Gå til innhold

På tide med et nytt fototreff i Oslo?


  

4 stemmer

  1. 1. Hvilken dag skal vi treffes i Oslo?

    • Mandag 12. september
      3
    • Tirsdag 13. september
      1
    • Onsdag 14. september
      3
    • Torsdag 15. september
      2
    • Fredag 16. september
      1
    • Lørdag 17. september
      1
    • Søndag 18. september
      2
    • Mandag 19. september
      3
    • Tirsdag 20. september
      2
    • Onsdag 21. september
      4
    • Torsdag 22. september
      3
    • Mandag 26. september
      0
    • Tirsdag 27. september
      1
    • Jeg kan ingen av disse dagene
      0


Anbefalte innlegg

Det er på tide med et nytt fototreff i Oslo, så jeg utfordrer herved de interesserte til å 1) identifisere seg, og 2) finne en passende dato.

 

Vi kan enten gjøre som før, og bli enige om en rute vi vandrer sammen mens vi prater og fotograferer, men om det er interesse for det kan jeg også tilby tilgang til studio i sentrum. Evt kan begge deler kombineres.

 

post-29613-0-96911700-1472719529_thumb.jpg

 

Dersom vi bruker studioet må jeg være til stede (det meste av tiden), av hensyn til låsing, alarm, etc. Uansett, dersom noen kjenner noen modeller som har lyst til å være med, kan vi godt ha en liten studioworkshop.

 

NB! Det er også andre som bruker studioet, så skal vi bruke det er vi avhengige av å finne en dato det er ledig. Det er ledig de fleste dager, men ikke alle.

 

Det er også mørkerom i studioet, men jeg tror kanskje ikke det er praktisk å bruke det på de få timene vi har tilgjengelig.

 

EDIT: Dag og tid er funnet: Onsdag 21. september kl 15:30 foran rådhuset, dvs på sjøsiden

 

Vi avslutter uansett som vanlig med øl og mer preik på et dertil egnet sted.

Endret av Aetius
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er interessert - hvordan er det med utstyr i studioet? Jeg tenker da på ly7s,reflektorer o.l. For slikt har jeg overhodet ingenting av :/

Totalt fire studioblitser pluss et par jeg ikke er sikker på virker. Masse reflektorer etc, mest i form av isoporplater, men jeg kan ta med meg en stabel sammenleggbare saker også, om det trengs.

 

Det eneste vi har manko på er vel egentlig modeller ...

Lenke til kommentar

Jeg er gjerne med, men studiofotografering er helt ukjent for meg, i alle fall i praksis.

 

Jeg stiller omtrent like dårlig når det gjelder erfaring med studiofotografering, i tillegg til at jeg kun har et 28mm-objektiv til rådighet. Men interessant og lærerikt å observere andre også.

 

Om det er dere andre som blir modellene, vær forberedt på èn nærgående fotograf... :D

Lenke til kommentar

Jeg er gjerne med, men studiofotografering er helt ukjent for meg, i alle fall i praksis.

Hvis det ikke er interesse for å bruke studioet, kan vi bare ta en vandrerunde, som vi pleier (IKKE med Pokemon Go!).

 

Hvis noen vil kan vi også ta en kjapp innføring i studiofotografering, og så vandre en tur.

Lenke til kommentar

 

Jeg er gjerne med, men studiofotografering er helt ukjent for meg, i alle fall i praksis.

 

Jeg stiller omtrent like dårlig når det gjelder erfaring med studiofotografering, i tillegg til at jeg kun har et 28mm-objektiv til rådighet. Men interessant og lærerikt å observere andre også.

 

Om det er dere andre som blir modellene, vær forberedt på èn nærgående fotograf... :D

 

Hvilket system bruker du nå igjen? Mulig jeg har noe optikk du kan låne, evt kamera og optikk.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er gjerne med, men studiofotografering er helt ukjent for meg, i alle fall i praksis.

 

Jeg stiller omtrent like dårlig når det gjelder erfaring med studiofotografering, i tillegg til at jeg kun har et 28mm-objektiv til rådighet. Men interessant og lærerikt å observere andre også.

 

Om det er dere andre som blir modellene, vær forberedt på èn nærgående fotograf... :D

 

Hvilket system bruker du nå igjen? Mulig jeg har noe optikk du kan låne, evt kamera og optikk.

 

 

Har intet system for tiden, tar for lite bilder til å rettferdiggjøre å ha dyrt utstyr. Har kun en Fujifilm X70, som jeg liker veldig godt. Selv om jeg må veldig nært på. Tror faktisk det hadde vært litt kult å prøve studiofotografering på 28mm, haha.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er gjerne med, men studiofotografering er helt ukjent for meg, i alle fall i praksis.

 

Jeg stiller omtrent like dårlig når det gjelder erfaring med studiofotografering, i tillegg til at jeg kun har et 28mm-objektiv til rådighet. Men interessant og lærerikt å observere andre også.

 

Om det er dere andre som blir modellene, vær forberedt på èn nærgående fotograf... :D

 

Hvilket system bruker du nå igjen? Mulig jeg har noe optikk du kan låne, evt kamera og optikk.

 

 

Har intet system for tiden, tar for lite bilder til å rettferdiggjøre å ha dyrt utstyr. Har kun en Fujifilm X70, som jeg liker veldig godt. Selv om jeg må veldig nært på. Tror faktisk det hadde vært litt kult å prøve studiofotografering på 28mm, haha.

 

Vel, hvis du ombestemmer deg har jeg stash du kan låne. Har litt ymse på lån, som f.eks Olympus OM-EM5 MkII, og en Fujifilm X-Pro2 med en Touit 32 mm f/1.8. I tillegg har jeg en Canon 50D med 50 mm f/1.8 fast liggende i studioet, som backup-kamera.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvilket system bruker du nå igjen? Mulig jeg har noe optikk du kan låne, evt kamera og optikk.

 

Har intet system for tiden, tar for lite bilder til å rettferdiggjøre å ha dyrt utstyr. Har kun en Fujifilm X70, som jeg liker veldig godt. Selv om jeg må veldig nært på. Tror faktisk det hadde vært litt kult å prøve studiofotografering på 28mm, haha.

 

Vel, hvis du ombestemmer deg har jeg stash du kan låne. Har litt ymse på lån, som f.eks Olympus OM-EM5 MkII, og en Fujifilm X-Pro2 med en Touit 32 mm f/1.8. I tillegg har jeg en Canon 50D med 50 mm f/1.8 fast liggende i studioet, som backup-kamera.

 

Tusen takk for tilbudet. Skal huske det.

 

PS! Ikke la meg prøve X-Pro2-en. Det kan bli ufornuftig og dyrt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...