Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Styreenhet ABS Volvo V70


skidd

Anbefalte innlegg

Hei.

 

har en Volvo V70 98mod, ABS lampen lyser av og til, abs sensorer fremme er sjekket, sensorene bake er skiftet. så da har jeg fått beskjed fra verksted at ABS styreenheten/modulen er defekt.

 

har lest mye forskjellig på nettet om at folk har tatt den ut og åpnet den og sett at der har vært pinner eller div som har hatt dårlig kontakt, og da har de bare loddet på nytt og så har det fungert, noen som vet litt mer om dette?

 

Fikk beskjed med Volvo at en ny kostet skjorta, 7000kr skulle de ha, fant en på nettet til 1600 brukt, vil denne passe til min? har det noe å si at denne er til manuell og jeg har automat?

 

Link

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.fant en på nettet til 1600 brukt, vil denne passe til min?

 

Link

 

Denne er fra en 2000 modell. Styringsenhetene i 1999 modell og nyere er ikke den samme som i 1998 modell og eldre. Det er også forskjellige styringsenheter for biler med/uten stc og tracs.

 

Hva er chassisnummeret på din bil?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

 

Hei.fant en på nettet til 1600 brukt, vil denne passe til min?

 

Link

 

Denne er fra en 2000 modell. Styringsenhetene i 1999 modell og nyere er ikke den samme som i 1998 modell og eldre. Det er også forskjellige styringsenheter for biler med/uten stc og tracs.

 

Hva er chassisnummeret på din bil?

 

Er det understellsnr du mener?

 

YV1LW5106W2515814

Lenke til kommentar

Jeg brukte skadix.de med understellsnummeret (=chassisnummeret) og fant delenummer 8602265 (uten tracs) 8602266 (med tracs).

 

Jeg hadde foretrukket å få eksisterende modul reparert i stedenfor å bytte med en brukt modul som sannsynligvis vil få det samme problemet snart likevel.

Takk for svar, jeg skal ta ut ABS modulen idag og åpne og se på loddingene, hvis der er dårlig kontakt så lodder jeg de på nytt i håp det fisker problemet ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...