Gå til innhold

Amen fyren


Riki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

 

 jeg forkynner deg med det gode budskapet.

Hvis det "gode" budskapet er mytene om jesus eller andre religiøse myter er det nok ikke amen du kommer til å høre, men et lattermildt snøft halvfullt av forakt over mennesker som er så nedsnødde at de fremdeles tror på dette eldgamle ignorante og hatefulle mølet....

 

Eller kanskje rett og slett A-man, som betyr humans...

Lenke til kommentar

Alle religioner ligger der som en fin "brannmur" mot å ta saken under videre intellektuell etterforskning. SÅ mange religioner må jo bety at alle er falske. Hvis vi bare kommer menneskene litt i forkjøpet her så legger de vekk alle slike tanker, FØR de begynner å virkelig grave i det med hjernene sine.

Lenke til kommentar

Det er derfor det blir rekruttert ondskap bak kulissene, slik at kredibilitet forsvinner på magiskt vis. :) (BEGGE VEIER)

 

Århundrets spørsmål: Kan du finne noen tegn på at guder ønsker at ting i verden skal være klart og åpenlyst i alle saker? Eller er det forkludring som er drivkraften bak alt, selv religion?

Endret av VampireLord
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det som ser det som ser "ondskap" "kredibilitet" "kulisser" er ikke det samme og er det som ikke er mørkt men likevel kan se mørket

 

Hva er det?

Lenke til kommentar

 

uten å trekke en konklusjon om at det er en viss skadefryd mellom de, og det bidrar til å forkludre ting.

Det er din konklusjon... Min er at religiøse, spesielt kristne her i landet, faktisk tror det er TRADISJON å tro på gud her i landet, selvsagt uten å ha den ringeste tanke på at kristendommen har vært tvunget på oss i 95% av tiden den har vært her og at den "tradisjonen" ikke var selvvalgt...

 

Enn så lenge har også kristne "forkjørsrett" i det aller meste, de mottar over fem milliarder av våre skattepenger hvert eneste år slik at overtroen skal overleve og lovene vår er fremdeles i favør av kristen overtro, noe kristne selvsagt syntes er både rett og rimelig, mens de som ønsker et sekulært samfunn selvsagt finner slike fortrinn uforenelig med våre sekulære (liksom) verdier.

 

Problemet er vel at en del stortings representanter (og onkler....) sverger til kristen overtro også, og derfor opprettholder hegemoniet til kristen overtro... Dessverre...

 

Dette må selvsagt bekjempes slik at ingen er favoritisert og selvsagt må all statsstøtte stoppes til ALLE tros og livssyn, da det ikke er statens oppgave å sponse religiøse fantasier eller livssyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

*nikker* Amen!

Du må først vente før jeg forkynner deg med det gode budskapet. Så kan du si "*nikker* Amen!"

 

Jesus Kristus er Jehovas ypperste vitne

 

Åpb 1:5 : Jesus Kristus, det troverdige vitne, den førstefødte blant de døde og herren over kongene på jorden. Åpb 3:14 : Detter sier han som er amen, det troverdige og sanndrue vitne, opphavet til Guds skapning. Joh 18:37: Jesus svarte. Jeg er dertil født og dertil kommet til verden at jeg skal vitne for sannheten. Hver den som er av sannheten, hører min røst.

 

Joh 17:6: Jeg har åpenbart ditt navn ( Jehova ) for de mennesker som du ga meg av verden og jeg har kunngjort dem ditt navn og jeg vil kunngjøre dem det. Joh 14:9: Den som har sett meg, har sett Faderen. Navnet Jesus betyr Jehova er frelse.

Lenke til kommentar

 

 

Jesus Kristus er Jehovas ypperste vitne

Altså, en fyr vi ikke vet om eksisterer er ypperste vitne? :)

 

 

vel, jeg kan ivertfall vitne på at det er virkelig, og det kan også millioner andre. Gud er der, jeg overså ham lenge men tilslutt viste han seg, og når jeg i en alder av 37 klarte å se det så klarer nok du det også. På dette forumet har jeg lest om sanndrømmer, deja vu, holografisk universe, hitlers 1000 årige rike (forfalskningen av Jesus kommende 1000 årige rike), "new age" bevegelsen på 60-tallet (ny alder betyr slutten på hvilken alder?), konspirasjonsteoretikere som pusher gull, sølv og andre ting, UFO-teoriene til Erik Von Danichen etc.. Du får svaret på alt i bibelen.

