Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger kurant trådløskort


Anbefalte innlegg

For ikke så lenge siden pælmet jeg det gamle trådløskortet. Aldri mer wifi, sa jeg. Det skulle jeg ikke sagt, for nå flytter jeg til en kåk med gratis trådløst internett inkludert. Er altså i beit for noe som henger med i tiden, men det er over ti år siden sist jeg kjøpte noe slikt, og jeg har ikke akkurat fulgt med i markedet. Tror huseier har en standard NGT Inteno-ruter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, USB-kort er ganske dårlige i altfor mange tilfeller. Det finnes unntak, jeg mener at dette var noe av det beste i følge reviews når jeg sjekket etter kort som funka på Linux https://www.komplett.no/product/617287/datautstyr/nettverksprodukter/nettverkskort/tp-link-tl-wn822n-11n-wireless-adapter

Har ikke testa det, ble et internt alikevel :)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Husk også at en del rutere kan stå i client/bridge-mode - den vil da være koblet til det trådløse nettverket, og videre gi nett til de enhetene som er koblet til via kabel. Mange rutere vil være bedre klientadaptere enn de man finner til usb og pcie. Så hvis man har en ruter liggende som støtter dette, kan det være en løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...