arcaders Skrevet 22. august 2016 Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 Til reparasjon 3 ganger? Hva skjedde? Jeg har hatt Bose QC-25 lenge, brukt dem hver dag, røft bruk i all slags vær --- No problem Lenke til kommentar
oOF Skrevet 22. august 2016 Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning. Øreputene på mine er det ikke noe i veien med ennå etter halvannet år med mye bruk. Det regner jeg som en del av hodetelefonene som en slitasjedel, dvs at jeg kjøper nye selv når de blir utslitt. Mitt tredje sett med øreputer er gått i oppløsning. Jeg har brukt de daglig i timevis siden jeg kjøpte hodetelefonene for ca. 6 år siden. Du får vente litt og se hva som skjer. Til kr.400 per par er det ikke bare kos å erstatte gang på gang. Og merk at jeg ikke sa at de blir utslitt. Sømmen går helt i oppløsning slik at skumgummien blir utvendig. Men om det er QC25 du har er det teknisk sett mulig at de har bedret kvaliteten til akkuart øreputene. Det finner man vel ut etterhvert. Som jeg skrev: Øreputer regner jeg som forbruksvare til alle hodetelefoner jeg har. De varer ikke evig. Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 22. august 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 Til reparasjon 3 ganger? Hva skjedde? Jeg har hatt Bose QC-25 lenge, brukt dem hver dag, røft bruk i all slags vær --- No problem Behandler de pent. Men pakker de opp fra etuiet sitt på toget på vei til jobb, ned igjen når jeg er fremme – så opp igjen på jobben og ned igjen når jeg skal hjem. Så opp og ned på toget hjem igjen. Altså seks ganger opp og ned per dag. Mistenker at denne stadige opp- og nedpakkingen de ikke har tålt – selv om hodetelefonene jo ligger pent og rolig i det medfølgende etuiet, og altså burde være så godt tatt vare på som det er mulig å få til. Men det kan jo være en designsvakhet ved de jeg har fått som ikke berører alle. :-) Lenke til kommentar
neo2 Skrevet 22. august 2016 Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 Jeg opplevde dette. Etter en rask epost til Bose fikk jeg tilsendt pakkelapp som jeg kunne bruke til å sende inn headsetet til reperasjon. Etter en uke fikk jeg et nytt headset i posten. Kan ikke klage på det. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. august 2016 Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning. Øreputene på mine er det ikke noe i veien med ennå etter halvannet år med mye bruk. Det regner jeg som en del av hodetelefonene som en slitasjedel, dvs at jeg kjøper nye selv når de blir utslitt. Mine øreputer ble utslitt etter 3 år. Heldigvis går det an å bytte disse ganske enkelt. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 22. august 2016 Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 Hadde de laget kvalitet med en gang, hadde produktet vart lenge og behovet for erstatning hadde vært betraktelig mindre. Det du sier er altså at hvis de hadde laget noe som ikke gikk i stykker hadde produktet vært mye bedre? Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 22. august 2016 Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 Bose er nok langt fra alene. Det er slik de fleste av mine hodetelefoner og headset har gått av med døden opp gjennom årene. Så lenge de holder et par år, for eksempel til lanseringen av nyeste modell, er det nok mer lønnsomt å operere på den måten enn å legge vesentlig arbeid og penger i å utbedre manglen fra Bose sin side. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 22. august 2016 Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 Bare vent til øreputene går i oppløsning. Øreputer får du tak i, og kan erstattes. Du får til og med kjøpt dem på kinesiske nettbutikker som gearbest etc. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 22. august 2016 Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 Hatt mine på service 2ganger, bruker de sjeldent ute samt behandler de pent. Lenke til kommentar