 

Tenk deg nøye om nå... Hvis du har en følelse av at noe ikke "stemmer helt" med det du blir fortalt av ateistene på skolen, så har du helt rett i det. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde på følelsen at noe ikke "stemte helt" med alt i kristendomsundervisningen, skolegudstjenesten, feltgudstjeneste, militærpresten, radiogudstjenesten og all kristenpropagandaen på tv'en. Så fant jeg ut at alt bare har vært løgn hele tiden.

 

Det er millarder av mennesker som aldri har sett snurten av det du preker om.

 

Og jeg kan hvertfall vitne på at det ikke er virkelig. Jeg drepte guden din for lenge siden.

Lenke til kommentar

Jeg hadde på følelsen at noe ikke "stemte helt" med alt i kristendomsundervisningen, skolegudstjenesten, feltgudstjeneste, militærpresten, radiogudstjenesten og all kristenpropagandaen på tv'en. Så fant jeg ut at alt bare har vært løgn hele tiden.

 

Det er millarder av mennesker som aldri har sett snurten av det du preker om.

 

Og jeg kan hvertfall vitne på at det ikke er virkelig. Jeg drepte guden din for lenge siden.

 

tja ... det eneste vi er enige i er at noe ikke "stemmer helt" med mye av mainstream-kristendommen. mye av det er direkte avskrekkende og en del skurrer også mht det bibelen sier, som jeg prøver å forholde meg til. at kristendom skulle være sånn jeg opplever det nå hadde jeg ikke trodd da.

Endret av marius77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bibelen viser at Kristus Jesus avviste Satan, Guds fiendes, tilbud om herredømmet over denne verdens politiske riker. ( Matt 4:8) Historien viser at slike ulv-lignende mennesker fikk mange til å vende seg bort fra bibelens normer og bli verdsligsinnet. Kristus Jesus hadde sagt: Mitt rike er ikke av denne verden. Disippelen Jacob fordømte dem som søkte vennskap med verden, som utro og sa: Den altså som vil være verdens venn, han blir Guds fiende. ( Jakob 4:4)

 

Katolikken Pave Leo 1, som levde i det femte århundre, fulgte en stikk motsatt handlemåte. Han sa: Jeg vil atter en gang fornye herredømmet på denne jord, ikke ved å bringe keiserdømmet tilbake, men ved å innføre et nytt teokrati, ved å gjøre meg selv til kristi stedfortreder.......ikke et diadem, men en tiara skal jeg bære, et symbol på universelt over herredømme. for dette skal barbarismen fly og lykken skal atter bli gjenopprettet.

 

Dette er ikke den kristendom Bibelen framholder. Det var en falsk form for kristendom. et bedrag. Resultatet ble ikke lykke, men korrupsjon, overtro og blodsutgytelser. Vest-Europa kom inn i den mørke middelalder. På den tiden fantes det praktisk talt ikke bibler på de språk som det jevne lag av folket talte. dette var den tidsperiode i historien da Bibelen ble minst lest. Du kan selv lese i et hvilket som helst saklig leksikon hva dette frafallet fra bibelens normer resulterte i for menneskene i løpet av denne perioden, da ( falsk)kristenheten nådde sitt høydepunkt hva makt, rikdom og innflytelse angår.

Lenke til kommentar

tja ... det eneste vi er enige i er at noe ikke "stemmer helt" med mye av mainstream-kristendommen. mye av det er direkte avskrekkende og en del skurrer også mht det bibelen sier, som jeg prøver å forholde meg til. at kristendom skulle være sånn jeg opplever det nå hadde jeg ikke trodd da.

Det er ingenting som stemmer med grunnlaget for kristendommen. Bibelen er en av de dårligste kildene til moral vi har idag. Religionen din har ingen relevans i mitt liv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...