Gå til innhold

erfaring med sector alarm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fra erfaring kan jeg si at feltarbeid er veldig krevende hvis du tenker på jobben som sikkerhetskonsulent(dørselger), spesielt hvis du skal ut i 9 til 14 timer hver dag uten en dagsats og kun provisjon, dog frister Sector Alarm med følgende:

25 Salg = 50.000 kr

50 Salg = 100.000 kr

 

- Tidligere intervjutager med SA i August.

Endret av Cipher Panda
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Litt sent svar ser jeg men,Jeg vet det meste om Sector Alarm.

 

Jeg kan IKKE anbefale noen å jobbe hos dem da det er et firma som helst skal skvise ut så mye som mulig av sine ansatte uten å betale for det.

 

De kjører også en "rød og grønn personlighets/ansatt-politikk" som er helt på grensa til hjernevasking.

 

Dersom du har egne meninger og sier imot din leder feks på ett møte, blir du ansett som en Rød person, og de ser da at du helst finner deg noe annet å gjøre. Alle skal tie og være blide.(grønne personer)

 

Man har ikke lov å sparke folk uten god grunn i Norge i dag, men Sector Alarm har mange avdelinger, og kan overføre deg til en annen avdeling (som ingen ønsker å jobbe på) dersom du blir en Rød person.( Så vet dem at du slutter etterhvert)

 

Selgerne der tjener alt for dårlig om du sammenligner med selgere i andre bransjer. JA du blir lokket med gull og grønne skoger på intervjuene, men det er dessverre ikke reelt.Du finner ingen selgere på Sector Alarm med god råd... Og det er stor gjennomtrekk i de fleste avdelingene. 

 

 

Alarm-bransjen i seg selv er også ganske så rotten. Og de utøver en redningsaksjon på de kundene som sier opp abonnementet sitt, som jeg ikke har sett maken til..

 

Dersom du sier opp som kunde hos Sector Alarm feks fordi du har byttet til Verisure. Eller rett og slett ikke er fornøyd, Så vil Sector Alarm ringe deg opp igjen å tilby deg en månedspris på 299.-.Ordinærpris min.479.-/mnd. Du får også tilbud Gratis abonnement de første 14 månedene.

 

Dette kaller de "ett plaster på såret" Og sier: Vi ønsker jo ikke å miste deg som kunde, osv osv...

 

Du skal være klar over at dersom du ikke hadde sendt oppsigelse eller klagd, ville verken Sector Alarm og Verisure kontaktet deg igjen, og fortsatt å suge penger ut av din konto måned etter måned i årene fremover.

 

Om du er på utkikk etter Boligalarm/husalarm nå vil jeg anbefale alle å kjøpe alarm fra andre leverandører enn Sector Alarm og Verisure. Alarm-selskapene argumenterer med at de reddet så og så mange liv forrige år osv, men dette er bare vås. Det kan være en røykvarsler som har gått av pga det koker-over på plata på kjøkkenet. Og du ville våknet like lett om det var en optisk-røykvarsler fra Claes Ohlson.

 

Jeg vet ingenting om hvordan det er å jobbe for Verisure, men de kjører samme redningsaksjon. Dog med 6 mnd gratis abo.

 

 

Selv har jeg fått meg alarm som varsler til min mobil. Ingen abonnementspris. Brannbilen kan jeg ringe selv, like fort som alarmsentralene til både Sector Alarm og Verisure. 

 

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde Sector Alarm, og betalte vel ca 500kr pr måned. Etter naboen (som hadde samme alarmselskap), fikk innbrudd, og Sector ikke kom før etter ca 30 min, avsluttet jeg abonnementet. Alarmen sto ifg en annen nabo og ulte lenge.

 

Hvilken alarm bruker du @BareBørge? Hvordan oppsett har du ordnet deg selv som varsler til mobil osv?

 

Er IKKE interessert i å bruke et alarmselskap i fremtiden, det virker som det ikke har noen betydning ift innbrudd.

ift brann, har jeg seriekoblede brannalarmer i kjeller, begge barnerom, kjøkken, stue og vårt eget soverom. Det får holde.

Lenke til kommentar

Jobbet som dørselger i Sector Alarm i tre uker.

 

Det som var dritt:

Som ny selger ble jeg sendt til plasser der det hadde vært folk før, for å ikke "brenne" dører.

Salgssjef mente at det var like lett å selge der, og at man ikke skal henge seg opp i om det har vært 4-5 stykk der før. Men det var bare kjipt og veldig demotiverende.

 

Da jeg disponerte bil måtte jeg kjøre masse folk i 40-50 minutt til lokasjon.

Jeg ba om å få selge i nærområdet, men det var ikke mulig.

Ble egentlig bare utnyttet her.

 

Lange arbeidsdager, ca 14-21. (13:30 - 22:00 med kjøring) Jeg spurte om man kunne bare få tildelt et sted og velge egen arbeidstid, men salgsmøtene var visst viktig.

 

Det som var bra:

Var veldig godt samhold, og god stemning på daglige møter før man skulle ut i felt.

Vi fikk mye trening hver dag.

Ute i felt hadde man god kommunikasjon med alle, og det var mye gode råd å få fra salgssjef og de andre.

 

Er man en veldig god pågående selger er det sikkert noe å hente her, men det er ekstremt krevende.

Jeg var vitne til folk der som fikk 3-4+ salg hver dag, og lønninger på 40-70k.

MVP fikk påspandert utlandsreise osv.

Var også vitne til folk som aldri fikk salg og gikk måneder uten lønn.

Endret av Edgelord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde Sector Alarm, og betalte vel ca 500kr pr måned. Etter naboen (som hadde samme alarmselskap), fikk innbrudd, og Sector ikke kom før etter ca 30 min, avsluttet jeg abonnementet. Alarmen sto ifg en annen nabo og ulte lenge.

 

Hvilken alarm bruker du @BareBørge? Hvordan oppsett har du ordnet deg selv som varsler til mobil osv?

 

Er IKKE interessert i å bruke et alarmselskap i fremtiden, det virker som det ikke har noen betydning ift innbrudd.

ift brann, har jeg seriekoblede brannalarmer i kjeller, begge barnerom, kjøkken, stue og vårt eget soverom. Det får holde.

 

Jeg var på vei for å kjøpe når jeg skrev den meldingen, men det bli utsatt, men skal kjøpe meg ila kort tid. Har sett på noen både på El-kjøp og Clas Ohlson. Til og med på Wish.. Men litt usikker på kvaliteten på de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...