Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, fikk en mail for rundt en time siden som sa at minecraft passordet og mailen min ble byttet, noe som ikke plager meg veldig. Men så ble jeg logget ut av min egen mail og passordet ble byttet. Fikk eieren av domenet til og bytte til et nytt passord og har nå tilgang til mailen igjen. Ble den hacket bare så de kunne stjele en ubrukelig gammel minecraft bruker? Hva burde jeg gjøre nå? Det er ikke lett og vite hva jeg kan gjøre for å sikre alt så godt som mulig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er flere muligheter, du kan ha blitt phishet, at du skrev inn login info et sted du ikke skulle gjort.

 

Keyloggers, du kan ha fått noe snusk på maskinen som aktivt søker etter login info og kopierer dette mens du skriver det inn.

 

For å være 100% sikker må du gå over hele maskinen med antivirus eller reinstallere hele OS'et.

 

Og bytte passord på samtlige online-kontoer.

Lenke til kommentar

er flere muligheter, du kan ha blitt phishet, at du skrev inn login info et sted du ikke skulle gjort.

 

Keyloggers, du kan ha fått noe snusk på maskinen som aktivt søker etter login info og kopierer dette mens du skriver det inn.

 

For å være 100% sikker må du gå over hele maskinen med antivirus eller reinstallere hele OS'et.

 

Og bytte passord på samtlige online-kontoer.

 

Har søkt med avast og malwarebytes, men finner ingenting. Har vurdert og flytte alle de viktige brukerene mine over til en annen email som har bedre sikkerhet, kan det hjelpe? Reinstallerer hele OS om det skjer noe mer. 

Lenke til kommentar

Har tilbakestilt windows og laget et ekstremt passord til mailen og skrevet ned på en fysisk plass som bare jeg har tilgang til, fikk nettopp en mail som sa at microsoft brukeren min ikke en del av "familien" lenger, betyr det at "hackeren" holder på med noe mer faenskap?

Lenke til kommentar

Har tilbakestilt windows og laget et ekstremt passord til mailen og skrevet ned på en fysisk plass som bare jeg har tilgang til, fikk nettopp en mail som sa at microsoft brukeren min ikke en del av "familien" lenger, betyr det at "hackeren" holder på med noe mer faenskap?

 

Vel, hvis noen har hatt tilgang burde du sjekke sendte mails mappen, men om personen har ryddet er det ikke sikkert du finner noe der.

Lenke til kommentar

 

Har tilbakestilt windows og laget et ekstremt passord til mailen og skrevet ned på en fysisk plass som bare jeg har tilgang til, fikk nettopp en mail som sa at microsoft brukeren min ikke en del av "familien" lenger, betyr det at "hackeren" holder på med noe mer faenskap?

 

Vel, hvis noen har hatt tilgang burde du sjekke sendte mails mappen, men om personen har ryddet er det ikke sikkert du finner noe der.

 

 

Det er ikke noe nytt der, om han sletter en mail vises det bare på hans maskin, jeg kan fortsatt se dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...