Gå til innhold

Hva bruker dere til barbering av ansiktet?


Kim1111

Anbefalte innlegg

 

DE-høvel og Rock Face-barberskum.

Hvor mye betalte du for DE-høvelen? Hvor kjøpte du den?

 

 

Det er noen år siden nå, men lå vel på mellom 300 og 400 kroner. Kjøpte samtidig 100 barberblader til en billig penge. Totalt betalte jeg under 500 kroner for hele sulamitten, og det beste av alt er at høvelen ennå fungerer ypperlig og at jeg ennå har barberblader igjen. Alt ble kjøpt på Amazon.

 

Før var jeg Gillette-slave, og betalte altså ~150 kroner (eller der omkring) for fire (!) blader med jevne mellomrom. Det ble jo en utgiftspost på flere hundre i året, og det bare for noen barberblader. Ble lei av det etter hvert, og hoppet på DE-høveltoget og har ikke sett meg tilbake. :)

 

Har allerede konstatert at jeg har spart atskillig med penger på å investere i en DE-høvel og barberblader som passer til den. En fantastisk investering, rett og slett! 

Endret av Sidious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken høvel er det du bruker? Hvor kjøpte du den? :)

 

Jeg har mange forskjellige høvler.  Noen har jeg kjøpt på eBay (brukte, fra 50-60-70-tallet) og noen på barbershop.no

 

Jeg kan anbefale deg denne.

 

Jeg har en Gillette av den typen fra 30-40-tallet, Gillette Safety Razor :) Kjøpte også en fra DX.com til en hundrings, de er like bra synes jeg. Er det kanskje forskjell på hvordan bladet bøyes?

 

Og er det så stiv pris på en høvel? 399,- for en høvel..

 

Tenker du på at bladene koster nær ingenting så er ikke det en dårlig pris hvis du tenker langsiktig. For en vanlig sak til en hundrelapp så koster bladene så mye at du sparer det inn på 4-5 blad.

 

De høvlene kan lugge litt hvis du ikke bruker ok skum og de første gangene til du lærer deg "riktig vinkel".

Lenke til kommentar

 

Hvilken høvel er det du bruker? Hvor kjøpte du den? :)

 

Jeg har mange forskjellige høvler.  Noen har jeg kjøpt på eBay (brukte, fra 50-60-70-tallet) og noen på barbershop.no

 

Jeg kan anbefale deg denne.

 

Jeg har en Gillette av den typen fra 30-40-tallet, Gillette Safety Razor :) Kjøpte også en fra DX.com til en hundrings, de er like bra synes jeg. Er det kanskje forskjell på hvordan bladet bøyes?

 

Og er det så stiv pris på en høvel? 399,- for en høvel..

 

Tenker du på at bladene koster nær ingenting så er ikke det en dårlig pris hvis du tenker langsiktig. For en vanlig sak til en hundrelapp så koster bladene så mye at du sparer det inn på 4-5 blad.

 

De høvlene kan lugge litt hvis du ikke bruker ok skum og de første gangene til du lærer deg "riktig vinkel".

 

Hva tenker du om gilette høvelene som fås kjøpt i coop butikker? Koster vel en hundrings?

Lenke til kommentar

*snip*

Hva tenker du om gilette høvelene som fås kjøpt i coop butikker? Koster vel en hundrings?

 

De Gillette høvlene som reklamerer med "trippelblad, supershave, mega comfy" er ikke noe bedre å barbere seg med med tanke på lugging synes jeg. Den typen som det var linket til bruker denne typen blad;

razor-blade-psd-450507.png

 

som er veldig billige. Jeg synes at det ble glattere og bedre. Virket som den dro med seg mer hud også, som er fint siden huden vil holde seg mykere. Høres kanskje litt sykt ut, men det er ikke snakk om annet enn "overflatelaget", stort sett døde hudceller. Hvis man ikke bruker skikkelig krem/ skum så lugger den noe mer enn med vanlige.

 

Alt i alt så kan jeg anbefale en slik sak. Jeg kjøpte denne fra DX for en stund siden http://www.dx.com/p/rimei-stainless-steel-double-edge-blade-razor-silver-116281#.V9k8rjXptPY

Så det koster ikke mange kronene for å teste. Jeg vet dog ikke om det er forskjell på de dyrere og denne.

Lenke til kommentar

 

*snip*

Hva tenker du om gilette høvelene som fås kjøpt i coop butikker? Koster vel en hundrings?

