Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dagen etter jeg fikk opprettet mitt enkeltpersonforetak ble jeg ringt opp kl 09.10 av noen, som jeg senere fant ut av at var bedriftsøket.no(skjønte ikke dette over telefonen). Jeg var veldig trøtt og klarte å inngå en avtale med personen på telefonen. De ville sjekke at en del informasjon var riktig ol. Jeg ble aldri forklart helt hva det var jeg skulle betale for, men fikk inntrykk av at det var en eller annen avgift knyttet til registrering av foretaket. Da prisen kom opp spurte jeg om dette, men svaret jeg fikk gjorde igjen at jeg trodde det var en nødvendig avgift.

 

Personen ba meg bekrefte en melding med "ok". Det som stod i meldingen var dette:

 

"Ved å svare på denne meldingen bekrefter jeg avtalen iht gjeldende villkår på static.bedriftsoket.no/avtalevilkar/ den 2016-05-27 mellom orgnummer "orgnr." "FORETAKSNAVN" og 988 095 974 Bedriftsøket NO AS. Periode 6.måneder. Faktura kr 2998.00 eks mva"

 

Jeg trykket aldri på linken som ble sendt, da jeg trykket på den i etterkant skjønt ejeg hva som hadde skjedd. Personen på telefonen sa jeg skulle få faktura tilsendt, på epost, med forfall på 10 dager. Jeg har enda ikke fått en faktura. Jeg ønsker jo egentlig ikke å betale dette. Jeg er student og har veldig lite penger til tull som dette. Har noen tips i forhold til dette? Og hva gjør jeg om jeg får inkassovarsel på en faktura jeg ikke har fått. 

 

Jeg føler meg selvfølgelig litt dum og var vel litt for ivrig når de ringte, men jeg føler fremdeles at jeg ble lurt. Jeg ser også at det veldig mange andre som har hatt problemer med disse typer "tjenester".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet så gjelder ikke angrerettloven bedrifter. Jeg vet at det var et forslag på Stortinget som skulle beskytte bedrifter mot dette, men vet ikke om det gikk gjennom eller om det har tatt effekt.

 

Disse folka er skikkelig sleipe og tar nytte av folk som meg som bare prøver å starte en liten bedrift, men som ikke har noe erfaring med dette enda.

Lenke til kommentar

 

Tja står litt om det her; Samt hos NRK, TV2 osv. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1571544

 

Virker som en vanlig måte å unngå denne svindelen på er å simpelthen ikke betale noe til de.

Takk. Men jeg har jo faktisk ikke mulighet til å betale da jeg ikke har fått faktura fra dem. Hva gjør jeg om de plutselig kommer med inkassokrav?

 

 

Bestrider det, så går det ikke videre. Siden dette firmaet er plastret over hele internett med ordet 'svindel' tett ved, har du lite å frykte.

Lenke til kommentar

 

 

Tja står litt om det her; Samt hos NRK, TV2 osv. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1571544

 

Virker som en vanlig måte å unngå denne svindelen på er å simpelthen ikke betale noe til de.

Takk. Men jeg har jo faktisk ikke mulighet til å betale da jeg ikke har fått faktura fra dem. Hva gjør jeg om de plutselig kommer med inkassokrav?

 

 

Bestrider det, så går det ikke videre. Siden dette firmaet er plastret over hele internett med ordet 'svindel' tett ved, har du lite å frykte.

 

Okei, da tror jeg nok det er løsningen. Jeg har jo ikke noe penger til å eventuelt bekjempe et slikt krav i retten. De har meg helt sikkert satt opp som kunde nå og de sender faktura på 6mnd basis. Burde jeg bare sende dem mail om å avslutte kundeforhold, rett for at det trigger noe som gjør at de sender faktura.

Lenke til kommentar

 

 

 

Bedriftsøket No AS (heretter BS)

 

Dette må jo være en vits, de forkorter BullShit bedriften sin med BS??  :rofl:

Kan du ikke benytte Angrerettloven her?

 

Etter hva jeg har hørt gjelder ikke angreretten for bedrifter.

