Gå til innhold

Lønn som sjøkaptein på passasjerbåt


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Synes lønnen fra utdanning.no virker lav, men stemmer sikkert. Kapteinen har tross alt ansvar for opptil flere tusen personer ombord på et skip. Til sammenligning tjener en slik leder på land betydelig mer..

Selv om sjøkapteinene har fri halve året, har de fortsatt ansvaret over skipet og passasjerer/mannskap så lenge de er ombord. Det er også en del administrativt arbeid. Derfor synes jeg at lønnen er lav.

Endret av Wilding
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Kapteinens hyre varierer fra type skip, og farts området, utenriks/innenriks. Kapteiner på cruise skip har ofte lønn i dollar, fra 20.000,- til 24.000,- dollar per seilt måned på et 1/1 system. Med andre ord lik tid ombord og i land. Ofte 10 uker ute og hjemme.  Noen rederier har veldig gode resultat baserte bonus systemer, lik hva de har på land i USA i høyere stillinger. Så en cruise skip kaptein kan ha mer i bonus enn i lønn i gode tider.  Derfor ligger en cruise skip kaptein på en total lønn og kompensasjons pakke på 200.000,- til 270.000,- dollar per år. 
Mvh Cruise Captain. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Cruise Captain skrev (På 2.5.2023 den 7:31 PM):

Kapteinens hyre varierer fra type skip, og farts området, utenriks/innenriks. Kapteiner på cruise skip har ofte lønn i dollar, fra 20.000,- til 24.000,- dollar per seilt måned på et 1/1 system. Med andre ord lik tid ombord og i land. Ofte 10 uker ute og hjemme.  Noen rederier har veldig gode resultat baserte bonus systemer, lik hva de har på land i USA i høyere stillinger. Så en cruise skip kaptein kan ha mer i bonus enn i lønn i gode tider.  Derfor ligger en cruise skip kaptein på en total lønn og kompensasjons pakke på 200.000,- til 270.000,- dollar per år. 
Mvh Cruise Captain. 

Hvlke cruiselinjer betaler best? jeg studerer nautical science og er intressert i cruisebransjen. Har du noen tips på hvordan man kan lande en posisjon som styrmann på cruise? Har søkt meg inn på et cadet program nå, noe annet jeg bør gjøre? 

Vennlig hilsen:)))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...