Gå til innhold

Lagde ved en tilfeldighet batteri som kan lades minst 200 000 ganger


Anbefalte innlegg

 

 

Alltid spanande med forsking på batteri, men det dukkar opp mange artiklar om superbatteri gjennom eit år, utan at det skjer noko revolusjon.

 

Er et forresten tilfeldig når dei bevisst bytta ut litium med gull for å teste effekten? Hadde dei hatt gull på ei hylle o det falt oppi eksperimentet så ville eg sagt det var tilfeldig, men ut frå teksten så les eg det som at dei gjorde det dei prøvde på, men vart berre overraska over resultatet.

Nei, dette med at oppdagelsen var et "uhell" er bare medias måte å spille det frem på. Da det å plutselig oppdage noe ved et uhell er relatert til de store oppdagelsene som penecilin og lignende. Medias drøm er å en gang kunne skrive f.eks "teknologiverdens svar på penecilin" osv.... Man merker at folk i media generelt er søppel, sannsynligvis tek.no sine skribenter som har lagt på dette med at det var et uhell, med mindre dem bare kjørte hele artikkelen i google translate da... Også sannsynlig.

De skulle teste en annen lagringsvæske for batterier; en gele istedet for flytende. Og da oppdaget de at batteriet "ikke ville dø".

Så formålet med eksperimentet var noe helt annet enn batteri-levetiden.

Så ja, oppdagelsen kan sies å være et uhell.

 

elektrolytt mener du.... og en av hovedkriteriene når man tester en elektrolytt er hvor mange ladesykluser et batteri kan håndtere. Resultatet kan være oppsiktsvekkende, men noe "uhell" er det ....... LANGT.... ifra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

@Serpentbane:

Eller som med Nikola Tesla, at noen av teoriene hans forsvant med historien, og han mistet også økonomisk støtte  mens han holdt på å designe det spesielle tårnet sitt når de rundhåndede bidragsyterne forstod at alle kunne høste gratis strøm fra luften.

Historien viser oss at Tesla var helt ute å kjøre med mange av hans teorier. Han bommet rett og slett på hva elektrisitet var for noe.

Du må slutte å lese nyhetsspeilet, for det vil få hjernen din til å råtne.

 

 

 

Ok, vet ikke helt hva nyhetsspeilet er for noe jeg. Ellers så har jeg nå funnet den informasjonen fra et eller annet diskusjonsinnlegg her på diskusjon.no  ;)

 

Men, til saken, hva er det med "forsvunnet viten" som er vanskelig å forstå her? Det er jo ikke slik at de forstår hvordan tårnet var ment å skulle fungere vel? Noe jeg har sett er synsing om at Nikola forstod en eller annen glemt egyptisk kunnskap, der det skulle være et vannreservoar nær bunnen for at innretningen skulle fungere.

 

Og ja jeg har fått med meg at Nikola hadde et forhold til en due, eller hva det gikk i. Betyr jo ikke at mannen skal eksluderes fra vitenskapen for det. Mannen var jo også et geni vitenskapelig sett, og har også bidratt mye til ting vi kan glede oss over. Så hva er du du tenker?

Lenke til kommentar

 

 

@Serpentbane:

Eller som med Nikola Tesla, at noen av teoriene hans forsvant med historien, og han mistet også økonomisk støtte  mens han holdt på å designe det spesielle tårnet sitt når de rundhåndede bidragsyterne forstod at alle kunne høste gratis strøm fra luften.

Historien viser oss at Tesla var helt ute å kjøre med mange av hans teorier. Han bommet rett og slett på hva elektrisitet var for noe.

Du må slutte å lese nyhetsspeilet, for det vil få hjernen din til å råtne.

 

 

 

Ok, vet ikke helt hva nyhetsspeilet er for noe jeg. Ellers så har jeg nå funnet den informasjonen fra et eller annet diskusjonsinnlegg her på diskusjon.no  ;)

 

Men, til saken, hva er det med "forsvunnet viten" som er vanskelig å forstå her? Det er jo ikke slik at de forstår hvordan tårnet var ment å skulle fungere vel? Noe jeg har sett er synsing om at Nikola forstod en eller annen glemt egyptisk kunnskap, der det skulle være et vannreservoar nær bunnen for at innretningen skulle fungere.

 

Og ja jeg har fått med meg at Nikola hadde et forhold til en due, eller hva det gikk i. Betyr jo ikke at mannen skal eksluderes fra vitenskapen for det. Mannen var jo også et geni vitenskapelig sett, og har også bidratt mye til ting vi kan glede oss over. Så hva er du du tenker?

 

 

Tesla er ikke ekskludert fra vitenskapen, han er høyt respektert, han har en av grunnenhetene i SI-systemet oppkalt etter seg, en ære som det er få som har.

 

Det er derimot lite sannsynlig at han hadde noen revolusjonerende og riktige ideer som vi ennå ikke har funnet ut av så mye senere, og så mye som vår forståelse av fysikk og elektrisitet har utviklet seg på den tiden.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så den tanken Nikola hadde om å høste elektristet fra lufta (jordens magnetfelt), det var bare rent vissvass det da?

Rent vissvass er det det ikke. Det er mulig å høste elektrisitet fra magnetfelt, men ikke statiske magnetfelt. Nå kan det argumenteres for at jordas magnetfelt ikke er statisk, men i denne øvelsens praktiske formål så vil det fremstå som det. Mengden energi man vil være i stand til å høste er så liten at det med alt vi kjenner av teknologi i dag, at det vil fremstå som totalt bortkastet å forsøke å bruke magnetfeltet som en energikilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får nok se hva som skjer der. Ville ikke overrasket meg hvis apple spanderte noen milliarder dollar for o kjoepe patentet bare for å legge det hele på is.

 

Grunnen til at de fleste bytter ut sine pads og mobiler er at batteriet blir dårlig. Da blir dem varme som faen å blir trege/lagger. Noe mange antaglig ikke skjoenner skyldes batteriet.

 

Så er det jo veldig vanskelig å bytte batterier idag, enda vanskeligere å finne orginale batterier til en orntlig pris.

 

Det er helt uproblematisk å finne en telefon du kan kjøpe en telefon med et batteri som kan byttes. Det er kundene selv som har valgt å kjøpe telefoner som er limt fast. Kundene velger fancy design og status foran funksjon, og det gjelder vel egentlig de fleste produktgrupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kommer garantert ikke på markedet før det ikke lenger truer inntjeningsmodellen til en eller annen rik familie,gruppering eller selskap der ute i verden...

 

Verden hadde vært et mye bedre sted for alle dersom nettopp dette ikke bremset utviklingen i verden.

 

Dette er i stor grad konspirasjonsteorier at noen familier stopper alt av teknologisk utvikling i markedet. Det måtte i så fall være at man melker utviklingen på sin egen teknologi. Teknologi presser seg fram når den er klar, og er ny teknologi god nok, vil den ikke kunne holdes tilbake. Ja, det finnes unntak, spesielt i den grad at ting kan bremses, men det er stort sett det hele.

Lyspærekonspirasjonen fantes inntil sparepærene kom :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...