Gå til innhold

Gjennopprette flash drive brukt til windowsinstall


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg formaterte nettopp pcen min og oppgraderte fra windows 8 til windows 10. Jeg brukte en ekstern harddisk til å boote fra og installere windows på nytt. Dette fungerte uten problemer. Men problemet er at denne harddisken nå ikke fungerer som den gjorde. Det virker som om jeg bare kommer til én partisjon av disken, og dette er hvor filene til å installere windows ligger. Denne er på 31,9 GB og her ligger det 3,05 GB med filer. Disken er orginalt på 1 TB, og den var ca. halvfull med diverse filer. De resterende 970ish GBene får jeg altså ikke åpnet.

 

Spørsmålet er da: hvordan får jeg tilgang til resten av minnet på disken? Og vil eventuelt filene som var lagret der før, fortsatt være tilgjengelige?

 

PC: Asus G551J

HDD: WD MyPassport Ultra 1TB

 

Takk for alle svar!

 

Isak

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ser disken ut i 'disk management'?

Se der ja. Her står det at de 32 GBene er primærpartisjonen, og at det er 900 utildelte GB. Hvis jeg nå oppretter et "nytt enkelt volum" (regner med at dette er en partisjon), vil da filene som lå der forsvinne? eller er disse allerede borte? Dette kan vell ikke ha blitt slettet da jeg gjorde disken til en installdrive?

Lenke til kommentar

 

Hvordan ser disken ut i 'disk management'?

Se der ja. Her står det at de 32 GBene er primærpartisjonen, og at det er 900 utildelte GB. Hvis jeg nå oppretter et "nytt enkelt volum" (regner med at dette er en partisjon), vil da filene som lå der forsvinne? eller er disse allerede borte? Dette kan vell ikke ha blitt slettet da jeg gjorde disken til en installdrive?

 

Om du brukte Media Creation Tool, så fikk du opp dette skjermbildet antakelig:

 

win10-media-creation-tool-5.png

Så da er nok dessverre resten av filene borte. Mulig du kan bruke et gjenopprettingsprogram, men det er ingen "enkel" måte å få igjen filene på dessverre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...