Gå til innhold

Er integrering hjernevask og angrep på demokratisk frihet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bare forteller enkelte ateister her inne at resultatet av muslimsk innvandring ikke vil føre til denne utopiske flerkulturen mange drømmer om... :)

 

Jeg tror ikke det er mange som drømmer om et flerkulturelt utopia fremfor at mange holder humanitære verdier høyt, vil hjelpe andre og ser på alle mennesker som likeverdige borgere og medlemmer av samfunnet. Kultur er sekundært, og har egentlig aldri vært et problem. Som nevnt over så er problemet med innvandring en inkompatibel moral. Isolasjonisme, rasevern, eugenikk og kulturvern er ikke ideer jeg kan forstå meg på.

 

For å sette det litt på spissen så ser jeg absolutt ingen problemer med at Islam vokser i vesten og praktiserer sin religion slik som i din video. Jeg er sterk motstander av de dårlige holdningene som kan følge ikke-vestlige innvandrere og Islam på generell basis. Hadde det ikke vært for at enkelte folk sliter veldig med å passe inn i det norske samfunnet så hadde jeg gitt grønt flagg for alle kulturer, religioner og mennesker. Baselinen er at alle mennesker skal behandles likt.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En gang for lenge lenge siden satt det en som deg og jamret seg over den sør-europeiske påvirkningen som blant annet førte til denne merkverdige matretten kalt Pizza Grandiosa. 

Man må skjønne at en slik kultur isolasjonisme du sikter til er dømt til å feile da norsk kultur er ikke noe statisk. Jeg tror vi bare får let it go også plukker man det som man selv ønsker å ta vare på av tradisjoner, siden det er ikke en felles kulturell mal alle nordmenn skal følge, å verne noe som er i kostant endring bare for å unngå endring i seg selv blir jo absurd.

Men dette er jeg jo helt enig i. Kulturer er bestandig i forvandling, både som følge av fremmede påvirkninger og egne nyskapninger. Med stor bravur slår du inn vidåpne dører.

 

Prøv heller å lese denne tråden omigjen og forfatte et innlegg som dreier seg om trådens tema og/eller mitt innlegg, om du er i stand til det.

Lenke til kommentar

 

En gang for lenge lenge siden satt det en som deg og jamret seg over den sør-europeiske påvirkningen som blant annet førte til denne merkverdige matretten kalt Pizza Grandiosa. 

Man må skjønne at en slik kultur isolasjonisme du sikter til er dømt til å feile da norsk kultur er ikke noe statisk. Jeg tror vi bare får let it go også plukker man det som man selv ønsker å ta vare på av tradisjoner, siden det er ikke en felles kulturell mal alle nordmenn skal følge, å verne noe som er i kostant endring bare for å unngå endring i seg selv blir jo absurd.

Men dette er jeg jo helt enig i. Kulturer er bestandig i forvandling, både som følge av fremmede påvirkninger og egne nyskapninger. Med stor bravur slår du inn vidåpne dører.

 

Prøv heller å lese denne tråden omigjen og forfatte et innlegg som dreier seg om trådens tema og/eller mitt innlegg, om du er i stand til det.

 

 

Å beklager, da misforsto jeg sikkert. Glemte at jeg på trøtte mandags morgener burde lese igjennom alt to ganger før jeg poster ..  :sleep:  :p

Lenke til kommentar

 

Jeg bare forteller enkelte ateister her inne at resultatet av muslimsk innvandring ikke vil føre til denne utopiske flerkulturen mange drømmer om... :)

 

Jeg tror ikke det er mange som drømmer om et flerkulturelt utopia fremfor at mange holder humanitære verdier høyt, vil hjelpe andre og ser på alle mennesker som likeverdige borgere og medlemmer av samfunnet. Kultur er sekundært, og har egentlig aldri vært et problem. Som nevnt over så er problemet med innvandring en inkompatibel moral. Isolasjonisme, rasevern, eugenikk og kulturvern er ikke ideer jeg kan forstå meg på.

