrstikker av noen bein. Som skal jobbe i kassa i rema når de blir stor (for utdanning spiller ingen rolle i norge. Jenter tar gjerne den kjekke kuken i kassa som har voldtatt alle jentene i omgangskretsen på fest uten å skjønne det selv (for han bryr seg bare om å get laid så mye som mulig) (og ingen av jentene anmeldte ham, for de skjønte ikke at det var voldtekt) for så å være utro, fremfor gentlemannen med doktorgrad bak dem i køen.

Faen som jeg hater det hele. Herregud.

 

Anonymous poster hash: 094d9...463

 

Hahaha, dagens, gidder ikke engang ramse opp alt som er vilt her, blir nesten for mye av det gode.

 

Har ikke sett en eneste episode skam selv, fordi jeg ikke er så interessert i ungdommer og relasjonene dems, så første par sesongene skins da jeg var i rette alderen (14-15) og syntes det var helt konge. Nå har jeg nok med mitt eget liv til å følge med på en gjeng ungdommer. 

 

Vet ikke helt hvorfor jeg måtte dele min grunn til å ikke se på skam men, når det er sagt synes jeg det er hysterisk hvordan du klarer å passe inn i alle rollene som patetisk mannefigur. 

 

Tydligvis både white knight og kvinnehater, det du skriver minner mye om han her. 

Elliot Rodger

 

 

Legg fra deg tanken om at jeg er et eller annet slags ufyselig monster i 1 øyeblikk. Tenk deg heller at jeg er en person du kjenner. Noen du aldri ville trodd hadde slike tanker. For det er jeg faktisk (ikke bokstavelig talt, selvsagt). Jeg er bestevennen din. Eller jeg er han fyren i klassen som du ikke snakker så mye med, men som virker sosial og utadvendt. Jeg er han som alltid smiler og er glad.

 

Anonymous poster hash: 094d9...463

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...