Gå til innhold

Forstyrrelser på høyre halvpart av en Dell 27"


Aetius

Anbefalte innlegg

Det ser ut til at en av mine fine nye 27" Dell-skjermer har utviklet et problem.

 

Det er forstyrrelser på høyre halvpart av den ene skjermen, og NØYAKTIG høyre halvpart, noe som for meg indikerer et problem med Dual-Link DVI. Jeg har derfor:

 

- Prøvd begge DVI-innganger på skjermen. Resultat: Ingen forskjell.

- Kjøpt ny DVI Dual Link skjermkabel. Resultat: Ingen forskjell.

- Prøvd annen utgang fra skjermkortet. Resultat: Ingen forskjell.

- Kjørt LCD conditioning på skjermen. Resultat: Ingen forskjell.

 

Sjekk bilder her og her.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Vel, jeg har nå vært i kontakt med Dells techsupport en del ganger etter at tråden ble startet, og tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering.

 

De første to svarene jeg fikk fra dem var idiotsvar. Beklagelig ordbruk, men beskrivende, så jeg lar det passere. Ingen vits i å gå i detalj, men de vitnet om et rekordforsøk i inkompetanse fra supportpersonens side. Heldigvis forsvant hun raskt, og ble erstattet av en hyggelig kar som kunne sine ting. Han ordnet det raskt slik at jeg fikk besøk av et bud med ny skjerm.

 

Vent, sa jeg ny?

 

Ikke ny. Brukt. Uten den berømmelige kalibreringsrapporten fra fabrikken, som er litt av poenget med disse skjermene. Skjermene jeg kjøpte for tre måneder siden er rev A00, mens den budet kom med hadde en liten merkelapp over det, hvor det stod Rev A04. Jeg mistenker at skjermen er en Dell har fått inn på reklamasjon, og som de så har lagt inn ny firmware i og sendt til meg som erstatningsskjerm, uten å teste om den faktisk fungerte som den skulle.

 

For det gjorde den nemlig ikke. Høyre del av bildet hoppet med ujevne mellomrom noen piksler til venstre, for så å hoppe tilbake. Jeg utsatte skjermen for de samme testene som jeg utførte med den første skjermen (se første innlegg), i tillegg til at jeg koblet den på en annen PC, uten noen endring i resultat.

 

Jeg tok kontakt med Dell og avtalte at de skulle sende ut nok en erstatningsskjerm. Til tross for at jeg gjorde oppmerksom på at jeg måtte ha minimum en time eller to varsel på forhånd, før budet kom, slik at jeg kunne rekke å komme meg hjem fra jobb, dukket budet hver gang opp to min etter at han ringte.

 

Men kudos til budet for å levere minnekrotet jeg glemte i den første skjermen til jobb, uten å klage. :thumbup:

 

Uansett, budet kom innom med en ny skjerm her om dagen, og den har jeg ennå.

 

Vent, sa jeg ny igjen?

 

Min feil. Også den var Rev A04, og nei, heller ikke den fungerer. Den har samme problem som forrige, bare i mindre grad, i tillegg til at det er noe galt med baklyset, slik at skjermen kan flimre eller bli mørkere helt uprovosert, og med ujevne mellomrom. Ikke noe jeg kan stole på til fotoarbeid, altså. Og ja, automatikken for styring av lysstyrke og kontrast er slått av.

 

Tre av totalt fire U2711 som har vært i hus, har altså vært defekte. Da Dell kontaktet med i dag for å høre hvordan det gikk, ba jeg om å få heve kjøpet, evt få en fabrikkny skjerm dersom de ikke godtar heving. Jeg har helt mistet tiltroen til disse skjermene nå, til tross for at min gjenværende fungerer tilsynelatende helt greit.

 

Jeg har også bedt en kontakt hos Dell om å revurdere praksisen med å sende ut reklamasjonsskjermer som erstatningsprodukt til kunder. Jeg VET ikke om det er det som skjer, men jeg har en kraftig mistanke. Så får vi se hva kommentarene fra Dell blir.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...
  • 1 år senere...

Bare for å oppdatere litt:

 

Til sammen har jeg nå hatt fem U2711 innenfor døren, og fire av dem har feilet. Jeg har etter en del mas fått fabrikknye skjermer som erstatning fra Dell, og en av dem feilet også etter en tid. Jeg fikk da en nyere modell som erstatning, som jeg solgte ubrukt. Jeg vet dermed ikke hvordan det gikk med den. Jeg har dermed en U2711 fremdeles, som samboeren min har overtatt. Den fungerer fremdeles greit.

 

Jeg kjøpte siden to stykk Dell U3014, som har vist seg å ha sin egen rekke av problemer. Lenke til tråden.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Denne praksisen til Dell er dessverre velkjent, og er den eneste grunnen til at jeg ikke har orket å klage på min egen U2711. Har ujevn og for kraftig bakgrunnsopplysning, pluss et merkelig problem med et par linjer på skjermen. Det gjelder to vannrette linjer på kanskje et par piksler i høyden konstant sliter med oppdateringen eller noe lignende. Ser rett og slett ufokusert ut. Forekommer riktignok bare når det er mye gråtoner som blir vist, så klarer å leve med det selv om det er veldig tydelig.

 

 

Er selv veldig skuffet og irritert over returpraksisen til Dell på et såpass dyrt produkt, helt håpløst egentlig. Er vel ingen andre produsenter som driver på dette viset i denne priskalssen?

Endret av HMKongen
Lenke til kommentar

Denne praksisen til Dell er dessverre velkjent, og er den eneste grunnen til at jeg ikke har orket å klage på min egen U2711. Har ujevn og for kraftig bakgrunnsopplysning, pluss et merkelig problem med et par linjer på skjermen. Det gjelder to vannrette linjer på kanskje et par piksler i høyden konstant sliter med oppdateringen eller noe lignende. Ser rett og slett ufokusert ut. Forekommer riktignok bare når det er mye gråtoner som blir vist, så klarer å leve med det selv om det er veldig tydelig.

 

 

Er selv veldig skuffet og irritert over returpraksisen til Dell på et såpass dyrt produkt, helt håpløst egentlig. Er vel ingen andre produsenter som driver på dette viset i denne priskalssen?

Hej HMKongen

 

Jeg er rigtig ked af at høre, at du har problemer med din U2711.

Hvis du sender mig lidt billeder, samt servicetag i en privat besked, så ser jeg gerne nærmere på sagen.

 

På forhånd tak.

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...