Gå til innhold

Endring av opprinnelig stilling, oppsigelsestid?


Peaks

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ble ansatt for ca. 3år siden i en stilling som assisterende butikksjef med 3mnd. oppsigelsestid.

 

-Kjeden jeg jobbet i slo seg sammen med en annen kjede for ca. et år siden.

 

-Deretter gikk jeg over til å bli butikksjef for noen månder siden, men uten ny kontrakt.

 

-Vi flyttet så butikken jeg opprinnelig startet i til et lokale hvor det allerede er en butikk lik den vi flyttet, altså spleiset 2 butikker til 1.

 

Hva slags muligheter har jeg ifht. oppsigelsestid?

Er for all del ikke i noen gnien situasjon med ledelsen, så om jeg spør om redusert oppsigelsestid kan jeg nok sikkert få det godkjent.

Men har jeg noen rettigheter på kortere oppsigelsestid etter som jeg ikke har skrevet noen ny kontrakt etter alle forandringene nevnt ovenfor? Jeg mener, hvis de skulle sette seg på bakbena?

 

Grunnen til at jeg nå ønsker å si opp stillingen er pga. trist arbeidsmiljø, butikkens standard og produktutvalg, sammenlignet med tidligere. Absolutt ingenting med de ansatte å gjøre.

 

Noen som sitter med stålkontroll på disse reglene? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er detaljane viktige, men om eg forstår det rett så har du ein arbeidsavtale, det du manglar er ein stillingsinstruks for stillinga som butikksjef.

 

Dersom det stemmer at du er utan arbeidsavtale, og det ikkje på anna måte er avtalt kva som skal være oppsigelsestida så gjeld standarbetingelsane etter arbeidsmiljølova som betyr 1 måneds oppsigelsesfrist tellande frå den fyrste i komande måned.

Men her er det vell rimelig å anta att begge partar har vært innforstått med at betingelsane i den opprinnelige arbeidsavtalen skulle gjelde til tross for endring av arbeidsoppgåver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...