Gå til innhold

Nye masseovergrep i Tyskland


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2016/06/01/nyheter/utenriks/tyskland/44413250/

Politiet i Darmstadt opplyser i en pressemelding at kvinnene har forklart at mennene skal ha hatt sørasiatisk utseende. Natt til søndag arresterte politiet tre mistenkte menn fra Pakistan. Minst to av dem er asylsøkere, ifølge kringkasteren Deutsche Welle. Mennene er i alderen 28-31 år, melder Spiegel online. De tre mennene har siden blitt løslatt.

 

Hvor mye skal egentlig til for at noe endrer seg i Tysk politikk? Noen som tror hun overlever gjenvalg i 2017?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet.no/2016/06/01/nyheter/utenriks/tyskland/44413250/

 

Politiet i Darmstadt opplyser i en pressemelding at kvinnene har forklart at mennene skal ha hatt sørasiatisk utseende. Natt til søndag arresterte politiet tre mistenkte menn fra Pakistan. Minst to av dem er asylsøkere, ifølge kringkasteren Deutsche Welle. Mennene er i alderen 28-31 år, melder Spiegel online. De tre mennene har siden blitt løslatt.

 

Hvor mye skal egentlig til for at noe endrer seg i Tysk politikk? Noen som tror hun overlever gjenvalg i 2017?

.

Det er ikke umulig at hun kan bli gjenvalgt på bakgrunn av det faktum at det går godt øknomisk i Tyskland for tiden med blant annet lav arbeidsledighet:

http://www.aftenposten.no/okonomi/Tyskland-Laveste-ledighet-siden-gjenforeningen-i-1990-198661b.html

Lenke til kommentar

Og den lave arbeidsledigheten kommer til å fortsette, det er derfor de importerer arbeidskraft :)

Problemet er ikke at det kommer utlendinger til Tyskland, men at integreringen har langt igjen. Hvorfor ikke fokusere på det i stedet for å late som om utlendinger er magiske problemgeneratorer uten personlighet eller evne til å passe inn i et samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og den lave arbeidsledigheten kommer til å fortsette, det er derfor de importerer arbeidskraft :)

Problemet er ikke at det kommer utlendinger til Tyskland, men at integreringen har langt igjen. Hvorfor ikke fokusere på det i stedet for å late som om utlendinger er magiske problemgeneratorer uten personlighet eller evne til å passe inn i et samfunn.

.

Enig i dette.

Økt innvandring til Tyskland fører til lavere lønninger enn det ellers ville ha vært (ihvertfall i de sektorer hvor de nye innvandrerne får størst innpass). Dette fører til økt konkurransedyktighet hos tyske bedrifter (som kanskje ellers ville ha blitt lagt ned), og er således positivt. Dernest fører det potensielt til billigere produkter, som kommer den tyske befolkningen tilgode. De opprinnelige tyskere som får lavere lønn pga innvandringen enn hva de ellers ville ha fått, kan imidlertid på kort sikt oppleve dette som negativt, men også de vil ha glede av de andre effektene nevnt i de to foregående setninger.

På kort sikt vil også ansettelse av flere mennesker i flyktningmottak og liknende gi positiv sysselsettingseffekt. Det er mulig at den siste tids nedgang i tysk ledighet delvis kan tilskrives dette. Men tilsvarende effekt kan man få ved å ansette personer på Statens regning til å grave et hull og fylle det igjen. Derfor vil jeg ikke se på dette som spesielt positivt i seg selv, men mer et nødvendig onde for at de positive effekter nevnt ovenfor skal inntreffe etter hvert.

Dersom velferdsstaten blir for generøs, vil dette kunne trekke til seg uproduktive innvandrere som heller vil motta passiv stønad fra Staten enn å fø seg selv. Dette problemet kan løses ved friborgerskap.

Problemet mer religiøse ekstremister må selvsagt tas på alvor, og det er da viktig med overvåkning i miljøer hvor man kan mistenke planlegging av voldelige aksjoner. Man bør også bruke "hate speech" paragrafen mot religiøse autoriteter som bruker Koranens mange hatefulle vers til å spre hat (kollektive ærekrenkelser) mot de vantro, og på den måten "tvinge" landets muslimer over i en sekularisert utgave av Islam, som forhåpentligvis munner ut i full ateisme/agnostisisme etter flere tiår.

