Gå til innhold

Hva bruker dere til barbering av ansiktet?


Kim1111

Anbefalte innlegg

 

 

Så vanskelig du skulle være da.  Jeg bruker ikke barbergel / skum.  Jeg bruker krem!

 

Ok daså. Skal ikke mase mer, men kan du si hvordan barbehøvel du bruker? Usikker på om det er verdt å betale 399 for en r89 imo

 

Som tidligere nevt i denne tråden bruker jeg mye forskjellig.  Alt fra gamle antikke høvler kjøpt på eBay, til noen kjøpt på Barbershop, o.l.  Den høvelen jeg bruker nå, er en https://rockwellrazors.com/products/rockwell-6s

 

Har også tidligere anbefalt en Merkur-høvel til deg.  Har du glemt det?

Men er det egentlig noe forskjell mellom den r89 og gillettehøveln til rundt 100,-? Er det sånn at r89 har skarpere blader eller hva? Skjønner ikke hypen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Men er det egentlig noe forskjell mellom den r89 og gillettehøveln til rundt 100,-? Er det sånn at r89 har skarpere blader eller hva? Skjønner ikke hypen

 

 

LANGT billigere blader slik at du ofte kan skifte både for å ha en god egg og for renslighet. Gillette tar ekstreme priser for produktene sine og mange slarver med å bytte blad, det er ikke bra for huden, spessielt om en bruker skummen i tillegg. Generelt sett er nok bladene skarpere også.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men er det egentlig noe forskjell mellom den r89 og gillettehøveln til rundt 100,-? Er det sånn at r89 har skarpere blader eller hva? Skjønner ikke hypen

 

LANGT billigere blader slik at du ofte kan skifte både for å ha en god egg og for renslighet. Gillette tar ekstreme priser for produktene sine og mange slarver med å bytte blad, det er ikke bra for huden, spessielt om en bruker skummen i tillegg. Generelt sett er nok bladene skarpere også.

Skjønner.

 

Er du mann? Hva bruker du av skum/barberhøvel da? :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men er det egentlig noe forskjell mellom den r89 og gillettehøveln til rundt 100,-? Er det sånn at r89 har skarpere blader eller hva? Skjønner ikke hypen

 

LANGT billigere blader slik at du ofte kan skifte både for å ha en god egg og for renslighet. Gillette tar ekstreme priser for produktene sine og mange slarver med å bytte blad, det er ikke bra for huden, spessielt om en bruker skummen i tillegg. Generelt sett er nok bladene skarpere også.

Skjønner.

 

Er du mann? Hva bruker du av skum/barberhøvel da? :)

 

 

Yes jeg er en mann. Jeg bruker en muhle høvel og kost, bruker ikke skum men såpe. Som regel fra crabtree and evelyn. Det er egentlig bare ett såpestykke som en skummer opp med kosten. Bruker shark blader da de er akkurat passe skarpe ift hva huden min tåler. Mange anbefaler feather blader, men de er alt for skarpe for meg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Men er det egentlig noe forskjell mellom den r89 og gillettehøveln til rundt 100,-? Er det sånn at r89 har skarpere blader eller hva? Skjønner ikke hypen

 

LANGT billigere blader slik at du ofte kan skifte både for å ha en god egg og for renslighet. Gillette tar ekstreme priser for produktene sine og mange slarver med å bytte blad, det er ikke bra for huden, spessielt om en bruker skummen i tillegg. Generelt sett er nok bladene skarpere også.

Skjønner.

Er du mann? Hva bruker du av skum/barberhøvel da? :)

 

Yes jeg er en mann. Jeg bruker en muhle høvel og kost, bruker ikke skum men såpe. Som regel fra crabtree and evelyn. Det er egentlig bare ett såpestykke som en skummer opp med kosten. Bruker shark blader da de er akkurat passe skarpe ift hva huden min tåler. Mange anbefaler feather blader, men de er alt for skarpe for meg.

Altaå denne du bruker? https://www.barbershop.no/products/muhle-r41-tradisjonell-barberhovel?utm_medium=cpc&utm_source=googlepla&variant=14525063559&gclid=CP7hisXlo88CFQuQcgodwkMImg

 

Så det er sånn at jeg må bytte bladene på den etter hver barbering eller etter hver mnd f.eks?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...