Gå til innhold

Vi tvinges til å kjøpe bedre hardware!


Anbefalte innlegg

Hei!

Har lest en del i Deus Ex 2 posten, og kan bare konstatere en ting. Det er på tide å fornye skjermkortet mitt. Mitt nåværende Ti-4200 kunne sikkert klart Deus Ex 2 UTEN AA, men siden spillet nå visstnok tvinger fram AA, så blir det litt vanskelig. At utviklerene ikke har gitt oss en funksjon som kan disable dette er helt horribelt! :grumpy:

 

Vil dette bli fremtiden for oss PC gamere? Greit nok at utviklerene konkurrerer om å ha best grafikk, men for f... Det må da være viktigere at gamere kan kjøre spillet akseptabelt i stedet for den syke grafikken!!! :yes:

 

Det eneste jeg kan konkludere med er at jeg nok i løpet av januar har fått meg et Radeon 9800 Pro, og ca. 3000-3500 kr mindre i lommeboka.... :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, du er allerede bortskjemt nok til å få bruke FSAA

 

for 5 år sida så var det vanleg å spele i 800x600 uten AF og FSAA

 

Med realtime lightning så gjør dei eit stort skritt, og bare vent til dei begynner med radiosity, ergo lyset vil sprette rundt i rommet 2,3,4.......[uendeligstegnet]. Det betyr at grafikkkortet må SLITE ekstremt for å få fram eit bilete, er ikkje sjangs med FFAA då. Kanskje om 10 år så er skjermkorta så raske at FSAA gir lite ytelsestap.

 

Er ****** meg på tide at EG må snart oppgradere eit 2 år gammalt skjermkort.

Lenke til kommentar

Jepp. Vi tvinges til å kjøpe nye biler også!! Hvorfor kan de ikke bare droppe å bruke penger på utvikling og forskning og heller selge de samme bilene som for 20 år siden til en mye rimeligere penge?? Og hvorfor kunne vi ikke bare holdt oss til 486 maskiner? Eller NES? Eller manuelle tannbørster?

Hvorfor kan ikke spillprodusentene tenke; - hmmm vi legger dette her "tjene penger konseptet" litt på is vi, og så bare slapper vi av litt sånn at alle får sjansen til å spille det vi lager hele tiden.

 

Si ifra når du er klar da Tor erik, så kan verden gå videre ;)

Lenke til kommentar

Syns nå ikke deus ex 2 demoen var så mye å hyle over. Gikk ganske greit på relativt lave innstillinger. Syns grafikken så helt kurant ut fordeom :shrug:

Har hatt dårligere ytelse i mange eldre spill.

 

Og jeg bruker en 800mhz Duron med 192 mb SDRAM og et geforce 4 ti4200, så ikke kom her og grin hvis dere har bedre :p:

Lenke til kommentar
Bare tull at demoen tvinger fram fsaa.

Ja, jeg kan ikke helt forstå det.. Driverinnstillingene mine "tvinger" av AA, så hvem vinner i så fall? ;)

 

Tok en titt i hovedposten og jeg må bare si.. Enten er folk jækli bortskjemt med veldig bra ytelse i spill, eller så har de noe som gir de unormalt dårlig ytelse i forhold til hardware.

Vi kan ta en sammenligning mellom meg og trådstarter tor_erik

tor_erik ----------------------- meg

Athlon XP 2500+ (Barton) @ XP2800+ -------- Duron 800MHz @ 800 MHz

512 MB DDR-DIMM RAM (PC2700) ---------- 192 MB SDRAM noname

GF 4 Ti 4200 (128 MB DDR @ 280/550 MHz) -------- ti 4200 64MB ikke overklokket

3D Mark 2003: 1627 ----------------- har ikke våget å prøve 2003. Fikk nesten 6000 i 2001 SE

 

 

Asså... folk bør åpne øynene og se hvor heldige de er som faktisk har såpass bra HW!

Lenke til kommentar
Bare tull at demoen tvinger fram fsaa.