Endret av Det gode liv
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dagen etter jeg fikk opprettet mitt enkeltpersonforetak ble jeg ringt opp kl 09.10 av noen, som jeg senere fant ut av at var bedriftsøket.no(skjønte ikke dette over telefonen). Jeg var veldig trøtt og klarte å inngå en avtale med personen på telefonen. De ville sjekke at en del informasjon var riktig ol. Jeg ble aldri forklart helt hva det var jeg skulle betale for, men fikk inntrykk av at det var en eller annen avgift knyttet til registrering av foretaket. Da prisen kom opp spurte jeg om dette, men svaret jeg fikk gjorde igjen at jeg trodde det var en nødvendig avgift.

 

Personen ba meg bekrefte en melding med "ok". Det som stod i meldingen var dette:

 

"Ved å svare på denne meldingen bekrefter jeg avtalen iht gjeldende villkår på static.bedriftsoket.no/avtalevilkar/ den 2016-05-27 mellom orgnummer "orgnr." "FORETAKSNAVN" og 988 095 974 Bedriftsøket NO AS. Periode 6.måneder. Faktura kr 2998.00 eks mva"

 

Jeg trykket aldri på linken som ble sendt, da jeg trykket på den i etterkant skjønt ejeg hva som hadde skjedd. Personen på telefonen sa jeg skulle få faktura tilsendt, på epost, med forfall på 10 dager. Jeg har enda ikke fått en faktura. Jeg ønsker jo egentlig ikke å betale dette. Jeg er student og har veldig lite penger til tull som dette. Har noen tips i forhold til dette? Og hva gjør jeg om jeg får inkassovarsel på en faktura jeg ikke har fått. 

 

Jeg føler meg selvfølgelig litt dum og var vel litt for ivrig når de ringte, men jeg føler fremdeles at jeg ble lurt. Jeg ser også at det veldig mange andre som har hatt problemer med disse typer "tjenester".

 

Dette var nøyaktig hvordan det skjedde med meg også. 

Jeg har alltid vært påpasselig med å avvise alt av prakking og slikt via telefon, og har aldri blitt lurt eller overtalt til noe. Ber alltid om skriftlig tilbud.

Men desverre så skjedde dette på et veldig "bra" tidspunkt for deres del. Jeg hadde iverksatt registreringa av et enkeltmannsforetak og ble oppringt mens jeg satt på en støyete buss på vei til jobb. Samtalen ble innledet ved at personen effektivt gikk over på å sitere informasjon (som jeg på dette tidspunktet bare trodde forelå hos Brønnøysundsregisteret) og regnet derfor med at denne samtalen faktisk gjaldt selve registreringsprosessen. Jeg var derfor veldig nikkedukkete (siden jeg trodde de trengte mer informasjon om mitt foretak) Selgeren ba meg svare ok på meldingen jeg ble tilsendt, og siden jeg straks skulle hoppe av busstoppen for å skifte buss, skyndte jeg meg og svarte bare ja i samme slengen på ei melding der avtalebetingelsene lå på ei nettside.

+47 594 43 861  “ved å besvare denne meldingen bekrefter jeg avtalen iht gjeldende vilkår på static.bedriftsoket.no/avtalevilkar”  “Periode 6.måneder. Faktura kr 2998.00 eks mva”

Jeg svarte også bekreftende på selve lydopptaket deres, men ba umiddelbart (mens lydopptaket pågikk) om å få informasjon om hvordan man angrer i tilfellet det er noe her jeg ikke er helt enig i. Noe selgeren svarte positivt på.

Jeg forsøkte å kontakte de umiddelbart etterpå for å kansellere "abbonementet", men de hadde ikke åpnet før en time etterpå. (høres kjent ut?) Når jeg kom i kontakt med de, hadde nemlig bestillniga allerede blitt prossessert, og enkeltmannsforetaket mitt lå i katalogen deres.

Jeg har forsøkt å be de om å slette meg og at jeg ikke ønsker å være kunde og fortalte om at metoden jeg ble "registrert" ikke er helt stueren. men mottar svært standhaftige (og nærmest arrogante) svar:

"Hvorfor kontakte forbrukerrådet når vi har en bekreftelse fra deg? 

Regner med faktura blir betalt innen forfall. 

