Gå til innhold

Utvide wifi med kablet tilkobling


Anbefalte innlegg

Litt misvisende(?) topic kanskje, men sliter litt med å ordlegge meg rett.

Har en nvidia shield på soverommet som jeg sliter litt med å få god hastighet på trådløs. Jeg har ingen mulighet til å trekke kabel fra router i etasjen over. Det jeg trenger er en "dings" som tar signalet fra router oppe og overfører i en lan-port slik at jeg kan kable opp shield`n. Jeg har kikket litt på denne, men slik jeg forstår det fungerer lan-porten her motsatt vei, altså at den mottar signaler fremfor å gi. Homeplug er selvfølgelig et alternativ også, men da trenger jeg to enheter... Det beste hadde vært kun en :)

 

hjeeeelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så alternativet ditt er å kjøpe en repeater/ruter/etc som kan settes opp som trådløs klient, og kable til den ett sted den har bra signal?

 

Husk at denne ekstenderen ikke vil få bedre signal enn shielden dersom den står på samme sted, så i prinsippet blir det det samme om du flytter shielden og har en lengere hdmi-kabel f.eks.

 

Det ser ikke ut som den du har linket til kan stå som trådløs klient, men denne kan det (Media Bridge mode)

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Må jeg altså ha media brigde mode? Det jeg ønsker er jo rett å slett å ha shield på lan istedenfor wifi. La oss si at jeg hadde en xbox360 (som bare har kablet nett) på soverommet. Måtte jeg da hatt en media bridge mode for å få den på nett, eller hadde det holdt med en vanlig wifi-extender med lan-port?

 

Mulig jeg spør utrolig dumt, men dette er et område jeg kan svært lite om :)

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Må jeg altså ha media brigde mode? Det jeg ønsker er jo rett å slett å ha shield på lan istedenfor wifi. La oss si at jeg hadde en xbox360 (som bare har kablet nett) på soverommet. Måtte jeg da hatt en media bridge mode for å få den på nett, eller hadde det holdt med en vanlig wifi-extender med lan-port?

 

Mulig jeg spør utrolig dumt, men dette er et område jeg kan svært lite om :)

 

Det er mange "vanlige wifi-extendere" som har LAN-port, og mange av de kan settes som trådløs klient - altså det Asus kaller "Media bridge mode" - og ja, du må ha en slik modus, ellers klarer ikke extenderen å "gi nettet videre" over LAN-porten. RP-AC56 som jeg linket til er forøvrig en "vanlig wifi-extender" med trådløs klientstøtte.

 

(Årsaken til at Asus har kalt det "media bridge mode" er antagelig at det akkurat er en slik use-case du beskriver som det som oftest er brukt til - altså å "bridge" wlanet til en eller annen media-device (xbox, dekoder, eller so i ditt tilfelle en shield))

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

 

..Men jeg har IKKE mulighet til å strekke kabel fra router til shield... :)

Det er alltid en mulighet for å strekke kabel. Spørsmålet er hvor mye arbeid det medfører. ;):dremel:

 

 

Nå er det ikke det trådstarter mener her, det du foreslår blir som å forsøke å sette inn en RJ45 port i en Android eller Eple telefon.

Der er jeg enig i at det er FOR mye arbeid :D

 

Uansett, om TS kjøper det vi kaller for "Aksesspunkt" (AP) så er du i mål med hva du vil oppnå.

Altså plugg kabelen inn i APet og sett opp den trådløse sonen derifra... Så er det tut og kjør på Skjoldet fra Nvidia :D

Lenke til kommentar

..Men jeg har IKKE mulighet til å strekke kabel fra router til shield... :)

Det er alltid en mulighet for å strekke kabel. Spørsmålet er hvor mye arbeid det medfører. ;):dremel:

Nå er det ikke det trådstarter mener her, det du foreslår blir som å forsøke å sette inn en RJ45 port i en Android eller Eple telefon.

Der er jeg enig i at det er FOR mye arbeid :D

Det som står i første post er da et spørsmål om nettverkskabel fra ruter til rommet/enheten: "Jeg har ingen mulighet til å trekke kabel fra router i etasjen over. Det jeg trenger er en "dings" som tar signalet fra router oppe og overfører i en lan-port slik at jeg kan kable opp shield`n". 

Lenke til kommentar

Om du kjøper f.eks en slik og setter den i media bridge modus kan du koble til flere kablede enheter i LAN portene på den. Du kan også senere, eller i nuet bruke den som  ett AP eller en router. Dumt å kjøpe noe som kun kan gi nettverk til en enhet via LAN port om en plutselig har 2 enheter som skulle vært på nett. Fordelen med å kjøpe en slik router er at en har flere muligheter

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...