Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva hadde folk som var på fysike tester som snacks i mellom øvelsene?

 

Jeg hadde med et par bananer og en nøttebar - men glemte hele greia. Det gikk kanskje radig. Var selvfølgelig pauser i mellom, men man ble mest opptatt av å se og heie frem de andre. Bassenget gikk fort unna på alle de 3 øvelsene.

Lenke til kommentar

 

Hva hadde folk som var på fysike tester som snacks i mellom øvelsene?

 

 

Jeg hadde med et par bananer og en nøttebar - men glemte hele greia. Det gikk kanskje radig. Var selvfølgelig pauser i mellom, men man ble mest opptatt av å se og heie frem de andre. Bassenget gikk fort unna på alle de 3 øvelsene.

Bra det er morals støtte å få. Kjenner jeg gruer meg til svømminga, da jeg fort blir sliten på akkurat den.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hva hadde folk som var på fysike tester som snacks i mellom øvelsene?

 

Jeg hadde med meg en proteinshake jeg heiv i meg etter svømminga, det hjelper godt på for min del. Hadde med brødskiver og energidrikke også, men de ble det aldri tid til å spise, var en av de første så jeg var tidlig ferdig.

 

Fikk kun med meg en kar som ikke bestod benken, utover det så ikke jeg personlig noen andre.

 

Hvordan ligger du ann med svømmingen i 25-metersbasseng? Jeg testet meg selv og greide aldri noe raskere enn 2.35-2.40 i 25-metersbasseng, men gikk unna på 2.09 i PHS-bassenget siden man sparer ekstremt mye energi på sparke godt i fra kanten.

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

 

Hvilke gode og svake sider har andre her?

Regner med jeg får det spørsmålet på intervju, og er faktisk litt i tvil om hva jeg bør svare her. Jeg er klar på at en av mine svake sider er at jeg ikke alltid evner å tenke like kreativt, men usikker på hvor positivt det i det hele tatt er om jeg nevner dette. Uansett er det viktig å fremlegge noen svake sider. Om man ikke er kritisk til seg selv, ryker man i denne vurderingen, tenker jeg.

 

Poenget med et slikt spørsmål er å vise at man er bevisst på egne svakheter, og selve nøkkelen er at man kommuniserer at det er noe man jobber med å forbedre.

Lenke til kommentar

 

 

Hvilke gode og svake sider har andre her?

Regner med jeg får det spørsmålet på intervju, og er faktisk litt i tvil om hva jeg bør svare her. Jeg er klar på at en av mine svake sider er at jeg ikke alltid evner å tenke like kreativt, men usikker på hvor positivt det i det hele tatt er om jeg nevner dette. Uansett er det viktig å fremlegge noen svake sider. Om man ikke er kritisk til seg selv, ryker man i denne vurderingen, tenker jeg.

 

Poenget med et slikt spørsmål er å vise at man er bevisst på egne svakheter, og selve nøkkelen er at man kommuniserer at det er noe man jobber med å forbedre.

 

La alle stille likt på intervju og ikke gå inn på hva som er viktig og ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uff, klarte ikke fysisk! Alt for mye melkesyre i armene, så klarte bare 3, nesten 4 på lav bom! Så utrolig kjedelig, så må nok prøve igjen neste år da. Noen bra tips til å klare lav bom lettere?? ✌

 

Utrolig kjedelig!

 

Tips: Tren på det 3 ganger i uka. Varier gjerne med nedtrekk og negative på lav bom. Siden du nesten klarte 4, så er du veldig nære!!

Er det dager du syntes det er tungt, så kan du enten ta lette nedtrekk eller ta en pause. 

Endret av work90
Lenke til kommentar

Uff, klarte ikke fysisk! Alt for mye melkesyre i armene, så klarte bare 3, nesten 4 på lav bom! Så utrolig kjedelig, så må nok prøve igjen neste år da. Noen bra tips til å klare lav bom lettere?? ✌

 

Var det mange som ikke klarte det?

Lenke til kommentar

 

Uff, klarte ikke fysisk! Alt for mye melkesyre i armene, så klarte bare 3, nesten 4 på lav bom! Så utrolig kjedelig, så må nok prøve igjen neste år da. Noen bra tips til å klare lav bom lettere?? ✌

Utrolig kjedelig!

