Gå til innhold

Oktoberfest 2016 - Rowdy - 35mm f/2 IS


Anbefalte innlegg

Bra komponert fra bryllupshooten. Kanskje like greit å holde litt avstand for ikke å forstyrre. Har vært på et par fester på Nordre Skøyen Hovedgård, ikke noe å klage over der akkurat.

 

Svært avdempede kontraster 10/10, formodentlig med hensikt. Overraskende grønt og frodig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To fine Oktoberbilder - Høstbryllup var spesielt stemningsfullt og vakkert.

Takk, Randi  :)

 

Bra komponert fra bryllupshooten. Kanskje like greit å holde litt avstand for ikke å forstyrre. Har vært på et par fester på Nordre Skøyen Hovedgård, ikke noe å klage over der akkurat.

 

Svært avdempede kontraster 10/10, formodentlig med hensikt. Overraskende grønt og frodig.

Takk for det! Jeg hadde en mye bedre komposisjon, men måtte dessverre forkaste bildet på grunn av en lei glipp av fokus.

 

Herlig lys, skygger og farger i bildet fra 8. oktober. Her funket det fint med avstand til motivet. Gir bildet et spesielt uttrykk.

 

Fine toner, detaljer og underfundig komposisjon i bilde 4.

Takk!

 

Flott oversiktsbilde fra bryllupshooten! :)

Takk!

 

Du er flink til å fange lyset. Fine komposisjoner. Likte også Bryllupbildet.

Takk for det, Bjørn Åge!

Lenke til kommentar

På lørdag tok vi en tur til vikingskipet på Bygdøy. Nå på denne tiden av året klaffer området rimelig godt med månedsutfordringen.

 

Bilde 5 - 15 Oktober

 

30255100471_1caab25a03_z.jpg

f/4, 1/30s, ISO100

 

 

I går tok vi gåturen opp i drammensmarka mot en restaurant som heter Åspaviljongen.

Litt av en høststemning i skogen rundt.

 

Bilde 6 - 16 Oktober

 

30275033931_a1f5d174f6_z.jpg

f/2, 1/30s/ ISO250

 

Lenke til kommentar

Det er mye bra her og jeg liker godt bildet av bryllupsfotograferingen og ikke minst kombinasjonen av forgrunn sammen med hovedmotivet.

Men det er en ting jeg ikke helt klarer å få ut av hodet når det gjelder dette bildet, og det gjelder egentlig ikke det du har fanget opp, men har "fotografen" (i bildet) klart å stille seg og paret opp på en slik måte at skyggen bak de ikke "ødelegger" det bildet?  :hmm:

Jeg får av og til slike "merkelige" tanker  :closedeyes:   :wee:

Lenke til kommentar

Stemningsfylt høstbilde fra Bygdøy, likte veldig godt belysningen.

 

Bragernesåsen, Thurmans vei og Åspaviljonen vekker mange gode minner fra barndom i Drammen, dette var lekeplassen vår. 'Vår' benk står ikke langt fra den du viser her.

Takk for kommentar!

Veldig gøy å høre at du er kjent med stedet fra barndommen  :)

 

To fint komponerte høstbilder - likte spesielt godt fargene og stemningen i Bilde 6.

Takk for kommentar!

 

Herlige farger og lys i begge dine bilder. Lker spesielt det med benken. 

Tusen takk!

 

Det er mye bra her og jeg liker godt bildet av bryllupsfotograferingen og ikke minst kombinasjonen av forgrunn sammen med hovedmotivet.

Men det er en ting jeg ikke helt klarer å få ut av hodet når det gjelder dette bildet, og det gjelder egentlig ikke det du har fanget opp, men har "fotografen" (i bildet) klart å stille seg og paret opp på en slik måte at skyggen bak de ikke "ødelegger" det bildet?  :hmm:

Jeg får av og til slike "merkelige" tanker  :closedeyes:   :wee:

Takk for kommentar! 

Ja, hadde vært spennende å se resultatet fra bildene hans. Det ser ut som skyggen hans er passe paralell med deres. Synes for øvrig han minner om Per Heimly  :wee:

 

Godt bilde av paviljongen. Litt smådystert forfall velkrydret med blad"persille".

 

Virkelig flott lys i Drammensmarka. Her sitter komposisjon, farger og alt egentlig.

Hjertelig takk  :)

Lenke til kommentar

Siden sist har jeg vært i min niese sin dåp i Bergen. Lite tid til bilder på turen. Synd for det er så mye flott langs veien og der borte.

Noen ble det:

 

Bilde 7 - 22 Oktober

 

30530091456_8da4e5e7c9_z.jpg

f/8, 1/80s, ISO100

 

Bilde 8 - 23 Oktober

 

30566403255_c9daf9e80b_z.jpg

f/13, 1/100s, ISO100

 

Bilde 9 - 24 Oktober (Flåm)

 

29932903663_463f0d3078_z.jpg

f/5.6, 1/125s, ISO100

 

Bilde 10 - 27 Oktober - Oppussing hjemme

 

30567486576_68ddb408c9_z.jpg

f2.8, 1/80s, ISO1250

 

Vil beklage at jeg nesten ikke har kommentert hos dere andre denne måneden.

Det har enkelt og greit vært hektisk.

Lenke til kommentar

Ikke helt bortkastet tur rent fotomessig ser jeg. Kledelig solnedgang der plenen dekker omtrent passe mye av bildet, og ganske så idyllisk båthavn/strand (eller hva det nå er).

 

Men rosinen i landskapet er uten tvil bilde 9, Flåm. Vakkert og vilt, stor dybde og flotte fargekontraster. Neppe den verste årstiden for å ta et bilde akkurat her. Attpåtil hjelp fra sollyset for å bryte opp de store flatene. Dette kan du bare lene deg tilbake i stolen med og nyte...

 

Det ser ut til at man må ha en Yahoo-konto for å få åpnet opp bilde 10 i stort format. Men det minner stygt om parkettlegging (har hatt noen timer på knærne selv, dog noen år siden nå).

Lenke til kommentar

Tre vakre naturbilder, og et oppklarende opp-pussings bilde. Likte spesielt bilde 7 - stemningsfullt

Tusen takk  :)

 

Ikke helt bortkastet tur rent fotomessig ser jeg. Kledelig solnedgang der plenen dekker omtrent passe mye av bildet, og ganske så idyllisk båthavn/strand (eller hva det nå er).

 

Men rosinen i landskapet er uten tvil bilde 9, Flåm. Vakkert og vilt, stor dybde og flotte fargekontraster. Neppe den verste årstiden for å ta et bilde akkurat her. Attpåtil hjelp fra sollyset for å bryte opp de store flatene. Dette kan du bare lene deg tilbake i stolen med og nyte...

 

Det ser ut til at man må ha en Yahoo-konto for å få åpnet opp bilde 10 i stort format. Men det minner stygt om parkettlegging (har hatt noen timer på knærne selv, dog noen år siden nå).

Det med båthavna er fra en ordentlig avkrok i Bergen. Koselig sted!

Da vi stoppet for mat i Flåm, så jeg solstripene. De var der heldigvis etter måltidet også  :)

Bildet av gulvet la jeg ut som privat av en eller annen grunn. Selv om det ikke kan åpnes fullt, ble jeg overrasket over at det kan linkes hit.

Takk for alle grundige og interessante kommentarer. 

Du løfter opp Oktoberfestene med dine bilder og synspunkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...