Gå til innhold

Testosteron nivå respons til knebøy


Anbefalte innlegg

Hei,

 

En studie viser at testosteron øker etter 4 set med knebøy 12 repetisjoner hver. Både for nybegynnere og erfarne utøvere (ingen av de konkurerer og ingen bruker kunstige steroider)

 http://journals.humankinetics.com/AcuCustom/Sitename/Documents/DocumentItem/4036.pdf

 

Da lurer jeg på å prøve å kjøre 4 slike set med knebøy, og så prøve pullups og se om jeg greier flere en normalt. 

 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da lurer jeg på å prøve å kjøre 4 slike set med knebøy, og så prøve pullups og se om jeg greier flere en normalt. 

 

Noen erfaringer?

Det er ikke noe nytt at svære øvelser som knebøy og markløft gir et lite løft i testosterona, kontra å kun kjøre sidehev og skulderpressøvelser.

Det er riktig nok litt for enkelt å tro at du plutselig av den grunn skal klare flere pullups enn vanlig - det bør ikke nødvendigvis ha noe med testosteronnivået ditt å gjøre. Tro, vilje og (teknikkforbedring)trening på de tingene du vil bli god på er nok mer relevant.

 

Det er veldig lite det er snakk om og du vil ikke merke noenting slik du foreslår.

 

2 viktige faktorer som faktisk vil øke reps-antallet ditt i pullups:

 

1: Knebøy og markløft er seriøse øvelser som kan hjelpe deg til å forstå hva det faktisk vil si å "ta i et tak". Øvelser som dette utført med et mål og en mening vil også gjøre deg til en mer dedikert utøver.

2: Du fokuserer på å øke rep.antallet ditt i pullups og trener mye på det. Dette vil øke rep.antallet ditt i pullups. :dremel:

Lenke til kommentar

Countryman, 

Det høres fornuftig, bare trene det man vil bli god på. 

 

Men hvorfor så mye snakk om testosteron? Hundrevis av videoer på youtube... har det noe å gjøre med at folk tror det er snartveier og vil ha alt slik informasjon? 40 tips om å forbedre restitusjon osv... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...