Gå til innhold

Dørlås til dører med mekanisme der en må løfte håndtaket for å låse?


Anbefalte innlegg

Ser litt på automatiske dørlåser om dagen, men jeg ser jeg har ett problem. Døren jeg har må en løfte håndtaket for å låse døren, dette skaper jo problemer da det somregel bare er en motor får å vri om "nøkkelen". Noen som har gjort dette på en slik dør? Hvordan ble løsningen? 

 

Tenker jeg må skifte ut hele låsemekansimen for å få dette til å fungere, men jeg har ingen erfaring med dørlåser fra før. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://idlock.no/

 

Komplett lås med håndtak og full pakke. (Men kanskje litt mer omfattende enn du så for deg?)

 

 

Jo, men låsekassen (altså inni døren) må også byttes uansett?

 

Ser forøvrig fin ut den, men jeg tenker det samme som moskus. Altså at selve låsekassen må byttes da den krever at håndtaket heves for å låse døren. Om den ikke kommer med låsekasse også da? 

 

Etter hva jeg forstår har denne støtte for Z-wave også med en ekstra modul? Er også litt gira på en RFID leser da jeg tenker på å få meg en xNT tag implantert.

 

EDIT: Ser den har RFID støtte :) 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Den kommer med låskasse ja.

 

Edit: Jeg har den, med Z-wave-modul, men kjører for tiden uten denne, da batteriene ble tømt på 1 mnd med modulen i. Har ikke hatt tid til å finne ut av hvorfor dette skjedde. (Den er noden som står nærmest USB-interfacet i serveren min, så det kan jo være at den mottar forespørsler fra alle de andre nodene mine og dermed spiser opp batteriet)

Endret av Llandari
Lenke til kommentar

 

Ja, jeg tror nok du må bytte ut låsekassen. Det er i utgangspunktet ikke et problem, men det er en ekstra kostnad.

 

Ja er dette jeg også tenker, finnes det noen av de automatiske låsene som kommer med låsekasse montro? Mulig jeg kan slå to fluer i en smekk :)

 

 

På mange måter er det jo en bedre løsning å bytte hele kassa, ha en 24V-motor i kassa, og styre den fra det du vil.

 

AtW

Lenke til kommentar

På mange måter er det jo en bedre løsning å bytte hele kassa, ha en 24V-motor i kassa, og styre den fra det du vil.

... utenom at det er mer tungvint, komplisert, og mangler RFID-leser og kodepanel.

 

Det er en​ løsning, ja. Men er den bedre?

 

 

 

Da er vel et elektronisk sluttstykke enklere, hvis man stoler på det. :)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

 

På mange måter er det jo en bedre løsning å bytte hele kassa, ha en 24V-motor i kassa, og styre den fra det du vil.

... utenom at det er mer tungvint, komplisert, og mangler RFID-leser og kodepanel.

 

Det er en​ løsning, ja. Men er den bedre?

 

 

 

Da er vel et elektronisk sluttstykke enklere, hvis man stoler på det. :)

 

 

Komplisert kan man kanskje kalle det, selv om jeg ikke er enig i det, spørs litt hva man legger i det, men det er jo uendelig mye mer fleksibelt, man kan velge selv akkurat hvordan man kommer inn, det være seg kode, RFID eller hva som helst annet, og om man får endret behov i fremtiden er det bare å legge til.

 

AtW

Lenke til kommentar

Komplisert kan man kanskje kalle det, selv om jeg ikke er enig i det, spørs litt hva man legger i det, men det er jo uendelig mye mer fleksibelt, man kan velge selv akkurat hvordan man kommer inn, det være seg kode, RFID eller hva som helst annet, og om man får endret behov i fremtiden er det bare å legge til.

Man har jo nøyaktig de samme mulighetene med en annen lås, så lenge man kan koble den til en "hjerne" (noe som selvfølgelig er en forutsetning, men hva skal man ellers med hjemmeautomasjon). Men et ferdig produkt gjør installasjonen mange hakk enklere.

 

Med mindre du har noen linker til produkter som gjør dette på en relativt enkel måte?

Hvordan har du løst det selv?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...