Gå til innhold

Nito eller Tekna?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos tekna er kravet for å være medlem at du studerer til å få master, mens hos nito så kreves det bare bachelor for å være medlem.

Sett på en annen måte; ville du vært medlem av sykepleierforbundet hvis du studerer til å bli lege? =)

Nei?

Betyr dette at jeg burde melde meg inn i tekna, siden bachelorstudenter ikke kan bli medlem av Tekna? :p 

Men jeg bare synes det virka som noen masterstudenter velger NITO over Tekna, så var litt nysjerrig :p

Hos tekna er kravet for å være medlem at du studerer til å få master, mens hos nito så kreves det bare bachelor for å være medlem.

Sett på en annen måte; ville du vært medlem av sykepleierforbundet hvis du studerer til å bli lege? =)

Men hva er det som avgjør hva som er best?

Kan gi samme svar til begge; Det er fordelene du betaler for, så velg etter de.

Men hva er det som avgjør hva som er best?

Kan gi samme svar til begge; Det er fordelene du betaler for, så velg etter de.

Synes det var litt vanskelig å velge mellom fordelene...

Fordelene er ikke særlig fordelaktige. Jeg skulle nok klart å argumentere meg frem til samme avtale med banken min selv uten Tekna-medlemskapet. Konflikter med arbeidsgiver er svært lite sannsynlig.

For min del er det aller viktigste med Tekna tilgang til detaljert lønnsstatistikk. Det er utrolig kjekt å ha denne i bakhånd når man diskuterer lønn med arbeidsgiver. De 4500 kronene jeg betaler hvert år blir småbeløp sammenliknet med hva jeg har greid å forhandlet meg frem til med statistikken i hånda. Å være medlem av NITO blir dermed uaktuelt for min del.

Endret av tommelfingerregel2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...