Rockàll Skrevet 22. juni 2016 Skrevet 22. juni 2016 Det er en veldig enkel måte å spare penger på - siden dem per definisjon egentlig aldri blir tilgjengelig for deg.
Sokkalf™ Skrevet 22. juni 2016 Skrevet 22. juni 2016 Ifølge skatteetaten er renta nå 0,56%. Jeg har 1,8% på min sparekonto. Noe som vil si at du faktisk kan tjene på skatterenta hvis du er litt smart. Jepp, som jeg skrev i en tidligere post. Er dog usikker på lovligheten av det, siden man vel har plikt til å oppgi korrekte opplysninger til skatteetaten.
krikkert Skrevet 22. juni 2016 Skrevet 22. juni 2016 Jeg tror ikke du forsto hva jeg mente. Du kan tjene på å ha pengene stående hos Skatteetaten, hvis du er smart.
krikkert Skrevet 22. juni 2016 Skrevet 22. juni 2016 Forskuddsskatt og forskuddstrekk innbetalt før 31. desember renteberegnes fra 1. juli, jf. skattebetalingsloven § 11-5. Så du kan ha pengene stående på høyrentekonto, og så betale dem inn og få rente fra 1. juli "gratis". Det blir da bare et spørsmål om merrenten i perioden 1. juli - 31. desember overstiger rentetapet i perioden 1. januar - 20.-ish juni. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå