Gå til innhold

Sony droppet støtte for 4K Blu-ray i PlayStation 4 Pro på grunn av streaming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er dum men jeg skjønner ikke hva du mener elle vil frem til. For det er jo klar utifra testen at 4K ikke stikker seg ut i en blindtest. 

 

Jo, det er ganske klart at det gjør, når hele 14 av 20 velger ett alternativ, så er det statisk sett svært usannsynlig om folk ikke hadde sett forskjell, derfor viser testen at folk ser forskjell.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, testen viser at folk så tydelig forskjell på 4 meters avstand.

 

AtW

 

 

I testen på 4 meter så valgte 14 av 20 personer full HD over 4K. 

 

 

Og om man hadde kalibrert den ene TV'en så man fikk skikkelig "smell" i fargene, som typisk Blenda "Hvit", og neon grønt gress. Så ville nok 14 av 20 valgt den også, uavhengig av hvilken TV som hadde hatt de mest riktige fargene.

 

Men jeg ser poenget, det er litt morsomt når folk foretrekker FHD fremfor UHD. Men jeg stoler ikke nok på Teks evne til å lage tester til at jeg tar det for god fisk at dette ville skjedd hver gang..

Lenke til kommentar

 

 

Jo, det er ganske klart at det gjør, når hele 14 av 20 velger ett alternativ, så er det statisk sett svært usannsynlig om folk ikke hadde sett forskjell, derfor viser testen at folk ser forskjell.

 

AtW

 

 

Joda den viser at folk ser forskjell. Men ikke den store forskjellen som mange kanskje hadde regnet med. Hadde statistikken vært omvendt at 14 syntes 4K var best og 6 valgte full HD så hadde det jo vært mer positivt. 

 

Selv så ser jeg veldig forskjell. Vel merke i butikk med noe som sikkert er butikk modus med alt skrudd på max som hadde gjort deg sveise blind hjemme. Men detaljer,farger og skarphet knuser full HD.

 

EDIT: Men igjen. Om det hadde vært HDR på 4K TV dem testet så hadde nok statistikken i denne testen vært i stor favør 4K. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...