Personer som begår kriminelle handlinger, herunder voldtekt eller seksuell trakassering, må selvsagt få sin straff, men det er også viktig at alle flyktninger og andre innvandrere blir "opplært" i hvor lovens og anstendighetens grenser går når det gjelder oppførsel overfor det annet kjønn.

Lenke til kommentar

Og den lave arbeidsledigheten kommer til å fortsette, det er derfor de importerer arbeidskraft :)

Problemet er ikke at det kommer utlendinger til Tyskland, men at integreringen har langt igjen. Hvorfor ikke fokusere på det i stedet for å late som om utlendinger er magiske problemgeneratorer uten personlighet eller evne til å passe inn i et samfunn.

 

Hvis de importerer arbeidskraft, og de behøver arbeidskraft, hvorfor lagde Merkel avtalen med Tyrkia? Poenget med den avtalen er å redusere antall som kommer til nesten null.

 

De er ikke potensiell arbeidskraft og Tyskland trenger ikke mer arbeidskraft. For det første så er det 21 millioner arbeidsledige i europa. Dette er arbeidskraft som har utdanning. vestlige holdninger og tyskkunnskaper. I tilegg så vil det ta evigheter før migrantene lærer seg tysk og får utdanningen de trenger. Mange av dem, spesielt kvinner, vil aldri jobbe.

Endret av Camlon
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Og den lave arbeidsledigheten kommer til å fortsette, det er derfor de importerer arbeidskraft :)

Problemet er ikke at det kommer utlendinger til Tyskland, men at integreringen har langt igjen. Hvorfor ikke fokusere på det i stedet for å late som om utlendinger er magiske problemgeneratorer uten personlighet eller evne til å passe inn i et samfunn.

Hvis de importerer arbeidskraft, og de behøver arbeidskraft, hvorfor lagde Merkel avtalen med Tyrkia?

 

Ingen av de som kommer er potensiel arbeidskraft. Det er 21 millioner arbeidsledige i europa, og det vil ta evigheter før migrantene lærer seg tysk og får utdanning de trenger. Mange av dem, spesielt kvinner, vil aldri jobbe.

 

Fordi folk i Tyskland ba henne om det. Hun bestemmer ikke selv hva slags politikk hun kan føre, men hun har vært veldig klar på at Tyskland trenger flere arbeidere.

Lenke til kommentar

Fordi folk i Tyskland ba henne om det. Hun bestemmer ikke selv hva slags politikk hun kan føre, men hun har vært veldig klar på at Tyskland trenger flere arbeidere.

 

Så hun var populistisk? Hvorfor var hun ikke populist tidligere, så hadde hun sluppet å kollapse på meningsmålingene. 

 

Merkel gjorde ikke dette på grunn av populisme, men fordi hun forsto at Tyskland vil få økonomiske problemer om like mange kommer i år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at arbeidsledigheten går ned er at det må ansettes fler politifolk, leger, sykepleiere, tannleger, byråkrater, sosialarbeidere, kriminalomsorg, lærere, barnehageassistenter osv. osv. osv.

I Sverige kom kun 494 av 162.000 flyktninger seg i arbeid.

 

Med andre ord kommer dette til å bli et jævlig stygt regnestykke på sikt. Kostnadene for samfunnet er kumulative over tid, de kommer ikke på dag èn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fordi folk i Tyskland ba henne om det. Hun bestemmer ikke selv hva slags politikk hun kan føre, men hun har vært veldig klar på at Tyskland trenger flere arbeidere.

 

Så hun var populistisk? Hvorfor var hun ikke populist tidligere, så hadde hun sluppet å kollapse på meningsmålingene. 

 

Merkel gjorde ikke dette på grunn av populisme, men fordi hun forsto at Tyskland vil få økonomiske problemer om like mange kommer i år.

 

Du må slå opp populisme. Og økonomi tydeligvis. Tyskland har en av verdens sunneste økonomier, og den blir bare bedre og bedre.

 

Kom med bedre påstander og noen kilder hvis du vil leke med meg.

