Gå til innhold

Sjekke inn på hotell i Norge med en fra utlandet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er 17 år, og har en venn fra Tyskland. Jeg bor ganske langt unna hovedstaden, og ønsker at vedkommende skal få oppleve Oslo. Da tenker jeg at vi sjekker inn på hotell sammen, men spørsmålet mitt er om dette er lov? Jeg er klar over at mange norske hoteller har det slik at kun de over 18 år kan booke, men personen jeg får besøk av er endel år eldre enn meg så det skal det ikke være noe problem med.

 

Jeg lurer også på hvordan innsjekk på norske hoteller fungerer; må man vise ID og vil jeg trenge underskrift fra foresatte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det er når man er under 18, men siden vennen din er eldre er det vel ikke verre enn å reservere rommet i h*ns navn. Det eneste hotellet gjør når man sjekker inn er å ta navnet (for å finne riktig rom), registrere ett kredittkort (for å reservere penger for oppholdet) og gir deg nøkkelen. Enkelte hoteller tar betalt i forkant, og da reserveres det ikke penger på kortet. Man signerer ikke på noe som helst og ingen stiller spørsmål.

Lenke til kommentar

Det beste er å bestille rom direkte med hotellet (evt på kjeden sin side på nett), så sende mail til hotellet, si i fra at han er u-18 og få brev fra foreldre. 
Det mtp om noe skulle skje, då er han på den sikre side. Ellers så spiller det fint lite rolle at han er kun 17 og er tysk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...