Gå til innhold

[Løst] Datoformat i Windows 10 Anniversary update


Anbefalte innlegg

Etter Anniversary updaten til Windows 10 endret datoinnstillingene mine seg på PC-en min. Før viste den 18:55 og under sto det 08.06.16. Plutselig var klokka blitt AM/PM format, dette fikk jeg fikset, og datoen vises som 06/08/16. Datoen har jeg ikke fått endret på annet enn at den nå vises 06-Aug-16. Språket på operativsystemet er engelsk, men under "Region and Lanugage" står det Norsk (bokmål). Under "Change date and time formats" kan jeg ikke velge "dd-mm-yy". Innstillingene er de eksakt samme på laptopen min, som ikke har Anniversary updaten og der er datoformatet som normalt. Eneste forskjellen er at på laptopen min er det man velger i drop-down menyene i "Change date and time formats" på norsk. Så under "First day of the week" står det "Monday" på den stasjonære, men "mandag" på laptopen. Begge PC-ene har engelsk som språk på operativsystemet. Det jeg lurer på er hvordan jeg får fikset datoen til å vise 06.08.16, istedenfor 06-Aug-16?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv

 

høyreklikk start -> control panel -> clock, language & region -> region -> format

 

Da skal du kunne velge norsk som dato og tidsformat.

 

Du kan sette samme format på alle kontoer på  "administrative".

 

--

Eller du kan gå der via related settings på samme skjermbilde som postet.

Lenke til kommentar
FBEN skrev (På 7.8.2016 den 16.20):

Prøv

 

høyreklikk start -> control panel -> clock, language & region -> region -> format

 

Da skal du kunne velge norsk som dato og tidsformat.

 

Du kan sette samme format på alle kontoer på  "administrative".

 

--

Eller du kan gå der via related settings på samme skjermbilde som postet.

Det var problemet. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...