Lenke til kommentar

Du må slå opp populisme. Og økonomi tydeligvis. Tyskland har en av verdens sunneste økonomier, og den blir bare bedre og bedre.

 

Kom med bedre påstander og noen kilder hvis du vil leke med meg.

 

Du hevder at hun er enig med deg at migrantene bidrar positivt til den tyske økonomien, fordi de er potensiell arbeidskraft. Når jeg spurte deg hvorfor hun gjorde en returavtale med Tyrkia, så sier du det er fordi hun er beskymret for å miste velgere. Det er definisjonen på populisme. Men som sagt du lever i din egen boble, Merkel forstår godt at migrantene er ikke potensiell arbeidskraft, de er all hovedsak en økonomisk byrde. 

 

Tyskland gjør det greit nå, men de gjorde det bra før migrantene kom også, og da hadde de ikke like mye problemer med kriminalitet. 1 million migranter tåler Tyskland, men de vil begynne å merke det hvis det kommer like mange i år. Da vil de begynne å få svenske tilstander, med desperat mangel på boliger, budsjettunderskudd og skatteøkninger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du må slå opp populisme. Og økonomi tydeligvis. Tyskland har en av verdens sunneste økonomier, og den blir bare bedre og bedre.

 

Kom med bedre påstander og noen kilder hvis du vil leke med meg.

 

Du hevder at hun er enig med deg at migrantene bidrar positivt til den tyske økonomien, fordi de er potensiell arbeidskraft. Når jeg spurte deg hvorfor hun gjorde en returavtale med Tyrkia, så sier du det er fordi hun er beskymret for å miste velgere. Det er definisjonen på populisme. Men som sagt du lever i din egen boble, Merkel forstår godt at migrantene er ikke potensiell arbeidskraft, de er all hovedsak en økonomisk byrde. 

 

Tyskland gjør det greit nå, men de gjorde det bra før migrantene kom også, og da hadde de ikke like mye problemer med kriminalitet. 1 million migranter tåler Tyskland, men de vil begynne å merke det hvis det kommer like mange i år. Da vil de begynne å få svenske tilstander, med desperat mangel på boliger, budsjettunderskudd og skatteøkninger. 

 

Hvis du skal sitere meg, så får du faen ta meg gjøre det riktig! Dette er billige triks, og jeg gidder faen ikke være med på en slik diskusjon! Du får retorisere foran speilet i stedet, det er nok de eneste diskusjonene du er i stand til å vinne!

Lenke til kommentar

Hvis du skal sitere meg, så får du faen ta meg gjøre det riktig! Dette er billige triks, og jeg gidder faen ikke være med på en slik diskusjon! Du får retorisere foran speilet i stedet, det er nok de eneste diskusjonene du er i stand til å vinne!

Dette er et perfekt eksempel på hvordan innvandringsdebatten blir sensurert. Istedenfor å forklare, så velger Shruggie først å svare utrolig kort, og så blir sur fordi han mener jeg feilsiterte han.

 

Om han ble feilsitert vet jeg ikke, fordi Shruggie gadd aldri å forklare hva som ble feilsitert. Samtidig så angriper han meg, istedenfor å fokusere på argumentene.

 

Det er lett å le av slikt når de fleste her på forumet driver ikke med slike hersketeknikker, men når slike folk får makt så ender vi opp med politisk sensur som i Sverige.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvis du skal sitere meg, så får du faen ta meg gjøre det riktig! Dette er billige triks, og jeg gidder faen ikke være med på en slik diskusjon! Du får retorisere foran speilet i stedet, det er nok de eneste diskusjonene du er i stand til å vinne!

Dette er et perfekt eksempel på hvordan innvandringsdebatten blir sensurert. Istedenfor å forklare, så velger Shruggie først å svare utrolig kort, og så blir sur fordi han mener jeg feilsiterte han.

 

Om han ble feilsitert vet jeg ikke, fordi Shruggie gadd aldri å forklare hva som ble feilsitert. Samtidig så angriper han meg, istedenfor å fokusere på argumentene.

 

Det er lett å le av slikt når de fleste her på forumet driver ikke med slike hersketeknikker, men når slike folk får makt så ender vi opp med politisk sensur som i Sverige.

 

Slå opp sensur også, er du snill. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...