Gå til innhold

Dells nye 4K-skjerm er på 43 tommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes størrelsen er deilig. Er minimalt med hodebevegelse selv om jeg sitter veldig nærme, si en 40-50cm. Andre skjermen som er tilkoblet her er TV, og da går jeg og setter meg i godstolen eller på sofaen som regel. Eller så gløtter jeg bort på den.

Hodebevegelser er maks kanskje 5 grader. Ellers gjør øynene det meste. Men jeg passer også på å se ut av vinduet med noen minutters mellomrom for at de ikke skal bli slitne.

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei, hadde skjermen vært fra et annet selskap enn Hell - øh, Dell - hadde jeg kanskje vurdert den.

 

Hva snakker du om. Dell lager gode skjermer som varer og varer år etter år er min erfaring. Skal man ha en ren gaming skjerm, så ser man andre steder, men Dell har heller ikke hatt den målgruppen. Dog de har faktisk en TN skjerm nå med G-Sync da. En kamerat av meg har en Dell 2405 som funker fint enda, og den er fra 2005...så 11 år gammel.

 

Av totalt 5 stk Dell U2711 jeg har hatt, har 4 feilet innen ett år. Av 2 stk Dell U3014 jeg kjøpte etterpå, feilet begge to innen et halvt år.

 

Så nei, Dell lager verken gode skjermer, eller har god kundeservice. Etter min erfaring, vel og merke, og den kan du lese her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1284141

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1540489

Ja, din opplevelse med totalt 7 dell-skjermer er jo representativt for de millioner av skjermer Dell har laget oppigjennom.

 

Eller kanskje ikke?

 

Tipper du hadde en skikkelig bedriten opplevelse med kundeservice hos Dell også? Sånn for å toppe kaka.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ingen som la merke til DVI til VGA overgangen som blir brukt på bildet? Pinlig må jeg si når man reklamerer for 4k

 

 

 

 

- Jeg la merke til det..., det er ikke direkte pinelig...

Det kommer helt an på hvordan man ser på det.

 

I forbindelse med UHD-4k så ja, det virker litt merkelig..., men tar man i betraktning at det her er snakk om muligheten til koble opp 4 systemer til en skjerm så gir det mer mening.

Da det her er snakk om 4stk. "1920*1080"-skjermer i en.

"1920*1080"-skjermer fungerer helt fint via VGA/DVI-grensesnittet.

 

Dagen dem kommer med UHD-8k med mulighet til å koble opp 4 systemer til en skjerm, da vil det gi mindre mening med VGA/DVI, men ikke fulstendig meningløst.

Man får jo selvsagt mest nytte av en slik skjerm med 4stk. UHD-4k-skjermsignaler, men fungerer nok fint også med "FULL-HD".

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, hadde skjermen vært fra et annet selskap enn Hell - øh, Dell - hadde jeg kanskje vurdert den.

Hva snakker du om. Dell lager gode skjermer som varer og varer år etter år er min erfaring. Skal man ha en ren gaming skjerm, så ser man andre steder, men Dell har heller ikke hatt den målgruppen. Dog de har faktisk en TN skjerm nå med G-Sync da. En kamerat av meg har en Dell 2405 som funker fint enda, og den er fra 2005...så 11 år gammel.

Av totalt 5 stk Dell U2711 jeg har hatt, har 4 feilet innen ett år. Av 2 stk Dell U3014 jeg kjøpte etterpå, feilet begge to innen et halvt år.

 

Så nei, Dell lager verken gode skjermer, eller har god kundeservice. Etter min erfaring, vel og merke, og den kan du lese her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1284141

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1540489

Ja, din opplevelse med totalt 7 dell-skjermer er jo representativt for de millioner av skjermer Dell har laget oppigjennom.

 

Eller kanskje ikke?

 

Tipper du hadde en skikkelig bedriten opplevelse med kundeservice hos Dell også? Sånn for å toppe kaka.

Han har da aldri påstått noe sånt. Men har du representantive tall for disse millionene av skjermer? AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, hadde skjermen vært fra et annet selskap enn Hell - øh, Dell - hadde jeg kanskje vurdert den.

 

Hva snakker du om. Dell lager gode skjermer som varer og varer år etter år er min erfaring. Skal man ha en ren gaming skjerm, så ser man andre steder, men Dell har heller ikke hatt den målgruppen. Dog de har faktisk en TN skjerm nå med G-Sync da. En kamerat av meg har en Dell 2405 som funker fint enda, og den er fra 2005...så 11 år gammel.

 

Av totalt 5 stk Dell U2711 jeg har hatt, har 4 feilet innen ett år. Av 2 stk Dell U3014 jeg kjøpte etterpå, feilet begge to innen et halvt år.

 

Så nei, Dell lager verken gode skjermer, eller har god kundeservice. Etter min erfaring, vel og merke, og den kan du lese her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1284141

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1540489

Ja, din opplevelse med totalt 7 dell-skjermer er jo representativt for de millioner av skjermer Dell har laget oppigjennom.

 

Det har jeg da heller aldri påstått.

 

Som du ser skrev jeg "etter min erfaring", da jeg er fullt klar over at dette er høyst anekdotisk. Men det er min erfaring, som er nok til at JEG holder meg unna Dell, og til at jeg mener at andre KAN ha interesse av å høre min erfaring.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

 

 

 

Prisen på denne var ikke så alt for avskrekkende må jeg si.

Nei, hadde skjermen vært fra et annet selskap enn Hell - øh, Dell - hadde jeg kanskje vurdert den.

 

Hva er galt med Dell? Alt jeg har hatt av Dell har vært superb i kvalitet. Er det prisen eller noe med spesifikasjonene som gjør at Dell ikke faller i nåde? Kunne vært interessant å høre.

 

Se min post lenger oppe.

 

Etter at jeg begynte å bruke UPSer med overspenningsvern har jeg ikke hatt problemer med at skjermer og annen elektronikk går i stykker. Later til at noe elektronikk er mer følsom enn andre. Ingen av de jeg kjenner med Dell skjerm kan rapportere om slike problemer du sikter til her. Ikke et enkelt scenario dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...