Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

anklaget for stjeling


kirie0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld.

Denne tråden handler jo ikke om hvorvidt TS kan straffes, for nå har han jo betalt. 

 

jeg vil ikke si at jeg ''skal'' straffes for noe slags måte. nå er det jo egentlig mannen som jobbet der målrettet på at det var stjeling 

Endret av kirie123
Lenke til kommentar

 

 

Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld.

Denne tråden handler jo ikke om hvorvidt TS kan straffes, for nå har han jo betalt.

 

jeg vil ikke si at jeg ''skal'' straffes for noe slags måte. nå er det jo egentlig mannen som jobbet der målrettet på at det var stjeling

 

Du skal åpenbart ikke straffes, nei. men du er vel heller ikke anmeldt? Dette er vel ikke noe tema?

 

Du vil ha pengene tilbake. Jeg vet ikke om det er noe rettslig grunnlag for å kreve pengene tilbake, men uansett om det er rettslig grunnlag er det naturligvis du som må bevise at du har et sivilrettslig krav.

Lenke til kommentar

 

Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld.

Denne tråden handler jo ikke om hvorvidt TS kan straffes, for nå har han jo betalt. 

 

 

Men det er i hovedsak greit å lære folk at det ikke er greit å bli beskyldt for ting og så få bevisbyrden for sin egen uskyld. Jeg snakker i hovedsak om brukere her som sier hvordan man kan bevise at man kjøpte brusen et annet sted, når hele det premisset er feil.

 

Nå er jeg en tastatur-advokat, men jeg hadde legitimert meg for å kunne unnslippe konflikt (selv om det ikke er pålagt for andre enn offentlig tjenestepersonell), så hadde jeg gått ut av døren mens jeg sa "sees i retten". Så snart daglig leder blander seg inn i saken så ser de på kameraovervåkningen, finner ingen tegn til at TS stjal noe som helst, og sitter med absolutt null grunnlag til å kontakte politiet eller anmelde forholdet.

 

TS kan puste lettet ut så lenge han/hun ikke stjal noe, eller gjorde noe som kunne forveksles med brustyveri.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld.

Denne tråden handler jo ikke om hvorvidt TS kan straffes, for nå har han jo betalt.

 

jeg vil ikke si at jeg ''skal'' straffes for noe slags måte. nå er det jo egentlig mannen som jobbet der målrettet på at det var stjeling

 

Du skal åpenbart ikke straffes, nei. men du er vel heller ikke anmeldt? Dette er vel ikke noe tema?

 

Du vil ha pengene tilbake. Jeg vet ikke om det er noe rettslig grunnlag for å kreve pengene tilbake, men uansett om det er rettslig grunnlag er det naturligvis du som må bevise at du har et sivilrettslig krav.

 

de 26 kronene bryr jeg meg egentlig ikke så mye om, det var mer holdningen hans til det som skjedde. han var svært truende i det han sa. Han skulle anmelde meg for stjeling hvis jeg gikk ut den døra.

Endret av kirie123
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld.

Denne tråden handler jo ikke om hvorvidt TS kan straffes, for nå har han jo betalt.

jeg vil ikke si at jeg ''skal'' straffes for noe slags måte. nå er det jo egentlig mannen som jobbet der målrettet på at det var stjeling

Du skal åpenbart ikke straffes, nei. men du er vel heller ikke anmeldt? Dette er vel ikke noe tema?

 

Du vil ha pengene tilbake. Jeg vet ikke om det er noe rettslig grunnlag for å kreve pengene tilbake, men uansett om det er rettslig grunnlag er det naturligvis du som må bevise at du har et sivilrettslig krav.

de 26 kronene bryr jeg meg egentlig ikke så mye om, det var mer holdningen hans til det som skjedde. han var svært truende i det han sa. Han skulle anmelde meg for stjeling hvis jeg gikk ut den døra.

Da kontakter du PB sentralt og forteller de om hendelsen. Er du heldig får du en gratis pizza.

 

Anonymous poster hash: 31668...f8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...