Gå til innhold

Litt OC prblemer. klikker og restarter


magneto

Anbefalte innlegg

Hei

 

Spiller simpsons hit&run og etter at jeg har spilt en stund så klikker det og maskinen restarter. Det samme skjedde igjen senere.

 

Vcore stod da på 1,62

 

Jeg okte til 1,65 isted og da skjedde det ikke hele den stunden jeg spilte. (Kan være flaks da)

 

Må jeg virkerlig ha så høy Vcore. Sandra sier at Vcore er 1,68 og det synes jeg er litt mye egentlig. Vil jo ha så lav som mulig. Standar virker jo umulig da.

 

men kan det være noe annet en Vcore som er problemet da. Minnet er jo raskere en det det kjører på . (FSB 240) kjører 1:1 selvsagt

Minnet har nå 1,75 volt. Stilte dette opp i sted, men det kan da umulig være grunnen. Kan ikke den bare stå på auto da. Minnet klokkes jo ikke nå så da holder vel "auto"?

 

Har kjøling nok til å ha høyere Vcore men vil jo helst ha laves mulig.

Har kanskje ikke noen super strømforsyning heller, men +12 og +5 og det derre ser bra ut så jeg vet ikke helt.

 

Beklager at jeg lurer noe verre, men er ikke akkurat noen ekspert på å analysere hva som er galt og hva som må gjøres. Har ikke OC'a så lenge akkurat.

 

Derfor håper jeg dere kan svare. Det er jo derfor dette forumet er her bla.

 

Takker

 

Søder! Denne passa bedre in på overklokking.no ja. Beklager! Tenkte ikke over det.

Endret av magneto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv AMD, som må kjøres på 1,68 for å være stabil. (xp2,5@2,8)

For intel derimot tror jeg dette er ganske høyt, men så kjører jo du på 3,6Ghz hvilket er... mye.

 

prøv med prime 95 (tror det er et program for test av stabilitet, uansett finner du slike progz under guider på hw.no, ehh tror jeg),

still verdiene til dem du hadde normalt, og kjør dette programmet.

klikker det her, må du nok "opp i volt"

Lenke til kommentar

når det gjelder levetidem, så har jeg ikke tall. jeg tror ikke noen har det.

 

, det er nok på et 8/10-16+års plan vi da beveger oss på. Altså vil prosessoren uansett være utdatert til de grader innen den tid, dersom du ikke velger å ta tilflukt i et bomberom under bakken i 30år, med dagens utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...