Ha en fin fredag"

Jeg innrømmer at jeg var uaktsom, og jeg mobbes på kontoret for at denne gangen er det jeg som er "idioten" som ble lurt over telefon. Jeg tenker at, hvis til og med jeg, som er såpass på vakt mot slike folk, klarer å bli lurt, er det all grunn til å advare andre! 

Jeg har lenge kviet meg for å starte enkeltmannsforetak, nettopp av denne grunn, og presterte å bli lurt allerede på dag 1.

Jeg har vært i kontakt med både forbrukerrådet.no og diverse andre jusshjelp som alle kjenner til Bedriftsøket.no og er kjent med deres aggressive metoder. Alle mener at jeg har en god sak, og at jeg må bestride fakturakravet, slik at saken ikke kan gå til inkasso umiddelbart.

Senest idag (5 dager etter å ha blitt lurt) har jeg vært i samtale med Jussbuss, jusshjelpa i Nord-Norge og et advokatfirma som også mener jeg bør holde på bestridelsen.

Jeg tenkte også; hvorfor ikke bare betale fakturaen og la dette være en lærepenge for meg selv, men etter å ha lest avtalevilkårene er det all grunn til bekymring.

http://static.bedriftsoket.no/avtalevilkar/  

9. Avtaleforhold:

    * Avtaleforholdet er beskrevet i disse avtale vilkårene samt pris ved inngått avtale mellom BS og kunden.

    * Avtalene gjelder for enten 6 måneder eller 12 måneder.

    * Avtaler for 6 måneder vil deretter automatisk bli fornyet for 12 måneder etter de første 6 månedene, og fakturert pr 6 mnd dersom ikke avtalen sies opp av Kunden iht punk 9 f. Avtalen kan kun sies opp via oppsigelsesskjemaet som befinner seg på kundesidene. Denne funksjonen blir åpnet 14 dager før fornyelse finner sted. Det er ikke anledning til å si opp avtalen via andre kanaler. Kun bemyndighet person hos Kunden har rett til å si opp avtalen.

    * Avtaler for 12 måneder blir ikke automatisk fornyet, men fulgt opp etter 12 måneder hvor man eventuelt avtaler en ny 12 måneders periode.

    * BS har rett til å si opp avtalen med umiddelbar virkning ved vesentlig mislighold fra Kundens side, med mindre misligholdet er rettet etter en rimelig frist etter den part som er ansvarlig for misligholdet har eller burde ha blitt kjent med misligholdet.

    * For å sikre at avtaleforholdet mellom BS og Kunden ikke sies opp av en tredjepart uten Kundens faktiske samtykke, og at det er Kunden selv som sier opp avtalen (j.fr. avtalevilkår 9 c)), har BS iverksatt spesielle rutiner for oppsigelse: - Oppsigelsen kan kun foretas gjennom Kundens eget kontrollpanel på www.bedriftsoket.no, tidligst 14 dager før avtalen går ut. Kunden er selv ansvarlig for å ta vare på mottatt innloggingsdata, eller kontakte BS for å få tilsendt denne informasjonen på nytt.

Utifra disse punktene er det en svært liten margin på å kunne melde seg ut siden Bedriftsøket tydeligvis er såpass bekymret for at "en tredjepart kan si opp abbonementet uten Kundens faktiske samtykke" Det er altså ifølge denne teksten 14 dager før automatisk fornyelse av abbonementet inntreffer. Denne fornyelsen er på 12 måneder! 

Her kan man jo tenke. "Greit! Jeg setter opp huskelapp som går av under disse 14 dagene hvor jeg har mulighet til å si opp via oppsigelsesskjemaet på kundeportalen"

Men det blir bedre:

Punkt 3 c nevner følgende: 

  1. Det er kundens ansvar å gjøre seg kjent med de gjeldene avtalevilkårene som til enhver tid befinner seg på bedriftsøkets hjemmesider. BS forbeholder seg retten til å endre avtalevilkårene dersom BS finner dette nødvendig.

Med andre ord er det mulighet for at avtalevilkårene kan endre iløpet av de 6 månedene som kunde. Dette kan i teorien bety at de kan endre "tidslomma" hvor man har mulighet til å si opp før fornyelsen automatisk inntreffer! Og siden man ikke blir tilsendt noe skriftlig kontrakt, har man bare denne nettsiden å forholde seg til, som kan endre seg, uten at kunden mottar noe som helst informasjon!

