Gå til innhold

KOMMENTAR: Digi Ekstra: En abonnementstjeneste for deg som vil lære enda mer om teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt, CW.no har noe som heter CW++.

 

Det som er komisk hvis man bruker noscript, og ikke tilatter cw.no på programmer får man lest alle artikler derfra uten å betale en krone.

Kanskje ikke helt lovlig men fin feil vil kan utnytte til noen oppdager dette?

 

Fåreløpig ikke funnet ut om dere har samme feil.

 

Syns prisen er noe stiv egentlig, men slik er vel livet, bryr meg lite om reklame.

Verste er når man får 53 spyware\maleware som en del av prisen man betaler, aner ikke hvilken nettside som gir så mange i superantispyware.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Her der det vel strengt tatt litt å spare på å heller lære seg engelsk og gå rett til de gratis kildene Digi oversetter artiklene sine fra?

 

Forstår at dere vil tjene penger, men som CW+ - de fleste artiklene er publisert på engelsk. Og itavisen har ofte de samme sakene og mere trøkk. Men lykke til.

Lenke til kommentar

Når jeg ser en slik artikkel med betalingsmur, er det bare å hente ut noe man kan fore google med for så å få opp kilden til "nyheten" de vil du skal betale for.

 

Dermed er mitt tips til Digi å mørkelegge hva artiklene egentlig handler om av teknologi, og legge et slør av tåke i både overskriften og introteksten som er synlig.

 

Dermed kan ikke slike gjerrigknarker som meg snike meg til å "tyvlese" artiklens engelskspråklige opphav.

 

FOI

Lenke til kommentar

 

Her der det vel strengt tatt litt å spare på å heller lære seg engelsk og gå rett til de gratis kildene Digi oversetter artiklene sine fra?

 

Forstår at dere vil tjene penger, men som CW+ - de fleste artiklene er publisert på engelsk. Og itavisen har ofte de samme sakene og mere trøkk. Men lykke til.

Hei, vårt mål er å lage unikt stoff – ikke gjengi de samme nyhetene som du kan finne på andre nettsteder. Der det er mulig kommer vi til å bestrebe oss på å bruke norske kilder.

 

Nå i startfasen blir det litt prøving og feiling for å se hva slags stoff som faller mest i smak – og vi er derfor veldig interessert i å høre fra dere lesere om hva slags stoff dere har lyst til å lese på Digi Ekstra. Gode tips mottas med takk! Og så vil vi selvfølgelig ha både ris og ros underveis.

Lenke til kommentar

Jeg tipper dette flopper like mye som TEK ekstra... Lite innhold, og lite relevant innhold. Greit i starten, og dårligere og dårligere med tiden.

 

CW? De har jeg sluttet å bruke.

 

Problemet dere har, er at det dere skriver om finnes gratis ETT annet sted. 

 

Hvilket sted er dette ENE stedet hvor det er gratis? (Eller mente du ET annet sted)?

Lenke til kommentar

 

Jeg tipper dette flopper like mye som TEK ekstra... Lite innhold, og lite relevant innhold. Greit i starten, og dårligere og dårligere med tiden.

 

CW? De har jeg sluttet å bruke.

 

Problemet dere har, er at det dere skriver om finnes gratis ETT annet sted. 

Hvilket sted er dette ENE stedet hvor det er gratis? (Eller mente du ET annet sted)?

 

 

https://www.google.com 

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om betalende lesere slipper reklamen? Det forventer jeg egentlig, men har dessverre opplevd andre steder at så ikke er tilfellet. Da synker betalingsvilligheten.

 

Jeg ønsker dere alt hell og lykke til, men tviler litt på om dette er veien å gå. Det er på en måte tilbake til det gamle medieregimet, da man måtte betale for alt. I mellomtiden har vi altså blitt vant til å få alt gratis, og slik vil det nok være i en viss grad under fri konkurranse.

