Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mye angrep.. !


Anbefalte innlegg

Mulig dette er litt off-topic...

Men vær overbærende med meg :roll:

 

Jeg har vært bort i et program som tracker IP-adresser (URL'er) osv. Det var et veldig visuelt program, dvs man så hvilke land på et verdenskart man var innom på veien frem til der den opprinnelige IPen var.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med navet på programmet??

 

Takk på forhånd!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig dette er litt off-topic...

Men vær overbærende med meg :roll:

 

Jeg har vært bort i et program som tracker IP-adresser (URL'er) osv. Det var et veldig visuelt program, dvs man så hvilke land på et verdenskart man var innom på veien frem til der den opprinnelige IPen var.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med navet på programmet??

 

Takk på forhånd!!

neotrace.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg er av den oppfatning at å få forskjellige typer "angrep" hver dag er en selvfølge med bredbånd, ihvertfall hvis du henger på IRC. Der er det jo folk som faktisk ikke vet at de driver og "haxxer" andre, fordi d som oftest skjer bak ryggen deres via et trojan, så hvis du syns pcen din oppfører seg merkelig en dag. Hvorfor ikke ta en sjekk...? :)

Det har skjedd meg noen ganger at virus/spybots/trojaner har lagt seg inn hos meg, selvom jeg har firewall og antivirus (som kontinuerlig blir oppdatert) og da merker jeg det som oftest ganske fort. I form av merkelige slowdowns, ja, generellt sett småfeil som ikke bare skal oppstå...

En scan en gang eller flere i mnden, er lurt, uansett hva software du har... :yes:

Lenke til kommentar

Chris88: stort sett alle domener har en abuse@domene email alias for å få inn tips om kompromiterte pcer eller ulovlig aktivitet på nettet.

 

hvis du finner f.eks at du blir angrepet av 1 maskin på nextgentel, så sender du en mail til [email protected] eller noe sånt (gjør ett oppslag i whois for å sjekke)

 

Merk at de trenger endel info for å komme videre - i tillegg til IP trenger de klokkeslett og det du har av logger i firewallen.

Lenke til kommentar
Chris88: stort sett alle domener har en abuse@domene email alias for å få inn tips om kompromiterte pcer eller ulovlig aktivitet på nettet.

 

hvis du finner f.eks at du blir angrepet av 1 maskin på nextgentel, så sender du en mail til [email protected] eller noe sånt (gjør ett oppslag i whois for å sjekke)

 

Merk at de trenger endel info for å komme videre - i tillegg til IP trenger de klokkeslett og det du har av logger i firewallen.

Takk torbjørn.

 

Satt opp skikkelig firewall og konfigurerte den.

Har ikke fått noen idag *grin*

Lenke til kommentar

7819 intrusions blocked since install (ca. 10 måneder siden)

41 of those have been high-rated

 

Og da må du regne med at NextGenTel ruteren min avtar en del av det... når jeg hadde Chello hadde jeg over 100.000 blokkerte intrusions på ett år, og flere tusen av de var high-rated.

 

Med andre ord... så lenge det faktisk er blokkert, er det jo i orden... det er de det ikke står noe om du skal være redd for, heheh... *grin*

Lenke til kommentar
Dette minner meg på at eg må installere firewall software siden eg har disablet firewallen i netopia routeren.

Uansett en gode idè tror jeg... min er enablet, og jeg har alikevel hundrevis av mistenkelige kommunikasjoner og intrusions i måneden. Dessuten blir vel ikke routeren oppdatert jevnlig? Så mitt inntrykk er at det ikke er trygt å stole på den alene. Sier heller ja takk, begge deler jeg ;)

Lenke til kommentar
Mulig dette er litt off-topic...

Men vær overbærende med meg :roll:

 

Jeg har vært bort i et program som tracker IP-adresser (URL'er) osv. Det var et veldig visuelt program, dvs man så hvilke land på et verdenskart man var innom på veien frem til der den opprinnelige IPen var.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med navet på programmet??

 

Takk på forhånd!!

Tror du mener Visualroute fra visualware. Veldig morsomt program, føler deg som om du er med i en "gammel" amerikansk film 70-80 tallet hvor de skal prøve å spore telefonsamtaler, så følger de med på en skjerm som viser en strek som går fra en by til en annen osv... lol

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...