Derfor må man med jevne mellomrom sjekke om avtalevilkårene endrer seg. (Dette kan gjøres via å ta kopi av avtalevilkårene slik som de er ved din registrering, og lime den inn i nettstedet diffchecker.com og gjøre det samme med dagens avtalevilkår, så vil eventuelle forskjeller bli uthevet av webappen.

Ta kontakt med Trygghandel.no de kjenner veldig godt til saken og vil komme med en god del nyttig info om hvordan disse opererer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg ble lurt på akkurat samme måten i starten av juni. 

Ønsket å bestride betalingen (ettersom jeg selvfølgelig er uenig i at jeg skylder de penger da jeg føler meg lurt og svindlet), men endte med å betale de 4000 de krevde, av frykt for sakskostnader og liknende ved et forliksråd. 

 

MEN! ANMELD SAKEN!!! 

 

Det er helt forferdelig at de skal få lov til å holde på som de gjør, og de inngår avtaler på utrolig shady vis. De bryter avtaleloven gang på gang ved å inngå avtaler i dårlig forretningsskikk. 

 

Det skader deg ikke å anmelde saken, og forhåpentligvis kan det bli gjort noe med. (Det er jo rett og slett svindel).

 

Hvordan endte sakene deres?

Lenke til kommentar

Bestrid kravet og be dem om å vise oppføringen i "katalogen". Den finnes sikkert ikke, og hvis det finnes en form for katalog så kan du hevde de ikke har oppfylt hele avtalen. De kan ikke ta betalt for en tjeneste de ikke har utført.

Hvis de skal gjøre ditt firma synlig på nettet trenger du bare å Google ditt eget firmanavn og se om det kommer treff fra "katalogen" deres. Gjør det ikke det, krever de betalt for noe som ikke er levert. Da har de tapt saken og må forhandle om en løsning på dine vilkår som jo så klart er; bare dropp det ;)

 

Et lite tips:

Innstaller en app på telefonen som viser hvem som ringer, aldri svar på ukjente nummer hvis du ikke venter telefon fra noen. Avvis alle skjulte nummer. Det gjøres enkelt i telefon innstillingene. Når noen skal fakturere deg så be dem om å merke fakturaen med en kode som overhodet ikke har noe med firmaet ditt å gjøre, slik som initialene til katta di eller noe slikt fjernt.

 

Disse triksene gir deg en betydelig fredeligere hverdag som næringsdrivende.

Endret av rillto
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bestrid kravet og be dem om å vise oppføringen i "katalogen". Den finnes sikkert ikke, og hvis det finnes en form for katalog så kan du hevde de ikke har oppfylt hele avtalen. De kan ikke ta betalt for en tjeneste de ikke har utført.

Hvis de skal gjøre ditt firma synlig på nettet trenger du bare å Google ditt eget firmanavn og se om det kommer treff fra "katalogen" deres. Gjør det ikke det, krever de betalt for noe som ikke er levert. Da har de tapt saken og må forhandle om en løsning på dine vilkår som jo så klart er; bare dropp det ;)

Det er ikke forbudt å kreve forhåndsbetalt for en slik tjeneste før den blir satt i verk, så den innvendingen kommer du nok ingen vei med...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bestrid kravet og be dem om å vise oppføringen i "katalogen". Den finnes sikkert ikke, og hvis det finnes en form for katalog så kan du hevde de ikke har oppfylt hele avtalen. De kan ikke ta betalt for en tjeneste de ikke har utført.

Hvis de skal gjøre ditt firma synlig på nettet trenger du bare å Google ditt eget firmanavn og se om det kommer treff fra "katalogen" deres. Gjør det ikke det, krever de betalt for noe som ikke er levert. Da har de tapt saken og må forhandle om en løsning på dine vilkår som jo så klart er; bare dropp det ;)

Det er ikke forbudt å kreve forhåndsbetalt for en slik tjeneste før den blir satt i verk, så den innvendingen kommer du nok ingen vei med...

 

Det er lov å holde igjen betaling til arbeidet er utført skikkelig. Dessuten vil en krangel om betalingen gå over flere uker/måneder og en katalog oppføring burde vært ferdig lenge før den tid. Ingen i verden kan tvinge deg til å betale noe som helst uten bevis for at varen er levert. Og bevisbyrden for det ligger på selger.