 

For å sette det litt på spissen så ser jeg absolutt ingen problemer med at Islam vokser i vesten og praktiserer sin religion slik som i din video. Jeg er sterk motstander av de dårlige holdningene som kan følge ikke-vestlige innvandrere og Islam på generell basis. Hadde det ikke vært for at enkelte folk sliter veldig med å passe inn i det norske samfunnet så hadde jeg gitt grønt flagg for alle kulturer, religioner og mennesker. Baselinen er at alle mennesker skal behandles likt.

 

 

Så du mener at en religion som Islam, der bare navnet betyr "underkastelse" eller "overgivelse" passer inn i en slik beskrivelse ?

 

En religion som har vært og er en historisk fiende for vesten, vi skal alle leve fredelig sammen... :) ?

Endret av geita_
Lenke til kommentar

 

Så du mener at en religion som Islam, der bare navnet betyr "underkastelse" eller "overgivelse" passer inn i en slik beskrivelse ?

 

En religion som har vært og er en historisk fiende for vesten, vi skal alle leve i samme samfunn... :) ?

 

Religion har aldri vært problemet. Moral er problemet.

 

Jeg vil mye heller ha en muslim fra Russland inn i Norge enn en Kristen fra Uganda.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Jeg bare forteller enkelte ateister her inne at resultatet av muslimsk innvandring ikke vil føre til denne utopiske flerkulturen mange drømmer om... :)

 

 

Jeg tror ikke det er mange som drømmer om et flerkulturelt utopia fremfor at mange holder humanitære verdier høyt, vil hjelpe andre og ser på alle mennesker som likeverdige borgere og medlemmer av samfunnet. Kultur er sekundært, og har egentlig aldri vært et problem. Som nevnt over så er problemet med innvandring en inkompatibel moral. Isolasjonisme, rasevern, eugenikk og kulturvern er ikke ideer jeg kan forstå meg på.

 

For å sette det litt på spissen så ser jeg absolutt ingen problemer med at Islam vokser i vesten og praktiserer sin religion slik som i din video. Jeg er sterk motstander av de dårlige holdningene som kan følge ikke-vestlige innvandrere og Islam på generell basis. Hadde det ikke vært for at enkelte folk sliter veldig med å passe inn i det norske samfunnet så hadde jeg gitt grønt flagg for alle kulturer, religioner og mennesker. Baselinen er at alle mennesker skal behandles likt.

 

Så du mener at en religion som Islam, der bare navnet betyr "underkastelse" eller "overgivelse" passer inn i en slik beskrivelse ?

 

En religion som har vært og er en historisk fiende for vesten, vi skal alle leve fredelig sammen... :) ?

Hvordan tror du historien blir skapt om ikke akkurat nå hele tiden? Vi får ikke gjort noe med det passerte, men vi kan gjøre noe bedre nå, så blir historien om nå noe annet enn før

Lenke til kommentar

Kanskje litt på siden: Hva betyr (f.eks.) et amerikanskje (USA) eller spansk/italiensk statsborgerskap sammenlignet med et norsk?

 

Et amerikansk (USA) statsborgerskap betyr at man kan finne seg jobb i USA. Tilsvarende for spansk/italiensk. Men dersom man er skikkelig "fremmed-kulturell" så finner man ikke så lett slik jobb der.  Da er det lettest med norske NAV hvor man får diagnosen "fremmed-kulturell" og borgerlønn å skryte av hjemme) ?  Finner man ikke jobb i Italia, Spania eller USA - så er det å leve på gata?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Religion har aldri vært problemet. Moral er problemet.

 

Jeg vil mye heller ha en muslim fra Russland inn i Norge enn en Kristen fra Uganda.

 

Tja vi får vell bare vente og se hvordan land som Sverige, Tyskland, Frankrike og andre vestlige land som har høy immigrasjon av muslimer utvikler seg kontra østeuropeiske land som har lavere (om ikke null) immigrasjon av muslimer da... :)

Lenke til kommentar

Tja vi får vell bare vente og se hvordan land som Sverige, Tyskland, Frankrike og andre vestlige land som har høy immigrasjon av muslimer utvikler seg kontra østeuropeiske land som har lavere (om ikke null) immigrasjon av muslimer da... :)

 

Men det er ikke det jeg sier...? Husk at tråden handler om integrering og at jeg argumenterer for kultur, med ikke-vestlige innvandrere sin moral totalt adskilt.

