Gå til innhold

Ny datamaskin til spilling 17 000,-


Anbefalte innlegg

Hei! Pcen min fra 2011 er snart helt råtten og det er på tide med en ny en. Har sånn ok peiling på data men trenger noen gode råd for å føle at det "sitter". Iom at jeg skal bruke såpass mye er det greit og forhøre seg med gutta som kan det.

 

 

Kriterier: Jeg driver mye med e-sport og ønsker å streame samtidig som jeg gamer. Driver også med video/bilde redigering på si.

 

Kabinett: Fractal Design Define R5 (er ønskelig)

Ønsker at pcen skal være så stille som mulig.

 

 

Jeg trenger ikke skjerm forresten. Men det er ønskelig med to skjermer etter hvert.

 

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

PSU: Chieftec nitro 85

CPU: Prosessor    Intel® Core™ i7-2600K CPU @ 3.40GHz, 3401 Mhz, 4 kjerne®, 8 logiske prosessor(er)

GPU:nvidia geforce gtx 570

RAM: (finner ikke navnet, men må sikkert ha nytt) cpu-z viser. Type: DDR3 Size: 12 gb etc.

MB: asus p8z68-v pro

SSD: Kingston hyperx 120 gb Sata III 2.5 inch 6.0 gb/s

Er det denne råttne pcen du snakker om? Skjermkort og SSD er det første du bør bytte.

Lenke til kommentar

 

 

PSU: Chieftec nitro 85

CPU: Prosessor    Intel® Core™ i7-2600K CPU @ 3.40GHz, 3401 Mhz, 4 kjerne®, 8 logiske prosessor(er)

GPU:nvidia geforce gtx 570

RAM: (finner ikke navnet, men må sikkert ha nytt) cpu-z viser. Type: DDR3 Size: 12 gb etc.

MB: asus p8z68-v pro

SSD: Kingston hyperx 120 gb Sata III 2.5 inch 6.0 gb/s

Er det denne råttne pcen du snakker om? Skjermkort og SSD er det første du bør bytte.

 

 

Skal ikke oppgradere, har en som ønsker og kjøpe den du listet der.

 

Dette er et forslag til en ny en: http://www.prisjakt.no/list.php?l=300796&view=m

 

Trenger en ssd, hva anbefales og er det andre inspill?

Lenke til kommentar

 

Kriterier: Jeg driver mye med e-sport og ønsker å streame samtidig som jeg gamer. Driver også med video/bilde redigering på si.

 

Kabinett: Fractal Design Define R5 (er ønskelig)

Ønsker at pcen skal være så stille som mulig.

Vel den pcen du foreslår er for det første motsatte av det du vil ha, gaming pc du bør vente litt ekstra å bekrefte hvordan gaming pc blir i 2017 da den muligens vil trekke mye strøm på den tiden.

 

Med mindre du skal videoredigere for filmstudio (4k+8k) så bør du klare deg med sokkel 1151.

Men det er neppe bedre en 20-30% raskere en det du har i dag. Anbefaler deg helst å beholde pcen du har i dag med mindre du vil sløse penger.

 

Mange av de større hardware nerdene her (Nizzen, Taake89, Christian Thorkildsen, DJViking, Betroz, bshagen, osv.)

må vel innrømme det er best å vente litt eventuelt vurdere leie?

 

Skulle jeg vurdert SSD er nok fremtiden m.2 PCI-E SSD.

Men eldre sokkel 1366 og lga 1155 funger dårlig med boot for disse.

Lenke til kommentar

 

 

Kriterier: Jeg driver mye med e-sport og ønsker å streame samtidig som jeg gamer. Driver også med video/bilde redigering på si.

 

Kabinett: Fractal Design Define R5 (er ønskelig)

Ønsker at pcen skal være så stille som mulig.

Vel den pcen du foreslår er for det første motsatte av det du vil ha, gaming pc du bør vente litt ekstra å bekrefte hvordan gaming pc blir i 2017 da den muligens vil trekke mye strøm på den tiden.

 

Med mindre du skal videoredigere for filmstudio (4k+8k) så bør du klare deg med sokkel 1151.

Men det er neppe bedre en 20-30% raskere en det du har i dag. Anbefaler deg helst å beholde pcen du har i dag med mindre du vil sløse penger.

 

Mange av de større hardware nerdene her (Nizzen, Taake89, Christian Thorkildsen, DJViking, Betroz, bshagen, osv.)

må vel innrømme det er best å vente litt eventuelt vurdere leie?

 

Skulle jeg vurdert SSD er nok fremtiden m.2 PCI-E SSD.

Men eldre sokkel 1366 og lga 1155 funger dårlig med boot for disse.

 

 

Takker for svar! I min forrige tråd anbefalte folk sånn ca følgende:

 

Enten et brukt GTX 980 eller GTX 1070/1080 kort. Deretter bytta ut RAM og kjøpt deg et 16GB sett (4x4). En bedre CPU kjøler og overklokke din i7 2600K opp til 4000-4500 Mhz. Mange watt er din PSU på?

 

Ny Cpu kjøler har jeg. Så da trenger jeg RAM, 1070? og eventuelt en ny PSU? Er ikke interessert i å klokka CPUen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...