Gå til innhold

– Facebook lytter til samtalene dine gjennom mikrofonen på mobilen


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri opplevd en eneste push av reklame på Windows 10 og jeg har brukt alle versjoner av den siden første offentlige beta var tilgjengelig, så hvor du har det fra lurer jeg fælt på.

Jeg får ingen reklame via OS (...)

 

Tror det kan være noe feil med tellingen her. La meg prøve, og jeg starter med å åpne startmenyen. 

 

1: En reklameflis som blant annet reklamerer for Cortana og Skype. Altså alt fra programmer jeg har installert til programmer som ikke er tilgjengelig til det norske markedet. 

2: En reklameflis for Xbox. Jeg har ikke Xbox og bruker ikke Xbox gaming. Akkurat nå viser den reklame for Killer Instinct. 

3: En reklameflis for Office 365. 

4: En flis for Store som viser reklame.

5 og 6: En flis for økonominyheter og en for andre nyheter, som begge leder til Microsoft-sider jeg ikke har bedt om fliser til. Okay, den er kanskje litt på kanten til å kalles reklame. 

 

I tillegg ligger det endel programmer som inneholder in-app reklame. Klikker på Groove Music, som jeg aldri har vurdert som noe jeg ønsker å bruke, og der finner jeg straks "Skaff deg Grove Music Pass" og "Gå til musikkbutikken". 

Så dersom du aldri har opplevd en eneste push av reklame, må noen ha rensa opp i startmenyen din før du begynte å bruke den. 

 

Det som har skjedd er heller at du er så vant til reklame at du tror det skal være sånn. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjer ikke kun via mobilen men også på pc'en og facebook via vanlig nettleser. Oppdaget det i kveld når jeg satt og så på England- Russland og da kom det opp som forslag på Facebook at jeg burde informere vennene mine om at jeg så på 'England - Russland'. Jeg slo da av mikrofonen på pc'en og da forsvant dette forslaget, og når jeg slo mikrofonen på igjen dukket forslaget opp på nytt... Skremmende! Dette betyr jo at de også fanger opp alt man sier når pc'en er på og man har en aktiv session av FB. Mikrofonen og kameraet skal være av fra nå av...

Lenke til kommentar

 

 

Er vel ikke lenge til mennesker får operert inn noe i øynene ved fødselen slik at vi kan se reklame hele døgnet, selv med øynene lukket.

Blir servert reklame i drømmene våre.

Offtopic men hvem eier stussen på bildet?

 

Heldigvis ikke min for da hadde den fått kjørt seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...