Gå til innhold

KOMMENTAR: MSI og Asus har sendt «dopede» kort til media


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

– Forstår de ikke hva rollen vår går ut på, spør vår grafikkspesialist Anders B. Smedsrud.

 

Forstår du ikke det?

Okay, selge mere kort.

Jeg regner med at du egentlig forstår hva jeg mente her.

(Ytelsestester fra FahBench, som du etterspør lenger ned, kommer for flere kort nærmere sommeren.)

 

"Vel, snakk om å ha misoppfattet hva vi som anmeldere driver med. Vi i Tek er selvsagt først og fremst opptatt av å vise den ytelsen dere som forbrukere og potensielle kunder kan vente dere i praksis, «ut av esken»,"

 

Det er derfor dere tester i åpen rigg?

 

Eller hvordan dere forteller oss hvor lenge dere kjører hver test?

 

Eller hvordan dere velger ut spill til testing som 1. har hatt generelt lavere ytelse i DX12 enn DX11 - altså ganske dårlig implementering 2. Som bruker effekter/teknologi som er ment for ett av merkene på markedet, istedenfor å velge spill som er basert på helt åpen standard og ikke "velger" side.

 

Eller hvordan dere tester minimalt antall med spill.

 

Og hvorfor i all verden tester dere med spesial tilpasset innstillinger? Ikke kjører kortene på høyeste mulige innstillinger?

 

Kanskje dere burde gå litt igjennom rutiner på testing, og re-tenke hva dere kan gjøre for å komme med de mest nøytrale og relevante testene til oss forbrukere. Spør gjerne forbrukerne, så kan vi bli enige om hva/hvordan/hvorfor dere skal gjøre tester, så blir det lettere å dobbeltsjekke resultater og finne ut av slik dritt som Asus og MSI holder på med.

Du finner informasjonen du spør etter her. 

 

Her får du likevel en kort oppsummering:

Viktigst av alt, du kan være trygg på at vi har flere enn én hjernecelle. Valgene vi gjør skal sikre at vi blant annet kan sammenligne spillytelse direkte mellom kort, også om de er testet til forskjellig tid (kun teste ferdig patchede spill og slå av teknologier som fremmer én produsent (Nvidia GameWorks) over en annen), holde antall variabler nede for måling av temperatur (valg av kabinett, vifteoppsett) holde testene relevante (ikke teste på absolutt maks innstillinger, sørge for rullering av spill) og sørge for å oppgi resultater som faktisk stemmer (gjennomsnitt av tre kjøringer per oppløsning).

 

Dette er en praksis vi har fulgt på Tek i alle år, så dette bør ikke være noen nyhet for deg. 

 

Dere sjekker vel innstillinger når dere tester skjermkort?

 

Sluttbrukere kan fint få samme hastighet ved å slå på OC innstillinger, så jeg skjønner ikke helt problemet.

 

Vi sjekker innstillingene på våre kort. Vi kan imidlertid ikke sjekke innstillingene for kort som selges i butikk, og da er det et problem at disse to kortene jobber med forskjellige frekvenser ut av boksen. OC Mode vs Gaming Mode.

Lenke til kommentar

 

– Forstår de ikke hva rollen vår går ut på, spør vår grafikkspesialist Anders B. Smedsrud.

 

Forstår du ikke det?

Okay, selge mere kort.

Jeg regner med at du egentlig forstår hva jeg mente her.

(Ytelsestester fra FahBench, som du etterspør lenger ned, kommer for flere kort nærmere sommeren.)

Opius11, den 24 Jun 2016 - 19:25, sa:

 

 

Jepp, Skjønte det :)

Hæ? Neida fahBench har jeg ikke mast om. :hmm:

Lenke til kommentar

Dette er noe av det værste jeg hørt!! Uansett hvor mye eller hvor lite disse kortene har blitt tukklet med er det helt uhørt for meg.

Jeg leser så mye tester her på tek.no og jeg forventer at det de tester er det jeg kjøper! I helvette nå ble jeg forbanna..

Disse to produsentene kjøper jeg rett og slett ikke produkter av lenger.

 

ps. meget bra dere la merke til dette, håper dere finner en måte og dobbeltsjekke framtidige tester på også.

Endret av BjeornBrown
Lenke til kommentar

Dette er noe av det værste jeg hørt!! Uansett hvor mye eller hvor lite disse kortene har blitt tukklet med er det helt uhørt for meg.

Jeg leser så mye tester her på tek.no og jeg forventer at det de tester er det jeg kjøper! I helvette nå ble jeg forbanna..

Disse to produsentene kjøper jeg rett og slett ikke produkter av lenger.