 

Dette er et problem, selvfølgelig, for hva skal journalistene leve av, når få eller ingen er villige til å betale for det de leverer? Nå prøver dere å løse dette ved faktisk å produsere noe selv. Det er en god start.

Lenke til kommentar

- "Internett avisen sluttet med gode overskrifter og journalisme. Du vil ikke tro hva som skjedde når de så ba leserne betale"

 

Betalingsvilje? I den senere tid har jeg merket at interessen for å engang klikke meg inn på artiklene deres er avtagende. Skal dere ha betalt for meg må dere først opp på det nivået dere var på tidligere. (Og jeg må få slippe reklamer med lyd eller bevegelse)

Lenke til kommentar

- "Internett avisen sluttet med gode overskrifter og journalisme. Du vil ikke tro hva som skjedde når de så ba leserne betale"

 

Betalingsvilje? I den senere tid har jeg merket at interessen for å engang klikke meg inn på artiklene deres er avtagende. Skal dere ha betalt for meg må dere først opp på det nivået dere var på tidligere. (Og jeg må få slippe reklamer med lyd eller bevegelse)

 

Tips til journalister som vil leve av yrket:

 

1. Slutt med "pressemeldinger" fra NTB, myndigheter etc om at kontrakter o.l. er inngått. Null interesse.Sikkert god reklame for de som sender det, men hva skal jeg med denne infoen?

 

2., Slutt med å ukritisk svelge alt myndigheter og leverandører spyr ut.

 

3..Vær modig, og ha noenganger ikke PK meninger.

 

4. Driv undersøkende journalistikk.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om betalende lesere slipper reklamen? Det forventer jeg egentlig, men har dessverre opplevd andre steder at så ikke er tilfellet. Da synker betalingsvilligheten.

 

 

Hei, foreløpig vil det ikke være mulig å skru av reklamen – men vi er åpne for innspill fra leserne. Vårt søsternettsted Tek.no har valgt en slik løsning, hvor betalende abonnenter kan gå inn og skru av annonser. Men først og fremst håper vi at Digi Ekstra skal være et så nyttig abonnementsprodukt at mange vil være villige til å betale for det uansett – og så vurderer vi innholdet i tjenesten fortløpende basert på tilbakemeldinger fra dere brukere.

Lenke til kommentar

Da synes jeg dere skal snu på det, og vise at dere kan levere kvalitetsstoff FØR dere forlanger betaling. Jeg er stort sett innom digi.no hver dag, men beklager å måtte si det, finner lite jeg er villig til å betale mye for. Som nevnt av andre, så er mange nyheter direkte oversettelser fra utenlandske (stort sett amerikanske) nettsteder, og enkelt å finne. Dersom dere viser at dere kan produsere egenutviklet kvalitetsstoff, så kan et betalt abonnement som er kombinert med tu.no være aktuelt. Men ikke med dagens innhold.

Lenke til kommentar

Det er et selskap jeg ikke husker navnet på i farten som implementerte følgende:

 

- Du leser artikkelen, og nederst er det en "Refund me" - knapp. Når leseren trykker den får han pengene tilbake.

 

Det virker for meg som en bra løsning - man ber brukeren om penger, men det er "no questions asked" refund på bunnen av hver artikkel. Det er omtrent som i App Store, men gjort veldig tydelig.

Lenke til kommentar

Det er et selskap jeg ikke husker navnet på i farten som implementerte følgende:

 

- Du leser artikkelen, og nederst er det en "Refund me" - knapp. Når leseren trykker den får han pengene tilbake.

 

Det virker for meg som en bra løsning - man ber brukeren om penger, men det er "no questions asked" refund på bunnen av hver artikkel. Det er omtrent som i App Store, men gjort veldig tydelig.

 

Blendle heter den.. anbefaler sterkt å lese denne artikkelen:

 

https://medium.com/on-blendle/blendle-a-radical-experiment-with-micropayments-in-journalism-365-days-later-f3b799022edc#.b865kvz57

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...