Gå til innhold

2.1-system til ca 1000,-


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et 2.1-system til å ha på kontoret, det som er viktig er at det er godt med bass og klar lyd. Det er ikke like viktig at det kan spille så høyt, siden jeg stort sett har ganske lav lyd på.

 

Har nettopp kjøpt dette settet fra Creative: https://www.komplett.no/product/424629/datautstyr/hoeyttalere-pc/20-hoeyttalere/creative-gigaworks-t40-series-ii og det er forsåvidt ikke noe å si på selve lyden, men jeg merker at når jeg nå ikke har sub, så må man opp i ganske høyt volum før det blir noe greie på det. Jeg trenger et anlegg som klarer å gi godt med bass også på relativt lave volum.

 

Kan strekke meg til 1500,- maks og har bl.a kikket på disse som jeg ser får mye skryt på sidene til Komplett: https://www.komplett.no/product/603224/datautstyr/hoeyttalere-pc/21-hoeyttalere/logitech-z623-pc-hoeyttalere

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det kan godt hende at det der holder. Hva får man for den 1000-lappen ekstra om man kjøper anlegget jeg linket til tror du? At det kan spille høyere? Eller er også kydkvaliteten bedre?

 

Kommer ikke til å utvide anlegget, har kontor på soverommet og her er det trangt nok som det er. ;)

Lenke til kommentar

Tror nok du kan spille høyere, men usikker på hvor høyt, har fremdeles Logitech Z-2300 gir nok noe bedre lyd på bass men får langt mindre for pengene. Men er ikke så vanskelig å bygge høytaller i 8" som kan måles mot disse.

 

Problemet er lyden særlig bassen blir ullent lyd særlig hvis du spiller høyt.

Og forsterken blir varm.

 

Så 3 stk Z333 gir nok mere lyd for pengene men å splitte jack gir ofte susing og kritring i høytallene.

Men de midre høytallene har ofte en 4" sub som gjør den trekker mindre strøm og blir ofte ikke like varm.

 

Er ofte mye bass og svak mellomtone.

Diskanten mangler.

 

Fremdeles er det langt bedre å ha større høytallere.

 

THX tror jeg man kan styre unna er kun salgstriks.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...