Altså ingen levering=ingen mulighet for innkasso.

Endret av rillto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Bestrid kravet og be dem om å vise oppføringen i "katalogen". Den finnes sikkert ikke, og hvis det finnes en form for katalog så kan du hevde de ikke har oppfylt hele avtalen. De kan ikke ta betalt for en tjeneste de ikke har utført.

Hvis de skal gjøre ditt firma synlig på nettet trenger du bare å Google ditt eget firmanavn og se om det kommer treff fra "katalogen" deres. Gjør det ikke det, krever de betalt for noe som ikke er levert. Da har de tapt saken og må forhandle om en løsning på dine vilkår som jo så klart er; bare dropp det ;)

Det er ikke forbudt å kreve forhåndsbetalt for en slik tjeneste før den blir satt i verk, så den innvendingen kommer du nok ingen vei med...

 

Det er lov å holde igjen betaling til arbeidet er utført skikkelig. Dessuten vil en krangel om betalingen gå over flere uker/måneder og en katalog oppføring burde vært ferdig lenge før den tid. Ingen i verden kan tvinge deg til å betale noe som helst uten bevis for at varen er levert. Og bevisbyrden for det ligger på selger.

Altså ingen levering=ingen mulighet for innkasso.

 

tull. Alt dette kan avtalereguleres. Det er avtalen som du har inngått som bestemmer når du skal betale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med dere ovenfor som prøvde å komme dere ut av dette? Jeg gikk i akkurat samme felle og har, selv etter å ha bestridt 'avtalen' per mail, mottatt et  et inkassovarsel, hvor de i tillegg har økt betalingssummen fra 2998 til 3912,-. Noen som har tips til hva jeg bør gjøre nå? Jeg har jo ikke engang mottatt faktura fra dem, så har ikke hatt mulighet til å bestride denne.. Veldig takknemlig for ethvert tips og råd som kan gis i forhold til dette, ettersom betalingsfristen på inkassovarselet nærmer seg...

Lenke til kommentar

 

 

 

Bestrid kravet og be dem om å vise oppføringen i "katalogen". Den finnes sikkert ikke, og hvis det finnes en form for katalog så kan du hevde de ikke har oppfylt hele avtalen. De kan ikke ta betalt for en tjeneste de ikke har utført.

Hvis de skal gjøre ditt firma synlig på nettet trenger du bare å Google ditt eget firmanavn og se om det kommer treff fra "katalogen" deres. Gjør det ikke det, krever de betalt for noe som ikke er levert. Da har de tapt saken og må forhandle om en løsning på dine vilkår som jo så klart er; bare dropp det ;)

Det er ikke forbudt å kreve forhåndsbetalt for en slik tjeneste før den blir satt i verk, så den innvendingen kommer du nok ingen vei med...

 

Det er lov å holde igjen betaling til arbeidet er utført skikkelig. Dessuten vil en krangel om betalingen gå over flere uker/måneder og en katalog oppføring burde vært ferdig lenge før den tid. Ingen i verden kan tvinge deg til å betale noe som helst uten bevis for at varen er levert. Og bevisbyrden for det ligger på selger.

Altså ingen levering=ingen mulighet for innkasso.

 

tull. Alt dette kan avtalereguleres. Det er avtalen som du har inngått som bestemmer når du skal betale.

 

 

Avtalen som er inngått er ikke oppfylt av noen av partene i dette tilfellet. Med alt det negative skriveriet om dette selskapet har man god grunn for å utsette betaling til selskapet faktisk har gjort det de krever betaling for. Når man tviler eller faktisk vet at selskapet ikke vil oppfylle sin del av avtalen, er det ingen betalingsplikt. Avtalen er da ikke etter god forretnings skikk.

Avtaler som ved inngåelse åpenlyst ikke kan innfris av en av partene er ugyldige. Det finnes flere dommer på dette området. Finnes det ikke en ekte katalog oppføring er avtalen svindel.

 

Disse selskapene gambler på at folk betaler fordi det er mindre arbeid enn å klage. Klager man vinner man derimot frem til slutt.