 

ps. meget bra dere la merke til dette, håper dere finner en måte og dobbeltsjekke framtidige tester på også.

Du kan gjøre akkurat det samme når du har installert programmet til produsenten, uten å være noen ekspert, som mange av disse testerne ikke er og derfor har de blitt hjulpet litt

Lenke til kommentar

 

Dette er noe av det værste jeg hørt!! Uansett hvor mye eller hvor lite disse kortene har blitt tukklet med er det helt uhørt for meg.

Jeg leser så mye tester her på tek.no og jeg forventer at det de tester er det jeg kjøper! I helvette nå ble jeg forbanna..

Disse to produsentene kjøper jeg rett og slett ikke produkter av lenger.

 

ps. meget bra dere la merke til dette, håper dere finner en måte og dobbeltsjekke framtidige tester på også.

Du kan gjøre akkurat det samme når du har installert programmet til produsenten, uten å være noen ekspert, som mange av disse testerne ikke er og derfor har de blitt hjulpet litt

 

 

Tror du på det argumentet selv? Testere er ikke flinke nok til å installere medfølgende programvare og sette på OC, mens den gjengse bruker er det?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Dette er noe av det værste jeg hørt!! Uansett hvor mye eller hvor lite disse kortene har blitt tukklet med er det helt uhørt for meg.

Jeg leser så mye tester her på tek.no og jeg forventer at det de tester er det jeg kjøper! I helvette nå ble jeg forbanna..

Disse to produsentene kjøper jeg rett og slett ikke produkter av lenger.

 

ps. meget bra dere la merke til dette, håper dere finner en måte og dobbeltsjekke framtidige tester på også.

Du kan gjøre akkurat det samme når du har installert programmet til produsenten, uten å være noen ekspert, som mange av disse testerne ikke er og derfor har de blitt hjulpet litt

 

 

Da ga de vel beskjed til testerne om dette også regner jeg med? Siden de er så serviceinnstilte og hjelper testerne regner jeg jo med det er tilfelle. Hvis ikke er det å bli ført bak lyset og at det skjermkortet skal virke bedre enn det i utgangspunktet er. Dette kan være avgjørende for en som skal handle, å titte på tester å sammenligne ytelser på de forskjellige kortene før en går til innkjøp av ett.

Lenke til kommentar

 

 

Dette er noe av det værste jeg hørt!! Uansett hvor mye eller hvor lite disse kortene har blitt tukklet med er det helt uhørt for meg.

Jeg leser så mye tester her på tek.no og jeg forventer at det de tester er det jeg kjøper! I helvette nå ble jeg forbanna..

Disse to produsentene kjøper jeg rett og slett ikke produkter av lenger.

 

ps. meget bra dere la merke til dette, håper dere finner en måte og dobbeltsjekke framtidige tester på også.

Du kan gjøre akkurat det samme når du har installert programmet til produsenten, uten å være noen ekspert, som mange av disse testerne ikke er og derfor har de blitt hjulpet litt

 

 

Tror du på det argumentet selv? Testere er ikke flinke nok til å installere medfølgende programvare og sette på OC, mens den gjengse bruker er det?

 

AtW

 

om "den gjengse bruker" ikke undersøker hva man kjøper når man bruker 5-8000kr for ett grafikkort, så vil jeg kalle det idioti å bruke så mye penger. Gidder man ikke engang å undersøke litt om produktet før man kjøper det så kan man like så greit holde seg unna.

 

Som noen nevner lenger opp i tråden, dette er som om ferrarien man har kjøpt blir levert med knappen satt til "Sport", eventuelt "Racing", og man da skal klikke på produsenten fordi man ikke klarer å se at denne bryteren kan man selv vri på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

om "den gjengse bruker" ikke undersøker hva man kjøper når man bruker 5-8000kr for ett grafikkort, så vil jeg kalle det idioti å bruke så mye penger. Gidder man ikke engang å undersøke litt om produktet før man kjøper det så kan man like så greit holde seg unna.

 

Som noen nevner lenger opp i tråden, dette er som om ferrarien man har kjøpt blir levert med knappen satt til "Sport", eventuelt "Racing", og man da skal klikke på produsenten fordi man ikke klarer å se at denne bryteren kan man selv vri på.

Problemet er likefullt falske forutsetninger.

 

Potensielle kjøpere sammenligner tester av ulike kort i den tro at instillingene på kort i alle testene er "standard". Så lenge det ikke opplyses spesielt om evt. andre innstillinger vil lesere av testene bli lurt, inkludert de som planlegger å bruke "turbo" setting (de vil jo anta at kortet kan yte bedre enn hva testen viser).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...