Gå til innhold

Homoflagg på NSB


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

[...] og så kommer disse homoene.... blir feil i mine øreer hvertfall. 

 

Helt enig i at det er feil at homofile kommer i ørene dine. Forutenom det så har du pent lite å gjøre med hva de gjør. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden kam stenges

 

 

HAHAHAHA!!!!

 

"Ooooh, se på meg: jeg prøver å være edgy og si forferdelige ting i troen på at ingen sier meg imot."

 

Men for all del: Ja, steng denne tråden. Og takk til alle som deltok og beviste at fordumsmentaliteten som trådstarter besitter ikke hører hjemme på hverken dette forumet, eller i samfunnet forøvrig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

NSB bør være politisk nøytral. Tenk om konduktøren eller direktøren var kristenfundamentalist. Ville det vært greit at de hengte opp plakater i toget mot homofil praksis? Selvsagt ikke.

 

Det er lov å mene at "homofile er graps". Det er en uting at ytringsfriheten benyttes til å innskrenke andres rett til å ytre seg. Man kan agitere imot andres meninger, men ikke at de ytrer sin mening.

Lenke til kommentar

Det stiller jeg meg nokså likegyldig til. Om jeg kommer over noen som trakasserer homser, sier jeg krasst og tydelig ifra til den det måtte gjelde. Forøvrig er jeg usikker på hva all denne kampen skal være godt for og ser ikke på dem som noe spesielt mye annerledes enn gjennomsnittsmennesket.

Lenke til kommentar

Men for all del: Ja, steng denne tråden. Og takk til alle som deltok og beviste at fordumsmentaliteten som trådstarter besitter ikke hører hjemme på hverken dette forumet, eller i samfunnet forøvrig.

 

Du viser forkastelige holdninger til ytringsfriheten. Du benytter deg frimodig av ytringsretten selv, men er så frekk at du nekter andre det samme.

 

Slike holdninger er direkte årsak til problemene i Sverige. Der har det skapt et ekkosamfunn hvor bare visse meninger er sosialt akseptabelt å ytre. Ytringsfrihet betyr fint lite om sosialt press hindrer utøvelse av friheten.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men for all del: Ja, steng denne tråden. Og takk til alle som deltok og beviste at fordumsmentaliteten som trådstarter besitter ikke hører hjemme på hverken dette forumet, eller i samfunnet forøvrig.

 

Du viser forkastelige holdninger til ytringsfriheten. Du benytter deg frimodig av ytringsretten selv, men er så frekk at du nekter andre det samme.

 

Slike holdninger er direkte årsak til problemene i Sverige. Der har det skapt et ekkosamfunn hvor bare visse meninger er sosialt akseptabelt å ytre. Ytringsfrihet betyr fint lite om sosialt press hindrer utøvelse av friheten.

 

 

Tror det er greit å bruke nettopp ytringsfriheten sin og si veldig klart ifra når noen av uforståelige grunner prøver og svartmale rundt 10% av den norske befolkningen, og da sannsynligvis bare fordi han selv ikke har guts nok til å åpne egen skapdør. Siden det er da ingen hetrofile gutter som bryr seg om sexlivet til andre menn om ikke vedkommende da enten er en skitten religiøs ekstremist eller nyskjerrig skaphomse med masse undertrykket frustrasjon og sinne i sekken. Og det så ut til å være en farlig kombinasjon av nettopp disse to ting vi dessverre så utfallet av i Orlando.

 

Det selvfølgelig med god drahjelp av ett underutviklet lovverk som tillot å selge en mann man allerede hadde hatt i søkelyset for ekstremisme og mishandling/vold tidligere, ikke mindre enn en sammenleggbar lyddempet semi-auto assault rifle med all den ammo han måtte trenge i tillegg til en aldri så liten 9mm sånn for å trygge den optimale sikkerhet for seg og sine....

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Men for all del: Ja, steng denne tråden. Og takk til alle som deltok og beviste at fordumsmentaliteten som trådstarter besitter ikke hører hjemme på hverken dette forumet, eller i samfunnet forøvrig.

 

Du viser forkastelige holdninger til ytringsfriheten. Du benytter deg frimodig av ytringsretten selv, men er så frekk at du nekter andre det samme.

 

Slike holdninger er direkte årsak til problemene i Sverige. Der har det skapt et ekkosamfunn hvor bare visse meninger er sosialt akseptabelt å ytre. Ytringsfrihet betyr fint lite om sosialt press hindrer utøvelse av friheten.

 

 

 

Hvis du leser innlegget jeg svarer på så ser du at det er trådstarter selv som ber om å få tråden stengt. Jeg prøver overhode ikke å forhindre trådstarter i å ytre seg, men poengterer snarere det jeg oppfatter: at han/hun velger å ikke svare på kritikk av sine meninger.

 

Og hva er problemet med å mene at hans/hennes mening ikke hører hjemme i dagens samfunn? Det er min mening. Hvis du er uenig i den, så må du gjerne utfordre den.

Lenke til kommentar

Det stiller jeg meg nokså likegyldig til. Om jeg kommer over noen som trakasserer homser, sier jeg krasst og tydelig ifra til den det måtte gjelde. Forøvrig er jeg usikker på hva all denne kampen skal være godt for og ser ikke på dem som noe spesielt mye annerledes enn gjennomsnittsmennesket.

Kampen kan jo være godt for å bedre situasjonen i en verden der homofili er forbudt og straffes med døden på grunn av religiøs inspirasjon og der religiøse fanatikere begår massemord på homofile.
Lenke til kommentar

Og hva er problemet med å mene at hans/hennes mening ikke hører hjemme i dagens samfunn? Det er min mening. Hvis du er uenig i den, så må du gjerne utfordre den.

 

Ytringsfriheten skal sikre en fri og åpen meningsutveksling. Det er en forutsetning for meningsdannelsen i et demokrati. Holdningen at visse meninger "ikke hører hjemme i dagens samfunn", er i direkte konflikt med dette. Nettopp din ytring er IKKE beskyttet av ytringsfriheten, fordi det er et eget punkt i menneskerettighetene som forbyr bruk av disse rettighetene til å motarbeide de samme rettigheter.

 

Utsagnet ditt strider altså med menneskerettighetene på to plan: For det første motarbeider du andres utøvelse av ytringsfriheten, for det andre misbruker du din egen ytringsfrihet når du bruker den til å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...