De vil ikke gå rettens vei fordi de har tapt slike saker tidligere.

 

https://www.nrk.no/vestfold/siktet-for-fakturasvindel-1.3104465

Endret av rillto
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dagen etter jeg fikk opprettet mitt enkeltpersonforetak ble jeg ringt opp kl 09.10 av noen, som jeg senere fant ut av at var bedriftsøket.no(skjønte ikke dette over telefonen). Jeg var veldig trøtt og klarte å inngå en avtale med personen på telefonen. De ville sjekke at en del informasjon var riktig ol. Jeg ble aldri forklart helt hva det var jeg skulle betale for, men fikk inntrykk av at det var en eller annen avgift knyttet til registrering av foretaket. Da prisen kom opp spurte jeg om dette, men svaret jeg fikk gjorde igjen at jeg trodde det var en nødvendig avgift.

 

Personen ba meg bekrefte en melding med "ok". Det som stod i meldingen var dette:

 

"Ved å svare på denne meldingen bekrefter jeg avtalen iht gjeldende villkår på static.bedriftsoket.no/avtalevilkar/ den 2016-05-27 mellom orgnummer "orgnr." "FORETAKSNAVN" og 988 095 974 Bedriftsøket NO AS. Periode 6.måneder. Faktura kr 2998.00 eks mva"

 

Jeg trykket aldri på linken som ble sendt, da jeg trykket på den i etterkant skjønt ejeg hva som hadde skjedd. Personen på telefonen sa jeg skulle få faktura tilsendt, på epost, med forfall på 10 dager. Jeg har enda ikke fått en faktura. Jeg ønsker jo egentlig ikke å betale dette. Jeg er student og har veldig lite penger til tull som dette. Har noen tips i forhold til dette? Og hva gjør jeg om jeg får inkassovarsel på en faktura jeg ikke har fått. 

 

Jeg føler meg selvfølgelig litt dum og var vel litt for ivrig når de ringte, men jeg føler fremdeles at jeg ble lurt. Jeg ser også at det veldig mange andre som har hatt problemer med disse typer "tjenester".

Bare å bestride. Bedriftsøket er ikke i sammarbeid med noen inkasso selskap.

Bare selgerne som purrer på og få inn regning, for å få utbetalt sin provisjon..

 

Lover du ikke vil få noen inkasso fra Bedriftsøket.

Tidligere ansatt hos dem, slutten etter 1 mnd når jeg forsto hva de holdt på med.

Skal selv ta de for retten grunnet de lurte meg som ansatt samt kunder!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme skjedde med meg etter at jeg opprettet et AS. Ble oppringt av kredittopplysningen.no da jeg var på vei hjem fra ferie. Navnet i seg selv høres jo troverdig nok ut og mannen som ringte virket hyggelig, greit nok tenkte jeg og spurte om å få mer informasjon om det de skulle sende tilsendt per epost. Uten å ha sagt ja til å kjøpe denne rapporten de ville selge meg, så havner den likevel i innboksen og i postkassen min, sammen med en faktura. Den som kom i posten sender jeg umiddelbart tilbake, uten å ha åpnet den og bestrider fakturaen. Jeg har jo aldri kjøpt noe av dem, men åpenbart har selgeren oppfattet det slik. 

Det blir sendt noen eposter fram og tilbake, der jeg bestrider fakturaen, hvor de så lurer på hva som er galt og om jeg syns det er for dyrt. De ignorerer fullstendig det faktum at jeg aldri har bestilt noe fra dem. 

 

Etter noen eposter blir det helt stille og plutselig får jeg et inkassovarsel i posten. Bestrider dette med en gang og sender en epost til inkassoselskapet med kopi til kredittopplysningen.no, hvor de kan se korrespondansen vår. Blir da oppringt fra selger riiimelig raskt hvor han lurer på hva jeg holder på med. Jeg sier at jeg aldri har kjøpt noe fra dem, noe han avfeier med at de har bevis på at jeg gjorde det. Spør om å få se lydloggen fra den første samtalen vi hadde, noe han da ikke går med på av en eller annen grunn. Ble litt amper stemning hvor han da arrogant avslutter med at jeg er en useriøs aktør og håper på at jeg ikke er slik ovenfor kundene mine. Videre så vil han liksom skåne meg for prosessen med å gå gjennom forliksrådet.... right.. og gir meg til slutt en kreditnota. 

