Gå til innhold

Sjefsdesigneren mener formen på Ampera-E er «katastrofal». Slik jobbet de med å gjøre den mer aerodynamisk


Anbefalte innlegg

Jeg har også lurt på hva folk egentlig legger i begrepet "Asker-Passat". Det jeg har fått klarhet i er at de refererer til at Model S er vanlig blant de som har penger. (Lik e vanlig som Passat er ellers.) Det jeg er mindre sikker på er hva budskapet egentlig er. Jeg har kommet frem til noen muligheter:

 

1. Fordi Model S er så vanlig, så bør man kjøpe noe dyrere, slik at man er bedre enn naboen.

2. Model S er en bil for de velstående, altså om man vil bli sett på som velstående bør man kjøpe Model S.

3. Folk i Asker er så velstående at de lett har råd til Tesla, og velstående folk er onde, altså bør man hate folk fra Asker.

4. ???

 

Siden budskapet er så uklart så erstatter jeg bare mentalt "Asker-Passat" med "Tesla" hver gang jeg hører eller leser det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Fordi Model S er så vanlig, så bør man kjøpe noe dyrere, slik at man er bedre enn naboen.

2. Model S er en bil for de velstående, altså om man vil bli sett på som velstående bør man kjøpe Model S.

3. Folk i Asker er så velstående at de lett har råd til Tesla, og velstående folk er onde, altså bør man hate folk fra Asker.

4. ???

 

Siden budskapet er så uklart så erstatter jeg bare mentalt "Asker-Passat" med "Tesla" hver gang jeg hører eller leser det.

 

Interessant. Om ein bur i Asker og køyrer til Oslo kvar dag, vil jo totalprisen for ein ny Tesla Model S vere lågare enn ein ny Passat etter nokre år utan utgifter til bensin, bom, oljeskift, osv. Tida det tek før pengane er innspart er avhengig av kor mykje ein køyrer totalt. Dei fleste som køyrer mykje vil gå i pluss om dei tek opp lån på mellomlegget over 8 år, og betaler renter og avdrag med pengane dei sparer, so eg kjøper ikkje den med at berre velståande har råd til Tesla. Kanskje poenget er at folk i Asker er flinkare til å rekne enn andre, og difor kjøper Tesla i staden for Passat? Eg forstår som sagt ikkje, men anar heller ikkje kva rykte folk frå Asker har.
Lenke til kommentar

 

 

Ampera-e er jo preget av å være laget av en produsent som aller helst ikke ønsker å lage den. Da blir ting litt halvveis, slik Apmera-e dessverre er.

 

På hvilken måte er den halvveis?

 

Pris/rekkevidde. lasterom. Mangel på autopilot og lignende. Luftmotstand med mer. En merker på detaljene at GM egentlig ikke hadde lyst å lage bilen, men GM måtte lage en bil som var elektrisk og som de kunne leke entusiastiske om.

 

Skal ikke rekkevidden være ganske bra på denne da?

 

Hvordan er lasterommet sammenlignet med andre biler i samme klasse?

 

Har de ikke nettopp jobbet med luftmotstanden? Og kan det tenkes at det å "ofre" noe for å få til noe annet som kanskje er viktigere ikke innebærer at noe er "halvveis"?

 

Når du mener Ampera-e er halvveis, hvilke biler er ikke det?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Litt artig å lese innleggene nå så lenge etter. ca 1200 har fått Ampera e. Den innfrir på det meste bortsett fra at vi ikke fikk mange nok fort nok. Vacuum i markedet har gjort at brukte Ae kan selges 70-80 000 over nypris. Tesla modell 3 er fremdeles rundt hjørnet. Mest sannsynlig minst et år unna for de som har bestilt. Vi har hatt det beste året bak oss totalt sett og 2018 blir nok enda bedre. Om modell 3 kommer til Norge i 2018 gjenstår å se, men det kommer andre :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...