iverls Skrevet 22. august 2016 Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 mitt bose qc 15 piper når jeg likker på siden med hodetelefonene på. Det er forferdelig plagsomt å gjøre det umulig å nye musikk/film hvis du ikkel ligger på ryggen eller sitter Lenke til kommentar
oOF Skrevet 22. august 2016 Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 Feedback fra mikrofonen når du blokkerer åpningen tipper jeg? 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. august 2016 Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 Hadde QC20 i litt over to år før det ble ødelagt. Syntes kvaliteten var helt grei med tanke på at jeg brukte pluggene hver dag og ikke behandlet de så veldig pent. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. august 2016 Rapporter Del Skrevet 22. august 2016 Skjedde to ganger på kjappen for en kompis av meg. Husker ikke modellen, en av quiet comfort. Tror det ble dekket begge gangene, men tok sykt lang tid og var selvsgat surt for såpass dyre headset. Kleine greier. Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 23. august 2016 Rapporter Del Skrevet 23. august 2016 Mine QC-25 røk også etter relativt kort stund (ca 6 mdn) var alltid pakket i etui når de ikke var i bruk dvs en ganger pr dag ble de pakket ut og deretter inn igjen. Jeg tror også det er her svakheten ligger, nye paret jeg fikk, fikk fint ligge på bordet og har nå vart i snart ett år. Og samme med retur, tok uhorvelig lang tid, tar jeg ikke feil har vi vel lover for hvor lang tid de kan bruke på "reperasjon"? Lenke til kommentar
kristia Skrevet 24. august 2016 Rapporter Del Skrevet 24. august 2016 Mottok mine Bose qc25 i posten i går. Allerede i dag er det monolyd!! Returnerer dem. Viss byggekvaliteten er så dårlig, er det ikke verdt å ha. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 25. august 2016 Rapporter Del Skrevet 25. august 2016 Har brukt mine QC25 i over ett år nå, ingen problemer overhodet. Lange flyturer på over 10 timer uten att man blir sliten i hodet. Pakker de ned hver gang etter bruk. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 25. august 2016 Rapporter Del Skrevet 25. august 2016 Dette er samme gamle problemet som med QC15. Bose lager produkter som er av bra funksjonsmessig kvalitet, men dessverre ikke bra teknisk kvalitet. Bare vent til øreputene går i oppløsning. Øreputene på mine er det ikke noe i veien med ennå etter halvannet år med mye bruk. Det regner jeg som en del av hodetelefonene som en slitasjedel, dvs at jeg kjøper nye selv når de blir utslitt. Mitt tredje sett med øreputer er gått i oppløsning. Jeg har brukt de daglig i timevis siden jeg kjøpte hodetelefonene for ca. 6 år siden. Du får vente litt og se hva som skjer. Til kr.400 per par er det ikke bare kos å erstatte gang på gang. Og merk at jeg ikke sa at de blir utslitt. Sømmen går helt i oppløsning slik at skumgummien blir utvendig. Men om det er QC25 du har er det teknisk sett mulig at de har bedret kvaliteten til akkuart øreputene. Det finner man vel ut etterhvert. Daglig bruk i seks år, timesvis! Hehe, hva forventer du da? Feks på industrielle hørselsvern er det anbefalt å skifte puter årlig. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 25. august 2016 Rapporter Del Skrevet 25. august 2016 Det var jo det som var mitt poeng, da... Lenke til kommentar
C.. Skrevet 25. august 2016 Rapporter Del Skrevet 25. august 2016 Har hatt mine Bose QC-25 i ca 1,5 år nå så er vel bare et spørsmål om tid før disse tar kvelden også da! Lenke til kommentar
Yamarin415 Skrevet 25. august 2016 Rapporter Del Skrevet 25. august 2016 Greit nok at det ikke anbefales gjør det selv, men for oss med QC15 som er noen år eldre og de for eksempel er kjøpt i utlandet har man ikke mye valg. Bose går faktisk fortsatt med på å bytte de i et nytt par, men skal ha en så høy innbyttepris at det er like greit å kjøpe nye. Har sett noen bytte (lodde etc.) en høytaler selv på youtube. Det så ikke så veldig vanskelig ut, men hvor får man tak i samme type høytaler element til en fornuftig pris? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå