Gå til innhold

Bærbar PC til skolebruk


ilshenar

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen

 

Jeg skal handle inn en bærbar PC til bruk i grunnskolen (barnetrinnet). Den skal stå sammen med en prosjektør vi har på datarommet.

 

Mitt spørsmål blir da, hvilken bærbar kan dere anbefale til under 12.500,- som har dvd spiller (helst brenner) og DVI utgang (men må også ha vanlig vga utgang).

 

Den skal i all hovedsak brukes som en bærbar dvd spiller og lærerpc på datarommet. Den må ikke være altfor skjør, men noe barnesikkert får man nok ikke for denne prisen.

 

Det andre blir, hvilke butikker, IKKE netbutikker grunnet fakturaer og 45 dagers betalingsutsettelse ++ (hilsen det offentlige), kan anbefales ? Er det noen butikker man bare MÅ styre unna ?

 

mvh

Ilshenar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En iBook burde passe perfekt for deg. De har desuten nettop blit oppgradert!

 

Du finner all informasjonen du trenger på www.apple.com/no

 

Lykke till!

 

MAX

Tja, det er kanskje ikke ideelt med en ibook i denne sammenheng siden han sikkert skal bruke en del opplæringsprogrammer o.l. som helt sikkert bare finnes til pc. Dog er de nok ikke kraftigere enn at de kan kjøres i virtual PC, men det er vel lettere med en bærbare PC, er du ikke enig?

 

DVI-utang, kan bli vanskelig til den pris forresten. Jeg kommer ikke noen PC'er i farten som har det. I alle fall ikke som koster under 20 tusen.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan komme på er en 12" Powerbook til 14990 som har dvi-utgang.

 

Men jeg går ut fra at dette ikke er aktuelt da du spør etter en bærbar PC, og alternativet må bli som nevnt ovenfor å kjøre virtualpc i MacOS, men dette blir nok en tungvint løsning.

 

Har inntrykk av at det er veldig få bærbare pCer som har DVI-utgang.

Lenke til kommentar

de fleste seriøse webshops så kan du krysse av for privat, bedrift eller offentlig kjøp.. sjekk komplett, psdata og multicom.. elkjøp tilbud er sikkert godt nok for deres bruk, men en ting ang. den forsikingen, den gjelder nok kun privat kjøp.

Endret av Maxmix
Lenke til kommentar
Tja, det er kanskje ikke ideelt med en ibook i denne sammenheng siden han sikkert skal bruke en del opplæringsprogrammer o.l. som helt sikkert bare finnes til pc. Dog er de nok ikke kraftigere enn at de kan kjøres i virtual PC, men det er vel lettere med en bærbare PC, er du ikke enig?

Hvis det er tilfelle at det er nødvendig med windowsspesifik programvare er jeg enig. Hvis ikke så er det jo faktisk slik at iBook'en er spesielt godt egnet da den faktisk er støtsikker og generelt er bygget for å tåle en påkjenning...

 

Hvis man skulle ha mac ville jeg f.eks. i denne sammenhengen klart anbefallt iBook framfor Powerbook. Men som nevnt, hvis windowssoftware er påkrevd bør man jo kjøpe en windowsmaskin...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...