 

Det jeg sa i mitt forrige innlegg var at Islam ikke var problemet, og kulturen rundt Islam er ikke problemet. Det er holdningene til ikke-vestlige innvandrere, muslimer og ikke-muslimer, som er problemet i integreringsspørsmålet. Islam er intet annet enn en katalysator for dårlig moralske holdninger som ikke måler seg opp til vår relative moral, som er tydeliggjort gjennom eksempelet med Russiske muslimer og Ugandiske kristne der førstnevnte mest sannsynligvis har en mer vestlig moral enn sistnevnte. Din forestilling om at religionen og kulturen er roten til alt vondt er feilaktig. Hverken forskjellige religioner eller forskjellige kulturer er et problem i et samfunn. Det er evnen til å ikke tolerere hverandre som er problemet, og som i mange tilfeller er et resultat av religion eller kultur. Det er en årsak til at kritikk av Asiatere ikke er særlig aktuelt lenger, og det er fordi vi måler oss nokså likt på vår relative moral. Så om de velger å spise med spisepinner og gå med Kimono er ikke relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 Islam er intet annet enn en katalysator for dårlig moralske holdninger som ikke måler seg opp til vår relative moral, som er tydeliggjort gjennom eksempelet med Russiske muslimer og Ugandiske kristne der førstnevnte mest sannsynligvis har en mer vestlig moral enn sistnevnte. 

 

Katalysator?  Frafalne og "ikke-troende" er vel i følge koranen fritt vilt?  Nærmest ikke for mennesker å regne?  Slik snakker mange imamer i moskeene - for begrunne sin stilling og rang :-)  "Det stend i bokji" :-)  Instituasjonalisert galskap :-)

 

Og så er det noen som legger vekt på hva imamene sier på TV :-)

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Men Islam er problemet. Det er bare å se på midt-østen sin utvikling de siste 1400 årene.

 

Utfallet av ideologien og tankegangen bak den religionen fører med seg moral og kulturelle skikker som ikke passer inn i vesten, så til slutt vil en av de to måtte gi seg og la den andre ta over. Og slik ting går nå ville jeg satset på Islam... :)

 

Jeg ville forresten ikke brukt Russiske muslimer som en indikasjon på noe annet enn at kidnapping og tortur fungerer flott til å kontrollere og stoppe Islamsk overtakelse av samfunnet.

Lenke til kommentar

Det handler ikke om islam. Eliten har åpent innrømmet at de er ute etter å erstatte hvite europeere. Det er den virkelige trusselen. Vi får for få barn, og med våre skattepenger får somaliere og arabere opptil 10 barn.

 

Hadde alt vært bra hvis hele befolkningen i oslo ble byttet ut med somaliere så lenge de spiste svinekjøtt og snakket norsk?? Det er etniske nordmenn som er minoriteten her. Vi er 4 millioner. Pakistan har 183 millioner.

Lenke til kommentar

Det handler ikke om islam. Eliten har åpent innrømmet at de er ute etter å erstatte hvite europeere. Det er den virkelige trusselen. Vi får for få barn, og med våre skattepenger får somaliere og arabere opptil 10 barn.

 

Hadde alt vært bra hvis hele befolkningen i oslo ble byttet ut med somaliere så lenge de spiste svinekjøtt og snakket norsk?? Det er etniske nordmenn som er minoriteten her. Vi er 4 millioner. Pakistan har 183 millioner.

 

Du vet at om du sjekker opp i disse tall, altså tall som viser hvor mange barn somaliere og arabere får etter å ha bodd en stund i Norge, så ser du fort at de får to barn i snitt akkurat som etniske norske. Som du skjønner er det altså kulturelt betinget dette å få mange barn og når man da har flyttet til Norge så viser det seg at det blir like unaturlig for dem som det gjør for oss å få ti unger (eller da mer enn to for å være mer presis).

 

Konklusjonen må igjen bli at du ikke må tro alt du hører, du finner alle tallene du trenger på https://www.ssb.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...