 

Tips: Tren på det 3 ganger i uka. Varier gjerne med nedtrekk og negative på lav bom. Siden du nesten klarte 4, så er du veldig nære!!

Er det dager du syntes det er tungt, så kan du enten ta lette nedtrekk eller ta en pause.

Takk, ja da skal jeg prøve på det! Nå har jeg et helt år på å trene på akkurat det ?

Lenke til kommentar

 

Uff, klarte ikke fysisk! Alt for mye melkesyre i armene, så klarte bare 3, nesten 4 på lav bom! Så utrolig kjedelig, så må nok prøve igjen neste år da. Noen bra tips til å klare lav bom lettere?? ✌

Var det mange som ikke klarte det?

På lav bom?

Fikk bare med meg at en gutt og to jenter før meg som ikke klarte det.

Lenke til kommentar

 

 

Uff, klarte ikke fysisk! Alt for mye melkesyre i armene, så klarte bare 3, nesten 4 på lav bom! Så utrolig kjedelig, så må nok prøve igjen neste år da. Noen bra tips til å klare lav bom lettere?? ✌

Var det mange som ikke klarte det?

På lav bom?

Fikk bare med meg at en gutt og to jenter før meg som ikke klarte det.

 

 

Tenkte mer påhele den fysiske delen :) 

Ja, du fikser det med 1 år med trening, hehe :) lykke til!

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fullført intervjuet!  :)

Tips til dere som skal på intervju fremover: snakk masse med gruppa deres mens dere venter. Da blir det mye lettere å holde en naturlig samtale på gruppeoppgaven og man glemmer fort at sensorene er der. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP

 

 

Jeg er heller ikke i mål med kravene. Skal ha opptak nå på onsdag. Har enda ikke klart benkpress-kravet... På en god dag klarer jeg nå 2x32,5kg, så mangler altså to repetisjoner... Dette stresser meg veldig, spesielt da jeg tror svømmingen kommer til å ta på en del. Men, jeg tenker uansett å møte opp og virkelig gjøre mitt beste. Så er det vel bare å krysse fingrene, kanskje blir det nettopp på opptaket på onsdag at jeg klarer 4 repetisjoner første gang? Prøver å holde motet oppe!! Andre som er i samme båt?

Hvordan er teknikken din i benk? Hvis du ikke har trent benk noe særlig, har du masse å hente på å få inn god teknikk. Finn et styrkeløft-gym i nærheten av deg og spør noen kyndige der! (evt. send meg en PM, så skal jeg forsøke å hjelpe deg så godt som mulig) Kanskje er det nettopp det som vil ta deg fra 2 til 4 repetisjoner. Selve styrken vil nok dessverre ikke bedre seg så mye på noen få dager. Lykke til! 

 

Takk for svar! Har fått hjelp av PT, så teknikken min har blitt veldig mye bedre enn den var. PT-en mener det kun ligger i hodet på meg, i og med at 4x30kg går overraskende bra. Det er noe med de ekstra 2,5kg kiloene som føles så utrolig mye tyngre. Men som han sier, det er nok mest psykisk. Får vel bare krysse fingrene og tenke at den stanga SKAL opp, uansett hva! 

 

Du vet det sikkert allerede, men pusten har utrolig mye å si for hva du kan få til. Stram hele kroppen, spenn fra med beina og ta et dypt pust før du senker stanga ned. Hold pusten til du har den på toppen og slipp ut. Du får så mye ekstra energi av det! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP

 

 

 

Jeg vet heller ikke om jeg klarer lav bom, etter svømming og løping, men jeg kommer uansett ikke inn i år, pga for lavt snitt, men jeg møter opp og får prøvd for å se hvordan det ligger an, for hvis jeg klarer det, så slipper jeg opptaket forhåpentligvis neste år. Søker for tredje gang, så vet jo hva jeg går til.

Har du klart de fysiske kravene før? I løpet av tre år bør du ha kommet deg innenfor minstekravene, hvis ikke sier dette litt om din motivasjon. Siste året på phs er det en avsluttende eksamen i fysiske øvelser.

