Gå til innhold

Bruktkjøp


Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Ønsker tilbakemelding på denne annonsen. Er det et godt kjøp? Planen er å erstatte skjermkort. CPU, hk og ram om et til to år.

 

Kommer ikke til å drive med veldig mye gaming, men om jeg får til å spille battlefield 1 er jo det flott. 

 

Har ingenting fra før, så å kjøpe nytt blir jo fort dyrt. 

post-88706-0-43869800-1474278839_thumb.png

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil vel egentlig si det er noe dyrt mus\tastatur er ofte ikke særlig mye verdt brukt.

Så ville nok sagt 4000 kr er mere riktig pris.

 

Skjermkortet trekker nok ned prisen selv GTX 970\980 TI er ganske stor oppgradering her.

P67 er ofte ikke så bra å overklokke mangler UEFI ofte da det er første generasjon.

 

Så med mindre det er mange kjøpere som gir bud ville jeg prøvd å prutet maskinen litt ned i pris.

Lenke til kommentar

Det der synes jeg faktisk var en ålreit pris noe som er meget sjelden når det kommer til bruktPC'er.

Ja 1000 kr er ikke så ille.

Men tror man kan fremdeles prute.

 

Syns BenQ XL2411Z 144Hz 24 inch Gaming Monitor bør trådstarter vurdere hvis han vil spille battlefield.

 

RX 480\GTX 1060 er også mulig senere. Må ikke ta alt på en gang.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

HK og CPU er ganske gammelt, men det gjør strengt tatt ikke så mye, for de yter bortimot identisk med dagens ekvivalente modeller i de fleste spill. Dessuten støtter både prosessor og hovedkort overklokking, samt at det følger med vannkjøling slik at dette er en mulighet om du føler behov for det uten at du trenger å kjøpe noe ekstra. Du kan fint klaske inn et langt kraftigere skjermkort, enten du overklokker CPU eller ei, uten at verken CPU eller skjermkort vil være noe særlig til flaskehals i nyere spill.

 

Nå er det ikke spesifisert om det er HD 6850 eller HD 6870 som følger med, men det er egentlig ikke så nøye ettersom begge to er gamle modeller og neppe vil gi noen begeistrende gamingopplevelse i BF 1. Samtidig: om du kjøper deg et RX 460 eller GTX 750 Ti, som foreløpig er de to reelle alternativene i prisklassen 1000-1500 kr, vil det ikke være en imponerende forbedring over det du allerede har (om du kjøper maskinen i førstepost, altså). Nå er det ikke så mange tester som sammenligner disse to med så gamle kort som HD 6850 & 6870, men du kan se på denne testen og tenke at HD 7790 er ca. sammenlignbart med HD 6870.

 

Skal du ha et helt nytt skjermkort bør du spandere minst ca 2000 kroner og gå for et RX 470 (eller bedre). Eller du kan se deg om etter et brukt skjermkort, det kan være mange gode bruktkjøp der ute nå som både nvidia og amd har lansert sine nye generasjoner for ikke veldig lenge siden. Strømforsyningen som følger med den maskinen er kraftig nok til å dra to stk av hvilket som helst skjermkort.

 

edit: Et par brukteksempler fra bruktmarked.no opptil 1500 kr

 

GTX 670 - eldre kort, ytelsesmessig hakket over RX 460 som koster ca 1200kr++ nytt

https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/39942

 

GTX 680/GTX 770 - disse to er egentlig varianter av det samme kortet, et hakk bedre enn GTX 670. 770 er et lite hakk bedre enn 680.

https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/40250

https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/40211

https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/40309

 

HD 7970 - var et beist da det var nytt, som GTX 680. Disse to er ganske sammenlignbare. Omtrent på linje med forrige generasjons R9 380.

https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/40286

 

GTX 780 - ca. sammenlignbart med GTX 970 og RX 470/480 (OBS: be selger montere originalkjøler før sending)

https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/40246

 

Det er mulig du finner bedre bruktkjøp lokalt eller andre steder på nettet. Alle disse alternativene yter minst like bra som RX 460 & GTX 750 Ti, men ingen av dem er utpreget gode kjøp. Flere av dem er om lag 4 år gamle modeller. Ca 1000 kroner for GTX 680/770/HD 7970 gir mer ytelse for pengene enn noe du får tak i nytt i dag, men så er dette også brukte kort du ikke nødvendigvis har noen mulighet til å reklamere på ved feil. GTX 780 er et habilt kort du trolig ville kunne beholdt i flere år enda, avhengig av hvilke spill det skal brukes til i fremtiden, men så ville jeg også vært skeptisk til å kjøpe et brukt skjermkort der selger har fiklet med kjøleløsningen.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ja, det er kommet opp i 5600kr, så jeg lar den passere tenker jeg. Tar gjerne i mot tips til hvor jeg bør starte og hva jeg bør kjøpe først hvis jeg skal kjøpe nytt. Tenker HK, CPU og RAM må komme først da, og så får jeg bygge videre på det! Har egentlig ikke noen spesiell prisklasse, men er typisk ute etter mest mulig for minst mulig. Er altså ikke typen som orker å betale 4000kr ekstra for 5% ekstra ytelse. 

Lenke til kommentar

La inn et bud på 3500kr på denne og fikk et motbud på 5000kr. Hva tenker dere om den?

5000 for den er ikke så fryktelig ille, men heller ikke noe knallkjøp. GPU er brukandes, men ikke tidenes.

 

Den der var ikke så dum. Et par ting som mangler, men så slipper du samtidig å bli stuck med en pakke som f.eks. inkluderer et skjermkort som er så dårlig at du uansett må bytte det. Delene er også såpass nye at du fremdeles har flere år igjen av reklamasjonsfristen, så be om å få med kvittering.

Lenke til kommentar

Ga kjøper et motbud på 4000kr på den jeg linket til.

Skal kontakte han som selger den pakken til 3000kr. 

Kunne også tenke meg å sett et alternativ til et nytt oppsett, bare for å se hva jeg må ut med for å samme ytelse. Sett litt på å heller kjøpe nytt og gå for noe sånt som dette. Så kommer jo skjerm, tastatur, mus og headsett i tillegg... 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...