Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

port forward problemer. finner ikke ports, får ikke satt opp server


Anbefalte innlegg

Sitter og prøver å fikle fram en Ark server nå og har hatt forskjellige servere opp igjennom gående uten problemer før. Men der jeg er nå, med den routeren jeg har nå så får jeg ikke ting til å gå opp i det heletatt.

 

Før kunne jeg bare legge til ports i lista på routeren og så var de åpne. Når jeg skjekker ports nå så er de låst, tilogmed :80 er låst, ifølge http://portchecker.co/check (canyouseeme.org åpner seg ikke her lenger)

 

Noen som kan hjelpe meg å finne ut av dette?

 

Har Nextgentel fiber på 60/60

Inteno dg301 iopsys

 

Akkurat nå er det 2 pc'er kobla på Inteno, og den er plugga rett i fiber, ellers er det 2 switcher til på nettet og ett par andre pc'er og utstyr i huset.

 

Edit:

Jeg har forresten 1 eneste port åpen, som går til RealVNC. Jeg kan ikke huske jeg gjorde no spesielt når jeg satte opp den porten, den bare funker.

 

Edit 2:

Nextgentel har ikke blokkert portene, og det eneste de kunne gjøre for meg var å gi meg en guide på hvordan man åpner porter, men det var bare samme metode som jeg hadde brukt, og forklarer ikke meg hvorfor porter som skal være åpne, tilogmed er låst.

Endret av Profanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du roter med en gammel klassiker her.

Port 80 skal du ikke røre og herje med på FORWARDING siden, grunnen til at du ser denne nevnt i guider er at de snakker om BRANNMUREN, her må du åpne for trafikk, men det å åpne en port i brannmuren er ikke det samme som å forwarde en port.

 

Så til hvor problemet ditt er, du MÅ ha en server kjørende som svarer på den porten for at canyouseeme og lignende tjenester skal fungere, da de må ha noen på innsiden som svarer.

Portforward.com har ett program som fungerer som server og lar deg teste om porten er åpen.

Så fungerer dette verktøyet så er forwardingen vellykket og neste trinn er feilsøking med serveren du har valgt.

Lenke til kommentar

Roter ikke med 80 porten, men har brukt den som en indikasjon på at alt er riktig tidligere på canyouseeme.org og slikt, hvis portene jeg skal åpne ikke funker:P

 

Servern er oppe og kjører på pc'en, og har vært oppe og kjørt siden klokka 10 på morgen i dag ca.

Portene den trenger er 7777 og 27015

 

Etter en annen post om samme problem så hadde den personen brukt no program for å finne ut hvilke porter clienten prøver å få svar i fra, og da fikk han opp en liste med ports servern bruker og prøvde dem så jeg har åpna de samme portene som han, + 7777 og 27015

 

Lista med ports jeg har åpna er i bildet under.

 

Jeg satt og fikla litt til nå, og tilslutt la jeg inn den network utilities programmet til portforward.com og oppdaga en merkelig ting. Før jeg brukte programmet til å skjekke dem så funka ingen av dem. Når jeg skjekka port 7777 så var den åpen i programmet, så da skjekka jeg på den nettsida igjen og da var plutselig den åpen, men ingen av de andre, så prøvde jeg programmet igjen og skjekka port 26900 og da sa den at den var åpen, så da skjekka jeg nettsida igjen og så at den var åpen der og, men da var 7777 blitt stengt igjen. Jeg kan finne den ene porten jeg skjekker med portforward programmet, men bare mens jeg skjekker den.

 

Edit:

Jeg har slått av firewall i windows (win10)

Er det noe jeg glemmer å gjøre for å få det til å funke da? Må jeg reboote router etter å ha åpna porter? vente noen minutter? restarte servern? Har prøvd alle mulige kombinasjoner av ting jeg har gjort tidligere og nye ting jeg har lært i det siste:P Routern jeg hadde på ADSL for noen år siden var bare "plug'n'play til alt og der var det også bare å skrive port og local ip så bare funka det. Blir gal i huet av detta her :C

post-122333-0-49068400-1464627981_thumb.png

Endret av Profanity
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke komme noen vei på egenhånd her. Har en kompis som skulle prøve å kikke litt innom som jobber med IT, men tror ikke han har vært inne og sett enda.

 

Bestemte meg for å prøve canyouseeme.org igjen og i dag funker nettsida dems for meg. Servern jeg skal ha opp har port 7777 som serverport og 27015 som query port.

 

På canyouseeme.org så sier den at 7777 er "connection refused" mens 27015 er "no route to host"

 

Edit:
Har forresten alltid kunnet joine servern på LAN, så det er noe som funker, men er sikker på at det er ports det stopper på, og hittil er det ingen som skjønner hva som er galt

Endret av Profanity
Lenke til kommentar

Når ruteren ikke er samarbeidsvillig (pga dårlig ruter eller at din isp kontrollerer den) så kan du få serveren til å kontakte klienten istedet, altså, den sender request til klienten og åpner deretter opp for kommunikasjon den andre veien istedet for å vente på innkommende. For da går det gjennom NAT'en. Du kan eventuelt programmere "et mellomledd", en liten programsnutt som sender denne requesten ut, og samme programsnutt videresender dataene lokalt til serveren, en slags proxy. Antakeligvis for avansert for deg uansett.

Endret av VampireLord
Lenke til kommentar

Ikke for avansert til at jeg kunne prøvd meg på det, men kunne trengt noen pekepinner:P

 

Men nå ser det plutselig ut som det funker. Finner servern i serverlist, men portene er fortsatt stengt da ifølge canyouseeme.org:P

 

Usikker på hva som skjer hvis jeg restarter servern, som jeg har nødt til å gjøre over helga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...