Gå til innhold

Privatisteksamen


ANo__

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har tatt opp fag som privatist, og har pugget/forberedt seg med selvstudier som kan anbefale best mulig måte å gjøre dette på? 

Jeg skal ta opp 2 fag dette semesteret som privatist, blant annet Naturfag Vg1. Jeg tenker å gjøre dette med selvstudier, ikke privatistskole eller liknende. Det jeg lurer på er om jeg da f.eks i naturfag må pugge hele boka, eller om læreplanen/kompetansemålene på utdaningsdirektoratet sine hjemmesider er det jeg kan pugge på?

Link til læreplan/kompetansemål: http://www.udir.no/kl06/NAT1-03/Hele/Kompetansemaal/kompetansemal-etter-vg1-%E2%80%93-studieforberedende-utdanningsprogram

Har også hørt noe om at man må gjøre et forsøk under eksamen i naturfag, er dette riktig? Å hva vil det innebære? 

Endret av Trn_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal gjennomføre ett eksperiment under eksamen. Anbefaler deg å ta kontakt med en privatist-skole, de har kurs du kan melde deg opp på der du øver deg på de typiske oppgavene du kan komme opp i. Koster alt fra 1000-2500kr.

 

Siden du tar det på egenhånd ville jeg tatt utgangspunkt i alle kompetansemålene og skrive notater rundt det. Ta notater fra boken og fra nettet.

Endret av Seen
Lenke til kommentar

Man skal gjennomføre ett eksperiment under eksamen. Anbefaler deg å ta kontakt med en privatist-skole, de har kurs du kan melde deg opp på der du øver deg på de typiske oppgavene du kan komme opp i. Koster alt fra 1000-2500kr.

 

Siden du tar det på egenhånd ville jeg tatt utgangspunkt i alle kompetansemålene og skrive notater rundt det. Ta notater fra boken og fra nettet.

Så kompetansemålene fra utdaningsdirektoratet er det som kan komme på eksamen? Gjelder dette alle fag isåfall? Skal ta opp matte også forsåvidt :)

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

 

Man skal gjennomføre ett eksperiment under eksamen. Anbefaler deg å ta kontakt med en privatist-skole, de har kurs du kan melde deg opp på der du øver deg på de typiske oppgavene du kan komme opp i. Koster alt fra 1000-2500kr.

 

Siden du tar det på egenhånd ville jeg tatt utgangspunkt i alle kompetansemålene og skrive notater rundt det. Ta notater fra boken og fra nettet.

Så kompetansemålene fra utdaningsdirektoratet er det som kan komme på eksamen? Gjelder dette alle fag isåfall? Skal ta opp matte også forsåvidt :)

 

Takk for svar

 

 

 

Ikke kan komme, kommer :) Det gjelder alle fag og alle eksamener ja.

Lenke til kommentar

 

 

Man skal gjennomføre ett eksperiment under eksamen. Anbefaler deg å ta kontakt med en privatist-skole, de har kurs du kan melde deg opp på der du øver deg på de typiske oppgavene du kan komme opp i. Koster alt fra 1000-2500kr.

 

Siden du tar det på egenhånd ville jeg tatt utgangspunkt i alle kompetansemålene og skrive notater rundt det. Ta notater fra boken og fra nettet.

Så kompetansemålene fra utdaningsdirektoratet er det som kan komme på eksamen? Gjelder dette alle fag isåfall? Skal ta opp matte også forsåvidt :)

 

Takk for svar

 

 

 

Ikke kan komme, kommer :) Det gjelder alle fag og alle eksamener ja.

 

Okay, det gjør lesingen og forberedelsene til eksamnene en hel del enklere :)

 

Lønner seg da kanskje å printe ut kompetansemålene til fagene jeg skal opp i da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...