Ja, jeg kan ikke helt forstå det.. Driverinnstillingene mine "tvinger" av AA, så hvem vinner i så fall? ;)

 

Tok en titt i hovedposten og jeg må bare si.. Enten er folk jækli bortskjemt med veldig bra ytelse i spill, eller så har de noe som gir de unormalt dårlig ytelse i forhold til hardware.

Vi kan ta en sammenligning mellom meg og trådstarter tor_erik

tor_erik ----------------------- meg

Athlon XP 2500+ (Barton) @ XP2800+ -------- Duron 800MHz @ 800 MHz

512 MB DDR-DIMM RAM (PC2700) ---------- 192 MB SDRAM noname

GF 4 Ti 4200 (128 MB DDR @ 280/550 MHz) -------- ti 4200 64MB ikke overklokket

3D Mark 2003: 1627 ----------------- har ikke våget å prøve 2003. Fikk nesten 6000 i 2001 SE

 

 

Asså... folk bør åpne øynene og se hvor heldige de er som faktisk har såpass bra HW!

Nå har noe sklidd -litt- ut her... :!:

 

Ok, fra starten...

 

Mente ikke at jeg ikke er fornøyd med min hardware her og nå, snarere at jeg synest at det er dumt at utviklere tvinger fram AA!!! :yes:

 

Jeg er ikke imot utviklingen, jeg bare mener at det er dårlig utvikling om den ikke så også er bakoverkopatibel, som f.eks. at du kan skru av AA!!! :yes:

Dette var faktisk ment som forsvar til andre som etter hvert kanskje bør oppgradere 800 mhz CPU'er...

 

Ok? Ingen syting, etc, bare utdypning av noe som jeg synest er litt dumt! :D

Lenke til kommentar

Slik fungere det dessverre. Synes den DE2 demoen var en stor skuffelse. Ja jeg vet at jeg har ganske bra hardware (bortsett fra skjermkortet da). Men det får være grenser. Jeg kjøper ikke ny hardware bare for å skaffet meg ende nyere igjen litt senere. Heldigvis finnes det untak i noen spill, der ytlesen er god selv med så som så hw. Det kommer helt an på grafikk-motoren.

 

Synes det var bedre før da spillutviklerene måtte virkelig optimalisere spillene slik at de kunne bli spilt med bra ytelse selv på maskiner som ikke var nye. Men nå pumper de så mange polygoner inn og forventer at vi alle har high end hw. Tror Crytek har gjort en god jobb med Far Cry ang. optimalisering når du ser på resultatet. Ikke mange spill med så bra draw distance akkurat. Største forskjellen jeg har sett på kvalitet er Metroid Prime og Turok Evolution på GC. Der er Metroid så utrolig lekker, mens Turok er faktisk mer elendig enn 1'ern. Holdt på å le meg ihjel da jeg testet det etter at jeg hadde gjort unna Metroid. :lol:

Lenke til kommentar

fremskritt er triste greier gitt...

 

husker dere for eksempel i gamle dager når det kom noen skumle greier som kaltes for "3dkort", og spillprodusentene TVANG oss til å skaffe oss sånne for å kunne være i stand til å spille spillene deres.

 

HVA VAR GALT MED SIDESCROLLING OG SOFTWARE RENDERING?????

Lenke til kommentar

Vi tvinges til å kjøpe bedre stuff med korte fine mellomrom sier du?

 

Velkommen etter gutten min

 

 

.... Her har du trynet på b.l.a. gutta i intel: :grin:..... også amd da: :evil:...

La oss ikke glemme folka fra nvidia: :woot:

 

 

De ser på oss og :rofl: .... Og her sitter vi som non stuter og kjøper pc til den store gullmedaljen.. Fremskritt meg midt oppi... jah... De tyner nok dessverre lommbøkene våre, men det er vel greit.. ingen som legger merke til det allikevel :whistle:

 

 

 

Jeg hørte en gang om noe stort og farlig de kalte for kapitalisme..............

Endret av Richard den store
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...