Gå til innhold

Føtter til heving av kabinett?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Define R4 som har et vifteinntak på undersiden. Da kassa står på gulvet kunne jeg gjerne tenkt meg å heve den noe over bakken for bedre luftflyt.

Jeg fant disse:http://www.frozencpu.com/products/13379/cpa-597/Lian_Li_Metal_Casters_Wheels_Stand_w_Brake_-_Black_WB-02B.html?tl=g43c241s614&id=sqcaIFeJ

 

Men de krever borring av kassa som er uaktuelt. Finnes det noe alternativ her? F.eks. hjulramme som kan holde kassa "i klem" ?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er nå uansett ikke flere av på lager (out of stock) på den nettsiden der.

 

Er det sånn å forstå at du har montert ekstra vifter for innsug i bunn av kabinettet? Står dette på gulvet så vil dette garantert samle masse støv.

 

Du får om ikke annet prøve å plassere en solid skoeske eller en eller annen form for kasse under kabinettet for å få hevet det opp.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ha dem, som nevnt ovenfor da de krever borring. Var mer ment som en illustrasjon.

 

Jeg har vifte som suger inn fra undersiden ja. Define R4 har et filter der heldigvis.

 

Esker er ikke særlig gunstig med tanke på vekten de må tåle. Og da vil uansett esken som står bak dekke hele eller deler av vifta til PSU'n som peker nedover.

 

 

Er ikke kjempenødvendig med hjul. Hevingen er viktigere.

 

Bilde av undersiden av kabinettet mitt:

img_1675.jpg

 

 

Noe som denne hadde vært kurrant, hvis det er mulig å oppdrive på norsk jord:

HsyAdrP.jpg

Endret av ObscureScience
Lenke til kommentar

Jeg lagde bare min egen lille sokkel å sette maskinen på.

Kappet av en litt  av en benkeplate i eik som jeg da oljet får å få den litt finere. Så skrudde jeg inn 4 ben, dette er fra et ikea kjøkken :) Ble helt greit det - og kosta med ikke en dritt, brukte bare ting jeg hadde liggende.

 

IMG_20160607_061901361.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke tilgang på drill dessverre.

 

Må nok droppe slike pc-holdere også da filteret blir laveste punkt hvis føttene henger i lufta.

Får se om jeg finner noen små treklosser å stå på :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...