 

Folk som jobber med slikt må ha solgt sjela si altså.. Har hørt fra flere bekjente som har vært med på liknende opplegg hvor man blir lurt til å kjøpe en slik rapport som bare er basert på informasjon hvem som helst kan finne på nettet. Så skal de ha 4000kr for å sette opp noen grafer og selge deg en 30 siders rapport med én graf per side. Fantastisk. 

 

 

Edit: Jeg vet ikke om disse telefonselgerne har et felles system der de kan skrive notater på telefonnummeret de ringer? Mulig det bare er tilfeldigheter, fordi jeg ble støtt og stadig oppringt av slike useriøse firmaer i forkant av denne hendelsen. Men etter å ha vært gjennom dette, så har det vært stille som i graven. 

 

Pappa derimot blir nærmeste sjikanert av Telenor for tiden, som skal selge han et bedriftsopplegg til firmaet hans. Takker nei en gang, så ringer de på et annet nummer som ser ut som et privatnummer. Takker nei igjen. Så ringer de en tredje gang på et nytt og tilsynelatende ikke-bedriftsnummer. Tror han er på den sjette oppringningen nå, samme firma men med forskjellige nummer. Hjelper ikke å blokkere nummeret på telefonen da de bare ringer han med et nytt nummer. Håpløse greier! 

Endret av Hotel Papa
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dagen etter jeg fikk opprettet mitt enkeltpersonforetak ble jeg ringt opp kl 09.10 av noen, som jeg senere fant ut av at var bedriftsøket.no(skjønte ikke dette over telefonen). Jeg var veldig trøtt og klarte å inngå en avtale med personen på telefonen. De ville sjekke at en del informasjon var riktig ol. Jeg ble aldri forklart helt hva det var jeg skulle betale for, men fikk inntrykk av at det var en eller annen avgift knyttet til registrering av foretaket. Da prisen kom opp spurte jeg om dette, men svaret jeg fikk gjorde igjen at jeg trodde det var en nødvendig avgift.

 

Personen ba meg bekrefte en melding med "ok". Det som stod i meldingen var dette:

 

"Ved å svare på denne meldingen bekrefter jeg avtalen iht gjeldende villkår på static.bedriftsoket.no/avtalevilkar/ den 2016-05-27 mellom orgnummer "orgnr." "FORETAKSNAVN" og 988 095 974 Bedriftsøket NO AS. Periode 6.måneder. Faktura kr 2998.00 eks mva"

 

Jeg trykket aldri på linken som ble sendt, da jeg trykket på den i etterkant skjønt ejeg hva som hadde skjedd. Personen på telefonen sa jeg skulle få faktura tilsendt, på epost, med forfall på 10 dager. Jeg har enda ikke fått en faktura. Jeg ønsker jo egentlig ikke å betale dette. Jeg er student og har veldig lite penger til tull som dette. Har noen tips i forhold til dette? Og hva gjør jeg om jeg får inkassovarsel på en faktura jeg ikke har fått. 

 

Jeg føler meg selvfølgelig litt dum og var vel litt for ivrig når de ringte, men jeg føler fremdeles at jeg ble lurt. Jeg ser også at det veldig mange andre som har hatt problemer med disse typer "tjenester".

 

Jeg har akkurat startet eget firma selv, og er også student. Jeg var ute å kjørte når jeg ble ringt. Jeg ventet telefon fra annet firma, og tenkte ikke noe over dette når han ringte. Jeg sa jeg ønsket å lese igjennom senere når jeg ikke var ute å kjørte, men han pushet veldig på ettersom han ville prøve å bli ferdig før kl 16. Endte opp med at jeg fikk sms'en du nevnte på, som jeg svarte Ok med etternavn. Etter å ha sjekket dette opp på nettet idag skjønner jeg at jeg har blitt lurt med på noe jeg ikke ønsker. Har ikke noe faktura på mail, og ønsker heller ikke å få dette i posten. 

 

Lest noen av innleggene her, og håper dette kommer til å ordne seg.. jeg skal ikke betale den fakturaen, men ønsker ikke inkassovarsel eller betalingsanmerkning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...