Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte stereo på VW Golf V - Hva med ryggesensor?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte bilstereo til en Pioneer som har flere audioinnganger enn FM og CD... Hva vil skje med ryggesensorene? Jeg har hørt rykter om at disse er styrt av stereoen, men jeg er ikke sikker. Er det noen av dere som vet?

 

Slik jeg tror, er ryggesensorene helt uavhengig av anlegget (som for øvrig er RCD300), og har egne høyttalere i bagasjerommet. Ikke at jeg har sett dem, men jeg synes lyden kommer derfra.

 

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byttet til et Pioneer anlegg på min Golf TDI 08 modell uten noe problem. Har aldri hørt at ryggesensoren skal være påvirket av dette, og min fungerer utmerket.

Noen av knappene som styrer sanger og volum osv på rattet derimot fungerer ikke lengre, men det kan jeg leve med.

Takk for svar. 

Jeg har forhørt meg litt rundt, og det viser seg at det er den visuelle parkeringsvisningen som blir borte. Men dette har jeg ikke uansett, og synes den lydbare anvisningen er vel så bra, ettersom jeg uansett bruker speilene når jeg rygger.

 

Hvilket anlegg monterte du? 1DIN eller 2DIN? LCD-skjerm eller ikke? 

Monterte du overgang fra rattkontrolleren til anlegget? Jeg har sett på denne: http://www.connects2.co.uk/Product/ProductItem/CTSVW004.2.

Skal visst gi meg mulighet til å bruke telefonknappen også.

Lenke til kommentar

Stereoen jeg kjøpte er utgått nå, men modellnummeret er Pioneer DEH-X6600DAB. Siden formfaktoren er anderledes enn originale stereoen kjøpte jeg også en adapter på Bilxtra slik at jeg har både stereo og et rom for å legge ting i.

 

Kjøpte min strømovergang på Ebay. Mye billigere, men mast da mulighet for å bruke knappene på rattet som styrte stereoen.

http://www.ebay.com/itm/Wiring-Harness-Adapter-for-Volkswagen-Cars-2004-onward-ISO-stereo-plug-adaptor-/321272103577?hash=item4acd4f4299:g:FqIAAMXQUmFSkTr6

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

​Du kan kjøpe adapter slik at alle bilens orginale ting virker som normalt på den nye bilradioen. De store modellene til Pioneer støtter også bildevisning ved ryggekamera eller parkerings sensorer.

Jeg er klar over dette. 

 

Men siden jeg ikke har noe av dette fra før, altså kun pipelyd, så lurte jeg bare på om jeg mistet pipelyden også. Men det gjør jeg altså ikke, fordi jeg installerte anlegg sist helg, og alt fungerte som før. 

 

Endte opp med dette anlegget. Dette er så basic at jeg ikke trenger noen ryggefunksjoner.

fh-x840dab.jpg?itok=M-QEUT6C

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...