 

 

Har du lov og si litt mer om disse?

 

Hentet fra diverse innlegg i en tidligere tråd:

 

Siste studieår er det avsluttende eksamen i fysisk trening og fra og med studieåret 2016/2017 inneholder disse: 

3000m løp, Utholdenhet ben (utfall m/ 30kg vekt vest), i tillegg til en trekkøvelse. Her kan man trekke pull-ups, push-ups, sit-ups, eller benkpress.

 

Benkpressen er noe forandret i ny fagplan. Men som en veiledning var våre krav;

A 110kg

B 100kg

C 90kg

D 80kg

E 65kg

F under 65kg

 

For gutter.. 

 

Kg nevnt over. Usikker på hva tid er iflg ny fagplan men her er fra den gamle sånn ca..

A under 10:15

B under 11:30

C under 12

D under 13

E under 1445

 

Litt usikker på A og B. Men lå der i området. 

 

edit: Men det virker kanskje som utfall ble fjernet? http://www.politiforum.no/no/nyheter/2016/november/PHS+ville+legge+inn+en+ny+%C3%B8velse+i+fysisk+eksamen.+Da+lagde+studentene+en+humorvideo..d25-T2RfUW6.ips

 

 

Vet du tilfeldigvis hva som har vært kravene for kvinner? :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg vet heller ikke om jeg klarer lav bom, etter svømming og løping, men jeg kommer uansett ikke inn i år, pga for lavt snitt, men jeg møter opp og får prøvd for å se hvordan det ligger an, for hvis jeg klarer det, så slipper jeg opptaket forhåpentligvis neste år. Søker for tredje gang, så vet jo hva jeg går til.

Har du klart de fysiske kravene før? I løpet av tre år bør du ha kommet deg innenfor minstekravene, hvis ikke sier dette litt om din motivasjon. Siste året på phs er det en avsluttende eksamen i fysiske øvelser.

 

 

Har du lov og si litt mer om disse?

 

Hentet fra diverse innlegg i en tidligere tråd:

 

Siste studieår er det avsluttende eksamen i fysisk trening og fra og med studieåret 2016/2017 inneholder disse: 

3000m løp, Utholdenhet ben (utfall m/ 30kg vekt vest), i tillegg til en trekkøvelse. Her kan man trekke pull-ups, push-ups, sit-ups, eller benkpress.

 

Benkpressen er noe forandret i ny fagplan. Men som en veiledning var våre krav;

A 110kg

B 100kg

C 90kg

D 80kg

E 65kg

F under 65kg

 

For gutter.. 

 

Kg nevnt over. Usikker på hva tid er iflg ny fagplan men her er fra den gamle sånn ca..

A under 10:15

B under 11:30

C under 12

D under 13

E under 1445

 

Litt usikker på A og B. Men lå der i området. 

 

edit: Men det virker kanskje som utfall ble fjernet? http://www.politiforum.no/no/nyheter/2016/november/PHS+ville+legge+inn+en+ny+%C3%B8velse+i+fysisk+eksamen.+Da+lagde+studentene+en+humorvideo..d25-T2RfUW6.ips

 

 

Vet du tilfeldigvis hva som har vært kravene for kvinner? :)

 

Jeg aner ikke, bare limte inn ting jeg fant i tråden fra i fjor  :) Så bare kravene for menn der, men så lette jeg jo heller ikke veldig nøye.

Endret av perrr
Lenke til kommentar

Hva er disse gruppeoppgavene det er snakk om på egnethetsprøven?

Har ikke noe særlig info å komme med, men vet sånn ca hva det går ut på. 5-8 kandidater samles i ca en halv time der det skal være et "rollespill" eller en samtale. Noe som blir lagt ekstra vekt på er nåk iniativ og samspill?
Lenke til kommentar

Uff, klarte ikke fysisk! Alt for mye melkesyre i armene, så klarte bare 3, nesten 4 på lav bom! Så utrolig kjedelig, så må nok prøve igjen neste år da. Noen bra tips til å klare lav bom lettere?? ??

Synd, men jobb hardt så klarer du det :) funker å trene med trx

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...