Gå til innhold

Det er minst 11 gode grunner til at Norge bytter ut FM med DAB+


Anbefalte innlegg

DAB+ er ikke bra nok, her i nabolaget er lydkvaliteten heller dårlig med 64 kb/s og faller ut i ny og ne, så det hakker, noe som betyr at lyden ikke bufferes i det hele tatt. Så før de slår av FM her i Østfold så håper jeg virkelig at de fikser slike ting så det i det minste blir like bra som det gamle FM båndet. For slik det er nå er det ikke bra nok. (Hentet fra erfaringer når vi prøvd å høre på radio med DAB+ i bilen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DAB+ er ikke bra nok, her i nabolaget er lydkvaliteten heller dårlig med 64 kb/s og faller ut i ny og ne, så det hakker, noe som betyr at lyden ikke bufferes i det hele tatt. Så før de slår av FM her i Østfold så håper jeg virkelig at de fikser slike ting så det i det minste blir like bra som det gamle FM båndet. For slik det er nå er det ikke bra nok. (Hentet fra erfaringer når vi prøvd å høre på radio med DAB+ i bilen).

 

Glemte å si at slik at det pr nå faktisk er, mer eller mindre, bedre med nettradio et som et alternativ via mobiltelefonen.

Lenke til kommentar

Hvorfor denne sutringen over at radiokanalene blir digitale – man har hatt femten år å forberede seg på, men enkelte følger kanskje ikke særlig med.

 

For noen år siden ble TV-kanalene digitale og da var det ingen som bråkte enda den omleggingen ble gjort med mye kortere varsel. Og det er vesentlig dyrere å bytte ut en TV enn en radio.

 

Når det gjelder påstanden (som rett som det er dukker opp) om at det bare er Norge som går over til DAB, kan jeg nevne at jeg nettopp hadde tre ukers biltur i Tyskland og Sveits. Det var god DAB-dekning over alt, over femti stasjoner. Jeg hadde en tilsvarende tur for to år siden og da var det bare fire-fem, så utviklingen går raskt på dette området; også i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...