Gå til innhold

GTX970 reklamasjon - erstatningsprodukt?


Anbefalte innlegg

Skal sende inn et par GTX970 til komplett for reklamasjon. Har noen her reklamert på 970 etter GTX1060-launch, enten hos komplett eller andre nettbutikker? Jeg er usikker på hva jeg kan forvente i retur, det kan jo bli alt fra GTX1060 3GB til GTX1070, føler jeg. Om noen har gjort dette og har informasjon å komme med kanskje jeg får en ide om hva jeg kan be om å få i retur :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett har ikke noe system for tillegg, såvidt jeg vet - spurt et par ganger før om samme. Skal jo sende inn 2 kort, og kunne sikkert betalt en tusing for oppgradering til 1080 (regner med jeg får minst tilsvarende kjøler på returkortene), men jeg har ikke noe stort håp om at de sier ja til det.

Kreditering er jo en mulighet, gjør meg ikke stort om jeg får 5700kr på konto :)

Lenke til kommentar

Tror du har loven på din side om du krever 1080 i retur da, forutsatt at det er lagervare.

 

Nei, jeg er rimelig sikker Komplett kan heve kjøpet om 'tapet' blir fort stort. Du har ikke krav på et bedre, men tilsvarende kort. 

 

Når jeg jobbet i butikk og plukka ut erstatningsvarer var prosessen rimelig enkel: Sammenlign specs på ødelagt produkt og finn et tilsvarende vi hadde i butikk. I 99 % av tilfelle stakk kunden av med et langt bedre produkt (TV-er). Om kunden ønsket noe mer, brukte vi prisen på erstatningsproduktets pris som maks, og kunden betalte deretter mellomlegget. 

 

Ulike butikker har dog ulik praksis. Du har i det minste krav på tilsvarende produkt eller bedre. Om Komplett ikke kan innfri et bedre produkt, får du heve kjøpet. Enkelt og greit. Kan lønne seg å gi signal at du har lyst å oppgradere til eks. 1080, og er villig til å betale et mellomlegg. 

 

EDIT. Ser du svarte på noe helt annet. Da er jeg på bærtur... men lar innlegget stå. 

Endret av Woods
Lenke til kommentar

 

Tror du har loven på din side om du krever 1080 i retur da, forutsatt at det er lagervare.

 

Nei, jeg er rimelig sikker Komplett kan heve kjøpet om 'tapet' blir fort stort. Du har ikke krav på et bedre, men tilsvarende kort. 

 

Når jeg jobbet i butikk og plukka ut erstatningsvarer var prosessen rimelig enkel: Sammenlign specs på ødelagt produkt og finn et tilsvarende vi hadde i butikk. I 99 % av tilfelle stakk kunden av med et langt bedre produkt (TV-er). Om kunden ønsket noe mer, brukte vi prisen på erstatningsproduktets pris som maks, og kunden betalte deretter mellomlegget. 

 

Ulike butikker har dog ulik praksis. Du har i det minste krav på tilsvarende produkt eller bedre. Om Komplett ikke kan innfri et bedre produkt, får du heve kjøpet. Enkelt og greit. Kan lønne seg å gi signal at du har lyst å oppgradere til eks. 1080, og er villig til å betale et mellomlegg. 

 

EDIT. Ser du svarte på noe helt annet. Da er jeg på bærtur... men lar innlegget stå. 

 

 

Jeg begynte å lure på om du hadde lest feil, ja :p Om War sender inn et 1080 må det jo gå an å få et 1080 i retur. Det er jo per def et tilsvarende kort.

 

Men, ja... det er vel et slikt ønske jeg må spørre om å få gjennomslag for, enten det er bytte av 2x 1060 til 2x 1070, eller 1x 1080,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...