Gå til innhold

Rubicon 2 + AZUR 851A ?


Anbefalte innlegg

Ønsker kanskje å kjøpe Rubicon 2, og vil gi maks 15k for en forsterker som prioriterer lydkvalitet fremfor mange funksjoner. 
Allikevel, så har vi behov for å streame musikk trådløst fra iPhone og Mac, samt se tv via Apple-tv, GET-boksen og dvd-spiller.

 

Har blitt anbefalt Azur 851A med Bluesound Node 2 for å dekke alle mine behov med tv og streaming.

 

Hifi-klubben skriver til meg sitat:

 

"Hvis du planlegger å streame musikk vil jeg anbefale at du gjør dette via en musikkstreamer, og ikke Apple TV. Du vil få mye bedre kvalitet og yte best lyd hvis du bruker en Bluesound Node2. Node2 støtter alle de mest populære musikktjenestene, og det er også mulig å spille av fra PC/USB. Denne kan også kobles til TV for TV-lyd via optisk. Kobles til anlegget via audio out. Kobler du Apple TV, Get boks og DVD-spiller i TV-en via HDMI går all lyd igjennom Node2 og ut til anlegget ditt."

 

Tar gjerne imot tanker og innspill rundt dette.

Skal prøve å få til en DEMO snart.

 

 

Vegar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på DEMO i dag, og falt for Rubicon 5, da disse ga litt mer lyd. 

 

Sammenlignet Azur 851A med NAD C375BEE. 

Jeg synes at lyden ble bedre og ga litt mer trykk på NAD enn den gjorde med Azur. Lurer på om skal teste Azur 851E ved neste DEMO.

Noen tanker rundt dette og eventuelt hvorfor? Kan godt hende jeg får for NAD til Rubicon 5, og en streamer i tillegg. Tar gjerne i mot flere anbefalinger utover 851A og C375BEE og begrunnelse om hvorfor. Pris forsterker maks 15-16k.

 

Vegar

Endret av vegar_m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...