Gå til innhold

Oktoberfest 2016 - tow. ?


Anbefalte innlegg

Bruker: tow

Deltakernivå: Kandidat

Objektiv: Nikkor 135 f2 DC

Hus: Nikon D750/D5100

 

Får prøve igjen. Det har blitt så som så med gjennomføring av tidligere fester. 

Litt usikker på hva jeg skal bruke. Skal på tur med Hvite busser 1. oktober og en uke og vil ikke ha med for mye, så da må jeg ta et objektiv som utfyller de to zoomobjektivene jeg uansett skal ha med- 16-35 og 24-85. Spørs om ikke det blir 135/2DC. Evt Samyang 8mm fisheye, om jeg orker en hel måned med effekter. Har relativt grei erfaring med defishing på det, så det må vurderes. 

Endret av tow
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg falt for det kranbildet fra havnen i Rostock. Dyster stemning med de monumentale kranene pekende rett til værs. Kan f.eks. ha vært et rustilfelle med ambulansen. Ideelt sett burde du ha gått nærmere, men det var nok best å holde avstand tenker jeg. Jeg har aldri besøkt en konsentrasjonsleir, selv om jeg har vært i nærheten flere ganger på reise gjennom Tyskland. Burde nok våge et besøk, for å kjenne på (uhygge)stemningen. Det nærmeste jeg har vært er et Stasi-fengsel i Øst-Berlin, ikke særlig hyggelig der heller.

Lenke til kommentar

Enig med de andre; kranene i Rostock ble stilig. Godt komponert og fint lys og toner.

 

Vi var også i Auschwitz nylig. Den dagen var det 33C i skyggen og voldsomt mye turister (oftest i fargerike t-shirts og shorts), så det var vanskelig å föle noe annet enn stress. Höst eller vinter er nok bedre. 

Lenke til kommentar

11. oktober: Nok dårlige unnskyldninger, det er bare å sette kameraet på Gorillapod'en og ta det med seg ut selv om det mørkt. 

 

 

Lavvannet avskjuler det skjulte:

post-225826-0-35291000-1476277904_thumb.jpg

 

 

Spoiler: Kameraet stod i M på første bildet jeg tok. Dermed fikk jeg et inntrykk av hva som kommer ut av et bilde som blir tatt på ISO 6400 og i tillegg 7 EV eller noe deromkring undereksponert. 

 

post-225826-0-23367000-1476278282_thumb.jpg

 

Endret av tow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...