 

De Gillette høvlene som reklamerer med "trippelblad, supershave, mega comfy" er ikke noe bedre å barbere seg med med tanke på lugging synes jeg. Den typen som det var linket til bruker denne typen blad;

razor-blade-psd-450507.png

 

som er veldig billige. Jeg synes at det ble glattere og bedre. Virket som den dro med seg mer hud også, som er fint siden huden vil holde seg mykere. Høres kanskje litt sykt ut, men det er ikke snakk om annet enn "overflatelaget", stort sett døde hudceller. Hvis man ikke bruker skikkelig krem/ skum så lugger den noe mer enn med vanlige.

 

Alt i alt så kan jeg anbefale en slik sak. Jeg kjøpte denne fra DX for en stund siden http://www.dx.com/p/rimei-stainless-steel-double-edge-blade-razor-silver-116281#.V9k8rjXptPY

Så det koster ikke mange kronene for å teste. Jeg vet dog ikke om det er forskjell på de dyrere og denne.

 

Så med andre ord du anbefaler meg ikke å kjøpe de gillette høvlene for 100kr?

Lenke til kommentar

Jeg bruker DE-høvel, og så lenge en ikke faller for fristelsen å snobbe det opp så voldsomt er det meget billig...og gir fremdeles et bedre resultat enn Gillette eller barbermaskin.

 

Selv har jeg vært innom mye av det som gjerne anbefales av høvler, blader, såper, kremer, oljer, koster osv, men har kommet frem til at en midt på treet høvel, med en midt på treet kost kombinert med billig såpe og billige blader gir mer enn bra nok resultat.

 

Såpe og blader kommer da på under 100 kr i året. Høvel og kost kostet litt, men varer jo nærmest livet ut, i hvert fall høvelen.

 

 

Noen fler?

 

Tenker denne, https://www.barbershop.no/collections/tradisjonell-barberhovel/products/muhle-r89-tradisjonell-barberhovel men føler det er en dyr pris for en vanlig barberhøvel.

Er det egentlig så dyrt? Se på disse prisene her.

 

Kjøp R89, ikke mist motet om du kutter deg litt i begynnelsen og for all del ikke les mer om hva som finnes der ute. R89 er en super høvel du kan ha hele livet.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Jeg bruker DE-høvel, og så lenge en ikke faller for fristelsen å snobbe det opp så voldsomt er det meget billig...og gir fremdeles et bedre resultat enn Gillette eller barbermaskin.

 

Selv har jeg vært innom mye av det som gjerne anbefales av høvler, blader, såper, kremer, oljer, koster osv, men har kommet frem til at en midt på treet høvel, med en midt på treet kost kombinert med billig såpe og billige blader gir mer enn bra nok resultat.

 

Såpe og blader kommer da på under 100 kr i året. Høvel og kost kostet litt, men varer jo nærmest livet ut, i hvert fall høvelen.

 

 

Noen fler?

 

Tenker denne, https://www.barbershop.no/collections/tradisjonell-barberhovel/products/muhle-r89-tradisjonell-barberhovel men føler det er en dyr pris for en vanlig barberhøvel.

Er det egentlig så dyrt? Se på disse prisene her.

 

Kjøp R89, ikke mist motet om du kutter deg litt i begynnelsen og for all del ikke les mer om hva som finnes der ute. R89 er en super høvel du kan ha hele livet.

Skjønner. Hvor og hvor mye betalte du den de høvelen din? Og hva slags barberskum bruker du? ;)

Lenke til kommentar

Jeg har flere høvler, men det er stort sett R89 jeg bruker. Ellers syns jeg Arko fungerer fint. Den lukter litt billig og tørker litt raskt på huden, men om du barberer deg i et normalt tempo vil du være ferdig før det skjer. Prisen er uansett uslåelig (ebay).

Har du en link? ;) Rimelig pris.

Lenke til kommentar

 

Aldri testa barberkrem, så vil egentlig ha en barbergel eller skum. Har du no tips der? Som du selv bruker ;)

 

Så vanskelig du skulle være da.  Jeg bruker ikke barbergel / skum.  Jeg bruker krem!

 

Ok daså. Skal ikke mase mer, men kan du si hvordan barbehøvel du bruker? Usikker på om det er verdt å betale 399 for en r89 imo

Lenke til kommentar

 

Så vanskelig du skulle være da.  Jeg bruker ikke barbergel / skum.  Jeg bruker krem!

 

Ok daså. Skal ikke mase mer, men kan du si hvordan barbehøvel du bruker? Usikker på om det er verdt å betale 399 for en r89 imo

 

Som tidligere nevt i denne tråden bruker jeg mye forskjellig.  Alt fra gamle antikke høvler kjøpt på eBay, til noen kjøpt på Barbershop, o.l.  Den høvelen jeg bruker nå, er en https://rockwellrazors.com/products/rockwell-6s

 

Har også tidligere anbefalt en Merkur-høvel til deg.  Har du glemt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...